Gå til innhold

Ville dere valgt lærer eller sykepleien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må kjenne veldig rare lærere. Kanskje voksenopplæring eller noe? 

Jeg jobber som lærer, og det du skriver er er fra mitt synspunkt, både sånn jeg kjenner megselv og andre lærere i kommunen, blankt ut usant. 

Og å reise på tur utenom skolefri? Det får vi ikke gjort..

Anonymkode: 871d3...b4e

Nei, har helt vanlige lærervenninner. To på ungdomsskole og 2 på barneskole, alle på forskjellige skoler i landet. Har selv jobbet på vgs, og det er alltid noen som har fri utenom skoleferiene :) Det var også en normal videregående skole… Best å presisere siden du var opptatt av dette ;) 

Anonymkode: bb1b1...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sykepleier, og ville valgt det igjen uten tvil. Elsker turnus, uforutsigbarhet og action. Klarer fint å legge fra meg jobben når jeg kommer hjem. Nå jobber jeg et sted hvor sykepleierne faktisk er sykepleiere (og ikke gjør alle andre sine oppgaver). Noen dager er hektiske, noen dager er rolige.

Læreryrket virker kjedelig.

Anonymkode: bde4c...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tja, jeg er utdannet sykepleier og jurist og må innrømme at jobben min nå er ti tusen ganger enklere og roligere enn da jeg jobbet som sykepleier. Jeg har såklart frister og jobben er vanskelig, men det er en helt annen hverdag.

Anonymkode: 2ff34...03b

Ja, men det er ikke gitt at det er slik. Kjenner folk som nesten gråter før de skal på jobb, fordi arbeidspresset er stort, mange maser på dem, telefoner går i ett og de må sitte på fridager å jobbe for å komme i mål. Min jobb er ikke så gale, men har jobbet nesten 4 timer i dag. Jeg er aldri ferdig før kl 18-19 hver eneste fredag, f.eks. og jobber alltid søndags kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, har helt vanlige lærervenninner. To på ungdomsskole og 2 på barneskole, alle på forskjellige skoler i landet. Har selv jobbet på vgs, og det er alltid noen som har fri utenom skoleferiene :) Det var også en normal videregående skole… Best å presisere siden du var opptatt av dette ;) 

Her har vi bunden tid.. 

Kjenner ingen lærere som gjør slik som dine venner, og ingen som ikke fortjener den avspaseringen de har om sommeren..

Anonymkode: 871d3...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ferdig sykepleier i juni, og har en søster som er lærer. Sånn jeg har erfaring med så har sykepleier flere valgmuligheter og derfor kan du «velge» litt hvor tungt det blir. Klart at en sykepleier på palliasjonsavdeling har en tyngre fysisk og psykisk jobb enn en som jobber innenfor forsikring eller salg. På den annen side så er jobber som ikke har så mye med pleie (eller som ikke er turnus) også mye vanskeligere å få siden de er større konkurranse. 

Fra det jeg har forstått fra søstera mi er lærerjobben veldig tung psykisk. Det har hatt litt med hvor hun har hatt jobb, med dårlig støtte fra ledelsen. Det kan jo skje innenfor sykepleien også. I tillegg har det vært vanskelig for henne å legge fra seg jobben når hun kom hjem, hun blir syk ofte fordi hun blir smittet av barna på skolen og har til tider måttet jobbe alene med klasser hvor det absolutt hadde trengtes flere lærere eller hvor det har vært barn med spesielle behov/utfordringer.

Hva som er morsomst kommer jo an på hva du selv liker å gjøre. Jeg var svømmeinstruktør/trener i nesten 10 år og fant ut at en hel hverdag med å drive med barn eller ungdom ikke var for meg. Jeg syntes det er veldig spennende med prosedyrer, blod og gørr og greier, da føler jeg at jeg virkelig får testet ut kunnskapene mine og føler skikkelig mestring. Samtidig så skal du være et litt spesielt menneske om du skal trives i helse. Kanskje få en deltidsjobb som assistent på sykehjem/hjemmesykepleie, så ser du om du trives?

Anonymkode: a5302...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor sluttet du å jobbe på skole?

Anonymkode: e5060...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...