Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man kreve at kjæresten avgir politiattest for å se om personen tidligere er tiltalt eller dømt for overgrep, vold eller drap?

Anonymkode: 82c3c...5ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det.  Slike ting må søkes om å begrunne hvorfor man søker.  

Om du ønsker slik så dump kjæresten du vil aldri stole på han.

• Liker 15
Skrevet

Hva hjelper politiattest, om det kriminelle ikke aldri blir funnet ut?

Anonymkode: 80e26...ef2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva hjelper politiattest, om det kriminelle ikke aldri blir funnet ut?

Anonymkode: 80e26...ef2

Det er jo en haug av saker med menn som soner for overgrep mot barn, slipper ut igjen og skaffer seg ny kone med stebarn som de forgriper seg på mens kona er lykkelig uvitende. Burde vært krevd politiattest for å kunne gå inn i et forhold med noen som har barn fra før. Er så mange som blir utnyttet av steforeldre.

• Liker 3
Skrevet

Nei. En søknad om politiattest må begrunnes i hht lovverket som definerer hvem som kan kreve attest. 

• Liker 14
Skrevet

Han får ikke politiattest av politiet på det grunnlaget, gitt. 

Det er ikke noe man får uten videre, hvis man trenger det i jobbsammenheng må man velge type jobb (må stå på godkjent liste) og laste opp kontrakten som vedlegg for å bevise at man har den jobben. 

Så jeg tror han skal slite med å fylle ut søknadsskjemaet med "mistenksom kjæreste" som grunn, det er ikke et valg man kan krysse av for...

Anonymkode: 5cac2...ce6

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er jo en haug av saker med menn som soner for overgrep mot barn, slipper ut igjen og skaffer seg ny kone med stebarn som de forgriper seg på mens kona er lykkelig uvitende. Burde vært krevd politiattest for å kunne gå inn i et forhold med noen som har barn fra før. Er så mange som blir utnyttet av steforeldre.

En haug av saker ?

Det er langt større sjanse å date en som har forgrepet seg på voksne enn å date en som hat utført overgrep på barn.

Anonymkode: 9d3a9...101

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, og derfor velger oppegående foreldre å ikke knytte seg til noen ny, før ungene er store. 

Anonymkode: 0a565...86e

• Liker 2
Skrevet

Bortsett fra at det ikke er mulig tror jeg det er en svært effektiv måte å kvitte seg med kjæresten på. 

Anonymkode: 808ae...75b

• Liker 10
Skrevet

Hvis du har sett så mange røde flagg at du mistenker at kjæresten din er kriminell, så bør du uansett slå opp.

Hvis du tror at alle er kriminelle til det motsatte er bevist, så bør du ikke være i et forhold.

Anonymkode: 2baf3...e4a

• Liker 10
Gjest padawan
Skrevet

Hadde en potensiell elelr ny kjæreste krevd en politiattest av meg hadde jeg dumpet vedkommende på flekken. Makan til mistillit man skal vie folk. 

Skrevet

Er vi på det nivået tenker jeg at en må jobbe litt med trust issues.

• Liker 3
Skrevet

Så vidt jeg vet er ikke politiattest noe du får uten begrunnelse. Dette er for å forhindre misbruk.

Samtidig så bør man ikke ha et forhold med noen man ikke stoler på. En politiattest løser ikke det problemet. Jeg hadde nok gjort det slutt ganske kjapt hvis noen ba meg om en politiattest. Men jeg tror rett og slett ikke jeg hadde falt for den type person som ville gjort noe slikt.

Anonymkode: 8b469...ea8

Skrevet

Hvis du stoler så lite på en person at du vil ha politiattest så tenker jeg at forholdet ikke er liv laga altså. 

Anonymkode: 8eabf...255

• Liker 3
Skrevet

Ønsker du å kreve det for alle potensielle kjærester, eller bare nåværende? Hvis du har grunn til å tro at han har begått overgrep, vold eller drap skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare avslutter forholdet. 

Skrevet

Nope, du har ikke lovhjemmel for å kreve politiattest. Politiet utesteder ikke politiattest med mindre de får underskrevet søknad fra arbeidsgiver eller lignende, med henvisning til lovhjemmel for innhenting av opplysningene. Uten dette får ikke kjæresten din hentet ut noen politiattest. 

PS: Dersom du stoler så lite på kjæresten din så anbefaler jeg brudd. 

Anonymkode: 5f98b...18b

• Liker 1
Skrevet

Skal du se selvangivelsen, passet og bankkontoen mens du er i gang?

Anonymkode: 81e37...19e

• Liker 1
Skrevet

Du kan i grunn kreve hva som helst, men må da være forberedt på å bli singel.

Anonymkode: 11085...e29

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor klarer man ikke å vente til ungene er store, før man finner seg en ny?

Har man allerede vært i et forhold som har kapitulert, så vet man jo at man ikke fikser lange forhold noe særlig godt.

(Nei, det nytter ikke å skylde på den andre, det var DU som valgte vedkommende.)

Man utsetter ikke unger for dette flere ganger, man lar ungene få en trygg og god oppvekst, deretter kan man prøve seg på samliv med voksne. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor klarer man ikke å vente til ungene er store, før man finner seg en ny?

Har man allerede vært i et forhold som har kapitulert, så vet man jo at man ikke fikser lange forhold noe særlig godt.

(Nei, det nytter ikke å skylde på den andre, det var DU som valgte vedkommende.)

Man utsetter ikke unger for dette flere ganger, man lar ungene få en trygg og god oppvekst, deretter kan man prøve seg på samliv med voksne. 

Hvordan er været i Brattsteinvåg i dag?

Anonymkode: e99c4...a95

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...