Coffee1234 Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Kort sagt, kjærsten min har familie fra nord Norge. Vestens beste familie, men han ønsker ikke å bo der grunnet jobbmulighetene hans. Min familie er noe splittet, jeg har litt kontakt med dem, men de er ikke familien som stiller opp så mye, så jeg har ingen store fordeler av å bo i nærheten av dem. Jeg trivdes ikke på stedet jeg vokste opp. Stedsidentitet er en ting jeg har tenkt mye på, og selv om jeg ikke trivdes så godt der jeg vokste opp, vil jeg nok gjerne bo på Østlandet nå som jeg os samboeren min er i startfasen med jobb etter studier. Vi skal nå om ett års tid flytte til et tettsted på Østlandet som ikke er altfor stort, men ikke altfor "bygd". Problemet mitt er at jeg er så redd for at vi ikke skal trives, og at de som bor der ikke skal ta oss vel imot, og jeg føler nærmest at jeg invaderer et tettsted, at jeg likosm ikke hører hjemme der. Noen andre med lignende frykt/tanker? Føler meg vel litt alene, men har så stort ønske om å finne et sted der jeg kan trives, og starte min egen lille familie
Knirke Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Hvis du ikke trives på hjemstedet ditt, så har du jo ikke noe å tape? Jeg flyttet fra det stedet jeg vokste opp (by med rundt 20.000 inbyggere), fordi jeg aldri har følt noe tilhørighet der og ikke hatt noen grunn til å fortsette å bo der. Har siden bodd mange forskjellige steder, og har aldri hatt problemer med å ikke bli tatt godt imot. Folk flest er ikke så opptatte av "fremmedfolk", med mindre det er snakk om en liten bygd (som du sier det ikke er). De passer på sitt og ferdig med det. Det som jeg har opplevd er i grunn det motsatte, at man blir uglesett for at man har valgt å flytte vekk fra et sted... Som om man har en slags forpliktelse til å bli boende der man er født: "Jasså, er vi ikke bra nok for deg lengre?"🤪. Man mister gjerne kontakten, men man knytter fort nye kontakter på det nye stedet😉 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Jeg flyttet til Drammen for 10 år siden. Flyttet alene med 2 barn, og kjente ingen. Og vi stortrives, jeg har fått flere gode venner. Og synes jeg ble tatt godt imot her. Masse hyggelige foreldre, til barnas venner. Ellers fått venner på jobb. Jeg bodde på et lite sted, der hvor får til barna bodde, og jeg trivdes aldri. Der ble jeg ikke tatt godt imot. Anonymkode: 3131c...414 1
Gjest ti10 Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Hvor galt kan det egentlig bli? Dvs. hva er det verste som kan skje? Og hvis dere mot formodning ikke skulle trives, eller noe skulle skje, er det jo bare å flytte igjen. Det er ikke verre enn det.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Det viktigste er at dere driver med noe. Man får venner gjennom jobb, andre foreldre i barnehage/skole, fritidsaktiviteter, religion osv. Det har nok ikke så stor betydning hvor man flytter så lenge det ikke er et veldig lite sted. Flytt til et sted som har tilbud dere vil benytte dere av. Musikk, sport, politikk, ideelle organisasjoner osv. Anonymkode: 54860...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå