Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snart 3 uker siden fødsel, og synes lukten der nede er litt ekkel.. og føler det klør litt også. Måtte sy og det kan vel tenkes at det kommer fra stingene også..? 
Kan jeg prøve noe behandling fra apoteket med sånne stikkpiller/krem el bør jeg kontakte lege med det samme? 

Anonymkode: 0c550...e7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er snart 3 uker siden fødsel, og synes lukten der nede er litt ekkel.. og føler det klør litt også. Måtte sy og det kan vel tenkes at det kommer fra stingene også..? 
Kan jeg prøve noe behandling fra apoteket med sånne stikkpiller/krem el bør jeg kontakte lege med det samme? 

La det gå minst 6 uker før du tenker på den rare lukten nedentil. :) helt normalt. 

Anonymkode: 5eb6a...955

• Liker 4
Skrevet

Det lukter drit. Ikke putt noe oppi der. Skyld godt med vann etter dobesøk. Det går over.

Anonymkode: 302a2...451

Skrevet

Skyll godt med vann etter toalettbesøk! At det klør kan godt være stingene, men også at det gror. Ikke smør på noe eller putt noe oppi der. Ta evt. Kontakt med legen og be hen se på det hvis du er bekymret. 

Anonymkode: c68e8...169

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Skyll godt med vann etter toalettbesøk! At det klør kan godt være stingene, men også at det gror. Ikke smør på noe eller putt noe oppi der. Ta evt. Kontakt med legen og be hen se på det hvis du er bekymret. 

Anonymkode: c68e8...169

Sett stompen regelmessig i grønnsåpe vann. Før noen hugger av meg hue😎 så fikk jeg den beskjeden på sykehuset, og det ordnet seg "der nede" for meg 🤞

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt helt normalt. Alt av væsker utflod og bakterier er på vei ut når du har vært gravid i 9 mnd. Det tar tid. Merk at man oxo svetter en del etter fødsel i flere uker. Alt kommer ut ikke sant. Så er som en helibgsprosess. Hvis det vedvarer over penger tid så bare dra til fastlegen og få det sjekket ut. God bedring baby mama :)

Anonymkode: f1af2...f79

• Liker 3
Skrevet

Jeg spøy nesten hver gang jeg gikk på do etter fødsel. Skikkelig lukt av utedass. Og jeg dusjet meg der nede minimum hver morgen og kveld 🤮 Men ja, vent 6 uker før du stresser med det. Det er uheldigvis helt normalt 😅

Anonymkode: 697ad...a66

Skrevet

Jeg revnet grad 3a med førstemann, og visste ikke helt hvordan jeg skulle holde meg ren med sting og alt mulig.. Jeg kjøpte et vanlig litermål som jeg blandet grønnsåpevann i. Dette hadde jeg med i dusjen og skylte meg grundig et par ganger om dagen. Klappet forsiktig tørt med en ren klut. Brukte også litermålet med rent, lunkent vann før jeg reiste meg fra toalettet etter dobesøk. Det ble ikke noe søl pga tuten på litermålet. Enkelt og greit! 

Anonymkode: 9e207...131

Skrevet

Ikke smør på noe eller putt noe inn så tidlig, uten å ha snakket med lege først.

Anonymkode: 2476f...6c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Sett stompen regelmessig i grønnsåpe vann. Før noen hugger av meg hue😎 så fikk jeg den beskjeden på sykehuset, og det ordnet seg "der nede" for meg 🤞

Må bare nevne det, husk at man da bruker "medisinsk" grønnsåpe. Og ikke den i butikken med duft av furunål 😛

Men ts, lukten blir nok ikke uansett ikke borte før renselsen er over, den varer i ca 6 uker. Jeg var vel akkurat ferdig med å blø i runde nr 2 da jeg skulle til 6 ukerskontroll.

Anonymkode: ebf09...955

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Drar opp denne, jeg....

Hvordan vet man at det er normalt rar/dårlig lukt og ikke betennelse i stingene?

Anonymkode: 8a39c...7f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det lukta død. Eller søppel. Et eller annet sånt, helt grusomt iallefall .. Med begge barna. 
Og det er dessverre helt normalt 🥴

Anonymkode: 73af6...cdd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg syntes det lukta død. Eller søppel. Et eller annet sånt, helt grusomt iallefall .. Med begge barna. 
Og det er dessverre helt normalt 🥴

Anonymkode: 73af6...cdd

Jeg spurte jordmor faktisk på sykehuset hvordan man kan vite om det ikke er betennelse i livmoren. Hun sa det lukter DØD og fordervelse, rett og slett helt jævlig, og det synes alle andre som kommer på do etter deg og .. Så kloakklukta jeg kjente var visst helt normalt. 

Anonymkode: 5591a...55a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...