Gå til innhold

Sykemeldt rett før permittering

Anbefalte innlegg

Skrevet

21/1 ble jeg sykemeldt 100%. Jeg har fastlønn og arbeidsgiver forskuttere lønn ved sykemelding.  Har neste utbetalingsdato den 10/2. 23/1 fikk jeg beskjed om at jeg blir permitt fra den 25/1. 

Hva skjer med sykemeldingen min og neste lønn? Kan arbeidsgiver nekte å forskuttere siden jeg er permittert i tillegg til sykemeldt? 

Anonymkode: 5c45b...36d

Skrevet

Google det. :) 

10B74A3B-0F4D-4392-AD30-48751198DFDC.thumb.png.907412ed9b8c166b4a6129cbebd67ead.png

Anonymkode: a7539...52b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

21/1 ble jeg sykemeldt 100%. Jeg har fastlønn og arbeidsgiver forskuttere lønn ved sykemelding.  Har neste utbetalingsdato den 10/2. 23/1 fikk jeg beskjed om at jeg blir permitt fra den 25/1. 

Hva skjer med sykemeldingen min og neste lønn? Kan arbeidsgiver nekte å forskuttere siden jeg er permittert i tillegg til sykemeldt? 

Anonymkode: 5c45b...36d

Hva som er reglene ved forskuttering av sykepenger og hva som skjer ved permittering er noe du må forhøre deg med arbeidsplassen din om. De er ikke lovpålagt å forskuttere, og kan fint nekte. Det er avhengig av hva som står i tariffavtalen. Noe som det er kun du som kan finne ut av selv fordi av alle her på KG så er det kun du som vet hvor du jobber. Om du får sykepenger fra bedriften 25/1 eller fra NAV 25/1? Ja, opp til deg å finne ut av. :) 

Hva som skjer videre er at du ble sykmeldt før permitteringen og vil derfor ha krav på sykepenger med 100 % lønn. Når du blir friskmeldt vil du gå over til dagpenger dersom du fortsatt er permittert. 

Anonymkode: c7709...1d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...