Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål til dere som er eller har vært gravid etter ivf forsøk.

Fikk dere noen form for ekstra oppfølging i svangerskapet?

Anonymkode: 120cd...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: f9b7f...37e

• Liker 1
Skrevet

Ikke etter UL i uke 7/8 på klinikken. Da avsluttes behandlingen og du er inn under normal svangerskapsomsorg! Jeg ba om ekstra oppfølging av jordmor pga flere MA og fikk det.

Anonymkode: a20ee...d79

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, selvfølgelig ikke. 

Selvfølgelig ikke? Det trenger ikke å være en selvfølge at man ikke får ekstra oppfølging.  Alle har sin historie om hvorfor dem måtte gjennnom ivf, kanskje noen har hatt enormt mange forsøk osv.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig ikke? Det trenger ikke å være en selvfølge at man ikke får ekstra oppfølging.  Alle har sin historie om hvorfor dem måtte gjennnom ivf, kanskje noen har hatt enormt mange forsøk osv.

Får ikke ekstra oppfølging selv om du har hatt mange forsøk. Så jo, det er en selvfølge at man ikke får oppfølging pga ivf. 

• Liker 6
Skrevet

Ultralyd i uke 7, både fordi det var en del av pakken og fordi jeg hadde hatt en graviditet utenfor livmoren noen måneder før. Tidlig ultralyd i uke 12 ca, litt usikker på om det var en del av pakken, men hadde uansett tatt en. Alt som normalt ellers.

Anonymkode: 0c6a7...5a6

Skrevet

Kun tidlig ultralyd i uke 7/8, ellers ingenting. Om du går på støttemedisiner så må du avklare med klinikken hvor lenge du skal bruke de, men det er også alt. 

Anonymkode: b797e...2f6

Skrevet

TUL i uke 7, men jeg hadde også UL annen hver uke da jeg ble overstimulert

Anonymkode: 133b8...afb

Skrevet

To TUL: Tror det var i uke 5 og 12? 

Etter det: Vanlig oppfølging hos fastlege og jordmor. 🙂

Anonymkode: 85bc5...eee

Skrevet

Jeg fikk TUL i uke 7+2 hos gynekolog da jeg bodde langt unna sykehuset jeg tok IVF på. Etter TUL, spurte gynekologen om jeg ville ha en til ultralyd i uke 12, som jeg takket ja til😊 Siden jeg hadde vært så mye hos legen/sykehuset grunnet IVF hadde jeg frikort og betalte kun 100kr pr UL. 
Etter dette ventet vi til OUL og fikk kun vanlig oppfølging som alle andre😊

Lykke til💕

Skrevet

Jeg ble gravid etter ivf etter fire års prøving. Min fastlege ønsker at jeg skal komme på litt hyppigere kontroller. Etter å ha prøvd så lenge med å få barn ønsker jeg å være litt ekstra forsiktig, ble også anbefalt det av ivf klinikken. 

Anonymkode: 09dff...3af

Skrevet

Ultralyd i uke 7 og 10 grunnet to SA på tidligere forsøk. Etter det var set normal oppfølging frem til påvist svangerskapsdiabetes. 

Skrevet

jeg fikk beskjed om at vi fikk TUL i uke 7 (inkludert i pakken) men etter det må vi gå til fastlege og jordmor.

Skrevet
Saschi skrev (12 minutter siden):

jeg fikk beskjed om at vi fikk TUL i uke 7 (inkludert i pakken) men etter det må vi gå til fastlege og jordmor.

Vi? Din mann trenger ikke gå til lege, det er du som går gravid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 9.57):

Jeg ble gravid etter ivf etter fire års prøving. Min fastlege ønsker at jeg skal komme på litt hyppigere kontroller. Etter å ha prøvd så lenge med å få barn ønsker jeg å være litt ekstra forsiktig, ble også anbefalt det av ivf klinikken. 

Anonymkode: 09dff...3af

Ekstra forsiktig? Legen får jo ikke gjort noe fra eller til. 

Anonymkode: 77dd9...710

• Liker 2
Skrevet

Som de andre sier, nei. Jeg fikk UL i uke 7, men pga blødninger fikk jeg komme tilbake til UL i uke 9. 

Hadde tett oppfølging med UL pga tvillingsvangerskap, men det går alle uavhengig av befruktningsmåte. 

Anonymkode: ef3af...847

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Selv om man strever med å BLI gravid har IVF ingen som helst påvirkning på selve svangerskapet og straks man rent faktisk har blitt gravid er det ingen grunn til ekstra oppfølging. Hvis du sliter psykisk pga alle forsøkene må du heller kontakte psykolog, det går ikke innunder de normale svangerskapskontrollene.

Anonymkode: 8a858...403

• Liker 1
Skrevet

For det om det er jeg som går gravid, så er vi begge i dette og jeg kommer aldri til å si jeg, kommer alltid til å si vi uansett hva du mener jeg burde refere til.

Skrevet

Jeg nyyyter å si VI er gravide, VI skal til legen... nettopp fordi det ser ut til å irritere vettet av enkelte :)

Nei, ingen ekstra oppfølging av oss, det er ikke vanlig. 

Anonymkode: 53487...878

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg nyyyter å si VI er gravide, VI skal til legen... nettopp fordi det ser ut til å irritere vettet av enkelte :)

Nei, ingen ekstra oppfølging av oss, det er ikke vanlig. 

Anonymkode: 53487...878

Så deilig at vi er i en pandemi, så mest sannsynlig må DU gå alene til legen, DU må på ultralyd alene, DU må føde alene. Lite "vi" nå 😂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...