Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2002 #1 Skrevet 25. september 2002 ja selvfølgelig har du lov til å lure på det, MEN du skal vite at vi kan ikke garantere deg noen svar, vi kan hverken avkrefte eller bekrefte noe som helst, alle før mensen symptomene kan også være tegn på at du er gravid, og kvalmen kommer ikke før de aller aller fleste tilfellene før etter 6. svangerskapsuke, det vil spesifisert si; når du har vært gravid i 6. uker eller mer. alle tegn som: vondt i magen, kvalme, sulten, osv, osv, KAN være tegn på graviditet men det kan du ikke vite før du tar en test! til opplysning for alle som lurer :blunke:
Gjest Hege Skrevet 25. september 2002 #2 Skrevet 25. september 2002 Dette vet de nok, Gjest, men det er da hyggelig å kunne utveksle erfaringer her likevel, ikke sant? Uten å få kritikk for det, mener jeg..
Linnie Skrevet 26. september 2002 #3 Skrevet 26. september 2002 Selv ikke når tråden ble stengt klarte du å la vær!! Du skal ha for at du er standhaftig da!! Men allikevel, jeg kommer sikkert til å spørre neste gang om det samme jeg, hvis jeg lurer!! Det er veldig greit å utveksle erfaringer som Moderator sa!!
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2002 #4 Skrevet 26. september 2002 nei det er sant, hvis det er noe jeg vil frem med, og jeg føler at jeg ikke har sagt mitt, så må jeg si det som det er. Det er helt greit å utveksle erfaringer,MEN det som er poenget er at man kommer ikke lenger her med uansett hvilke erfaringer man utveksler, graviditetssymptomer er for kvinner veldig likt, og det er jo derfor det er lagd tester som viser om du er gravid eller ikke, for ingenting annet er sikre symptomer tidlig i svangerskapet. Og når de spør: kan jeg være gravid? jeg har så ømme bryst, så virker det for meg som om de ikke er så veldig opplyste og oppegående. sorry måtte bare få det ut. :o
*nora* Skrevet 26. september 2002 #5 Skrevet 26. september 2002 Grrr... Tror ikke det har noe med å være lite opplyst når folk spør om slike ting, kjære Gjest. Kanskje det har mer med å gjøre at personen er usikker, ønsker å høre hva andres mening er, lufte tankene litt? Og jeg tror også at de som stiller slike spørsmål er fullt og helt klar over at brukerne på¨KG ikke kan garantere 100% at "ja du er gravid" eller "nei du er ikke gravid".
Tusenfryd Skrevet 27. september 2002 #7 Skrevet 27. september 2002 Dette er et tema jeg har vært opptatt av lenge - og dette er ikke for å kritisere de "som ikke vet bedre", men for å oppfordre til å gi saklige svar til de som ikke vet så mye som du. Jeg er enig i at man må få spørre om akkurat det man vil. Men jeg er faktisk litt enig med gjest, jeg, i at det er en del naivitet her. Det er spørsmål her inne hvor jenter spør om de kan bli gravide når de ikke bruker prevensjon, "det er jo rett etter mensen" - de tror "hoppe av i svingen" er en grei måte å forhindre graviditet på. Det er jenter på KG som brekker seg av å suge, men ikke kan si nei "for jeg elsker ham jo" og som sliter med underlivsproblemer og tør ikke gå til legen og spør her direkte "hva feiler det meg?" Jo, jeg er enig i at det er mange her som ikke er så opplyste. Og det ER viktig å fortelle dem at den eneste måten å finne ut av om du er gravid på, er en test. Eller vente i 9 mnd... Og ja, jeg tror mange stoler altfor mye på oss som er her inne, og har langt mer fidus til livserfaringen vår, enn det de burde. Javisst, det finnes mange som kan svare - men hovedopplysningen til de som spør, er faktisk at de må finne en lege eller helsesøster de kan stole på, og at det er fagfolk som kan hjelpe dem. Ikke en gjeng med velmenende jenter på nettet. Det vi kan bidra med, er å normalisere situasjonen, dvs. si at det er ikke farlig å gå til legen, og at GU er en greie vi alle må gjennom. Dette er ikke de som spør som er dumme. Det blir vårt ansvar som svarer, både her inne og i de andre foraene - å gi de rette svarene.
Gjest care Skrevet 27. september 2002 #8 Skrevet 27. september 2002 Dette tema er en fryd sånn på en fredagsmorgen. En god start på en helg med mye latter
Linnie Skrevet 27. september 2002 #9 Skrevet 27. september 2002 Jeg tror heller ikke at jenter/ kvinner som skriver inn med sånne typer spørsmål, faktisk venter å få et svar på om man faktisk ER gravid e.l. Alle skjønner nok det, at ingen her inne vet det og kan svare det!!! Men igjen, å spørre uten å få huden full at det er såååå teit, og at man er sååå uopplyst, det burde man ha seg frabedt! :evil: Det er snakk om å lufte bekymringer og få litt støtte, og kanskje et lite spark i baken! (Noen ganger sier de akkurat det samme som du tenkte på selv, men for mange av oss jenter er det også viktig å få forsikring av andre om at; ja det er riktig det...) ble kanskje litt dumt formulert det siste der jeg skrev, men jeg klarte ikke å få det frem på noen annen måte!
