Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt er jeg på vei? Uke+dag

har kun vært på 2 svangerskapskontroll har ikke giddet å gå på flere. Er det dumt? Hvor mange skulle jeg egentlig ha vært på innen nå?

Anonymkode: 77648...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er vel 26+1 på vei da. Antar du har vært på første kontroll og ordinær ultralyd siden du vet terminen din og sier du har vært på to kontroller. Ellers er det ordinære opplegget at det også var en kontroll i uke 24 i tillegg til de to første. Jeg fikk ikke alltid like mye utav kontrollene, men noen ganger nevnte de ting jeg ikke hadde tenkt på, og da vet man jo ikke hva man går glipp av om man ikke går. Jeg likte å snakke med jordmor sist, men det tar jo ofte mer tid. Hvis du velger å gå til legen heller så er de ofte mer effektive, så er det fort gjort! synes det er litt rart at du ikke googler deg fram til det selv, ble ikke helt klok på om denne posten var seriøs eller ikke. Men her er noen linker til hvor jeg hentet info hvis det skulle være til hjelp:

«Hvor langt er jeg på vei»: https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/kalkulator-og-oversikter/terminkalkulator/

Svangerskapskontroller: https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/

Anonymkode: c7789...e18

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er jo ikke dumt om du ikke bryr deg så mye om utviklingen til babyen og din egen helse i forhold til at jordmor kan se om du f.eks er i fare for å utvikle svangerskapsforgiftning. Hva annet kommer du ikke til å gidde når babyen blir født? Helsestasjonen som følger babyens utvikling f.eks? Samtaler med barnehagen? Foreldremøter? Legetimer? 

Regner med det er en trolletråd, men man hører jo om de som fortsetter å drikke og røyke under svangerskapet så man vet jo aldri. 

Anonymkode: 37b8c...fd4

• Liker 1
Skrevet

Har termin 3 mai. Jeg går på masse kontroller, skal på 3 kontroll nå snart.( Uke 28) Også skal jeg ta glukose belastningstest om ca en uke. Har jo blitt fulgt bra opp, de har tatt en ekstra titt på et par ting. Og selv om alt viser seg å være bra, er det trygt og godt at de er så nøye, bare med minste tvil tar de en ekstra titt. Det er jeg veldig glad for. Var jeg deg hadde jeg dratt. 

Anonymkode: 53a31...037

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...