Gå til innhold

Når barna spør dere om hvorfor dere gikk fra hverandre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært utro eller har blitt utsatt for utroskap, hva svarer dere når barna spør hvorfor dere gikk fra hverandre?

Anonymkode: 9defe...43d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel ann på alder på barna? De trenger ikke vite noe mer enn at foreldrene ikke hadde det bra sammen. Dersom man mulig er mellom 18 og 20 så går det vel ann å være ærlig om det. Tror det er best å se ann. Noen ganger er det vel best om barna ikke vet absolutt alt. Mye jeg har fått høre om mamma og pappa i voksen alder, som et barn ikke trenger å vite :)

Anonymkode: 6cb2c...faf

• Liker 1
Skrevet

Kommer veldig an på hvor gamle barna er. 

Da mine var små sa jeg veldig lite om hva som hadde skjedd. Bare forklarte at noen ganger så skjer det ting i livene til voksne som gjør at mammaer og pappaer ikke ønsker å bo sammen lenger, men at uansett hva som skjer mellom oss så kommer vi alltid til å elske dem! 

Venninna mi ble fortalt sannheten, men hun var også 15 da foreldrene gikk fra hverandre. 

Anonymkode: 0f604...2e8

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk ikke vite sannheten (at min far var utro) før jeg var 20. Er veldig glad for det i dag. Min mor hadde all mulig grunn til å si stygge ting om min far i oppveksten (han ville ikke ha samvær - det dekket hun over for, han betalte ikke barnebidrag, hadde vært utro x antall ganger). Ikke en gang når jeg sa ting som «jeg hater deg, jeg vil mye heller bo hos pappa, jeg hadde hatt det mye bedre der», så sa hun noe annet enn at hun var lei for at det var blitt som det var blitt, og at hun kunne snakke med ham om jeg kunne komme en tur.

Hørte aldri noe mer enn at «av og til passer ikke to voksne sammen/er for ulike til å være gift», men etter hvert som jeg ble litt eldre, 12-13, så skjønte jeg at min far var en «luring». Når jeg var 20 fikk jeg hele historien fra min onkel. Den var drøy. Jeg spurte mamma og hun bekreftet. Har aldri hatt mer respekt for henne enn da - og den har jeg fortsatt.

Snakk om å sette sine egne følelser til side for min del.

Anonymkode: ae9a2...ef0

• Liker 8
Skrevet

Btw, jeg var kun 3 år gammel da de ble skilt

Anonymkode: ae9a2...ef0

Skrevet

Hva som er grunnen til skilsmisse synes jeg ikke barn uansett alder har noe med eller trenger å forholde seg til. Utroskap er heller ikke svarthvitt, det er et symptom på et dårlig forhold og det dårlige forholdet er begge skyld i selv om det er bare den ene som valgte å være utro. Jeg ser ingen grunn til å dra den andre ned i søla ved å fortelle om utroskap og legge all skyld på den personen. Barna er like glade i begge foreldrene og det synes jeg de skal få fortsette å være. Hva som er grunnen til skilsmissen endrer ikke på foreldreskapet.

Hvis foreldrene ble skilt fordi mor var en kjeftesmelle som aldri ville ha sex mer, ville dere også da tenke at dette er noe barna bør få vite? Jeg tror de færreste svarer ja på det så hvorfor er akkurat utroskap en skilsmisseårsak som man bør vurdere å fortelle barna om? Jeg mener at det ikke er noen som helst grunn til å fortelle barn hvorfor man skilte seg, uansett hva som var årsaken.

Anonymkode: 83b73...e93

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...