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2002 #10 Skrevet 27. september 2002 Jeg må si at jeg er mest enig med tusenfryd her, litt fordi vi har litt av de samme meningene, men også fordi hun kan diskutere dette problemet uten å bli helt rebelsk. Og linnie, synes du motsier deg selv jeg, du sa tidligere at kanskje noen skrev inn og lurte på om de var gravide, for å bekrefte eller få det avkreftet av oss, og nå i ditt siste innlegg skriver du at du tror ikke noen faktisk forventer å få svar om de er gravide eller ikke.... greit nok at man trenger støtte og lufte sine tanker som noen skrev, men de tenker ikke langsiktig når de skriver inn, de tenker ikke på at vi ikke kan gi de noe svar på dette, og hva er da vitsen med å skrive inn? Jeg personlig forstår ikke dette, og mange skriver inn her bare for å skrive inn og motsie meg, uten at de forstår noe av hva jeg mener.
Gjest Enda en gjest.. Skrevet 27. september 2002 #11 Skrevet 27. september 2002 Vitsen med å skrive inn om slike problemer, Gjest, tror jeg rett å slett er å høre om andre har hatt samme symptomer og hva som ble utfallet. Og å få lette litt på trykket, da dette er slikt som de fleste ikke prater med så mange om men bærer som en hemmelighet.. Kanskje for å få litt trøst av andre som kjenner seg igjen i situasjonen. Testen kan jo ikke gi utslag før rundt menstider, men det er mange som kan ha symptomer før den tid, og som er veldig spent på resultatet (enten de gjerne vil bli gravide eller ikke vil bli gravide.
Linnie Skrevet 27. september 2002 #12 Skrevet 27. september 2002 Ikke bekrefte/avkrefte graviditeten, men symptomene!!! Og nei, jeg mener fortsatt at ingen her inne kan gi deg et svar på om du ER det eller IKKE! Og vitsen med å skrive inn er jo fortsatt får å få støtte, svar på spørsmål (og da tenker jeg IKKE på om man virkelig ER gravid eller ikke!) osv osv osv. Det er jo meningen på et diskusjonsforum! Jeg ser hvor du vil hen, og har oppfattet din mening! Skal vi avlsutte denne diskusjonen med at vi er forskjellige, og lurer på forskjellige (og dumme) ting, uten at man verken er uopplyst eller uvitende? OG at man MÅ få lov til å spørre om det man har lyst til? UANSETT?? (Nå har jeg sagt mitt, til de gradet så mange ganger at jeg trur alle er lei! he he ) Så nå trekker jeg meg atter en gang tilbake! Ha en flott helg alle sammen!
diddi Skrevet 27. september 2002 #13 Skrevet 27. september 2002 Da jeg var gravid så kikket jeg ofte på diskusjonssider på nettet (men ikke på KG). Nå hender det at jeg kikker innom, for å se om det er noe jeg kan svare på. Det som har slått meg er at de aller fleste trådene handler om "er jeg gravid" eller"vi prøver og prøver". Det er lite om svangerskapet/fødsel/forventninger til tiden etter fødselen. Noe som vel "egentlig" burde dominere disse sidene. Dersom jeg hadde vært gravid nå så hadde dette vært en side som ikke ville gitt meg så mye. Tråden er mer en tråd for de som forsøker. Kanskje de kunne hatt en egen tråd???
Tusenfryd Skrevet 27. september 2002 #14 Skrevet 27. september 2002 Og nei, jeg mener fortsatt at ingen her inne kan gi deg et svar på om du ER det eller IKKE! Dette er jeg helt enig i. Ingen her inne kan bekrefte graviditet hos andre. Men jeg er ikke enig i at noen ikke tror at vi kan det. Det er vel ganske greit essensen av det jeg skrev. Derfor krever det av oss at vi svarer på en skikkelig måte. Og selv om trettenåringer puler i dag (før vi over 30 hadde lagt fra oss Barbien) er de helt tydelig ikke noe mer opplyste av den grunn.
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2002 #15 Skrevet 28. september 2002 Nei dette blir for dumt for meg, du"enda en gjest" skrev at vitsen med at de kanskje skriver inn er å få vite om andre hadde de samme symptomene og hva som ble utfallet.... Unnskyld meg, men vi kvinner har de samme symptomene på graviditet, og hva som blir utfallet? vel, vi KAN IKKE svare på om de er gravid eller ikke.... makan til mye rart som blir skrevet.... Og du linnie: Du SKREV tidligere at vi kan avkrefte eller bekrefte om de er gravide, hvis du ikke tror meg, les dine tidligere usagn. :o
Linnie Skrevet 29. september 2002 #16 Skrevet 29. september 2002 Avkrefte eller bekrefte SYMPTOMENE på graviditet! Jeg har aldri skrevet at jeg vil vite om jeg er gravid eller ikke, jeg har kun spurt om symptomene!!! Fikk da til svar fra en gjest (deg?): at de ikke kunne vite om jeg var gravid eller ikke! Så jeg syntes du skal lese litt bedre selv jeg, før du slenger noe ut av deg!
Jen Skrevet 29. september 2002 #17 Skrevet 29. september 2002 Synes folk må kunne spør om det de vil. Jeg driver selv å prøver på å bli gravid. Har holdt på i 3 mnd. og hver mnd. "føler" jeg meg gravid. Når du er skikkelig giret kjenner du etter symptomer på det hele tiden, og det kan være ganske nervepirrende. For du vet at om det ikke har klaffet er det en hel mnd til neste sjangs. Jeg tror mange vil bare lette litt på trykket og høre andre sine meninger, uten at de tar det så himla høytidelig egentlig. Og de som prøver for første gang, hvordan kan de egentlig vite hvordan det føles? Klart de må få lov til å spørre! Alle vet at er man gravid så vil det før eller siden vise seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå