Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nygift med en engelskmann. Han har nå vært her noen måneder, i påvente av visum/oppholdstillatelse. Ting tar tid i disse coronatidene. 

Jeg merker på han at han kjeder seg. Han kan ikke jobbe, samt at han har en datter i England som han nå ikke har sett på lenge. Jeg forstår at det er fryktelig vanskelig. 

Om han reiser ut nå, så ser vi for oss at det er svært vanskelig for han å komme tilbake, mtp det muterte viruset fra England nå. Så muligens han da blir borte i månedsvis. Jeg er gravid, med termin første uka i juli. 

Mannen veksler mellom å være blid og fornøyd, til å være sur, bitter og depressiv. Jeg kan godt forstå han, men jeg kjenner at det er slitsomt når han én dag er svært optimistisk og elsker meg over alt, til å våkne opp neste dag til at han ikke sier et ord, og når han først begynner å snakke (som i kveld klokka 22), så er det bare negativitet og at han savner hjem - til han smeller med soveromsdøra og bare legger seg, uten et ord, fordi jeg sa at han må gjøre som han selv føler for. 

Det er ikke aktuelt for meg å bli med han, da jeg har et barn i barneskolealder her hjemme. 

Hva mener dere? Noe i meg synes at han bare skal dra tilbake til England og bli der så lenge han vil/må. Den andre delen av meg vil jo ha han her, men ikke på disse bølgedalene/toppene. 

Anonymkode: d923c...71f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han vil reise hjem til barnet sitt, så burde du ikke nekte han det. Det er lenge til du har termin, og innen den tid har dere nok tenkt ut en løsning. 

En far må få se barnet sitt om og når han ønsker. 

Anonymkode: bd8a7...a6f

• Liker 23
Skrevet

Been there, done that. La han dra. Hjemlengselen blir for stor. 

Anonymkode: 1f19f...417

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om han vil reise hjem til barnet sitt, så burde du ikke nekte han det. Det er lenge til du har termin, og innen den tid har dere nok tenkt ut en løsning. 

En far må få se barnet sitt om og når han ønsker. 

Anonymkode: bd8a7...a6f

Jeg skrev jo akkurat dette: jeg sa til han at jeg har stor forståelse om han føler at han må reise hjem til barnet sitt. Dette er oppe til diskusjon ca en gang per uke. Jeg sier det samme hver eneste gang. Da blir han kjempesur og går og legger seg. Så jeg aner ikke hva jeg kan gjøre. Jeg er lei av denne opp/nedturen, hvor han én dag skal klare dette, selv om visumet kanskje ikke kommer på flere måneder, til at han neste dag sier at han vil hjem. Kan han ikke bare reise hjem da?? Jeg har aldri nektet han det. 

• Liker 1
Skrevet

Du har skrevet her inne tidligere om dette temaet, har du ikke?

If you love somebody, set them free...

Anonymkode: 75aff...3e2

• Liker 1
Skrevet

Been there, done that. La han dra. Hjemlengselen blir for stor. 

Anonymkode: 1f19f...417

Ja, det kan jeg tro på. Men nå skal det sies at han (mens datteren levde) har bodd flere år i andre land og studert. Han bodde feks 3 år i Vietnam. Da var han hjemme ca en gang i året. Så både han og barnet er vant til å være borte fra hverandre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har skrevet her inne tidligere om dette temaet, har du ikke?

If you love somebody, set them free...

Nei, dette er første innlegget mitt angående dette. 

Skrevet

oppførte han seg slik når han var borte fra barnet sitt tidligere også? har han jobb/noe å gjøre i hverdagen? hvis ikke, er det noe han KAN gjøre, altså kan han sysselsettes på noe vis slik at han ikke bare sitter/går og sturer?

høres ut som han er megafrustrert av kjedsomhet og uvitenhet, helt feil å ta det ut på deg men om jeg var deg hadde jeg nesten bare begynt å tipse ham om greit prisede flybilletter:P

er selv gravid og har mannen i utlandet, riktignok av andre grunner enn deg, og vi er vel per def i brudd- men jeg orket ikke ha ham klagende og sutrende her mens jeg var gravid og det har faktisk vært hyggeligere mellom oss mens han er hjemme enn når han var "stuck" her.. og i ditt tilfelle så kommer han vel tilbake en gang så her hadde jeg bare sagt ut, hjem, fly, ha det fint hjemme en stund - gitt at det er der skoen trykker:)

Anonymkode: fb0d1...bad

Skrevet

Har dere kjent hverandre lenge? 

Hvordan er han vanligvis?

Utfra det lille du skriver, fremstår han som en rastløs sjel. Det er ikke sikkert parforhold og småbarnshverdag er noe for han...

Anonymkode: a8419...38d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

oppførte han seg slik når han var borte fra barnet sitt tidligere også? har han jobb/noe å gjøre i hverdagen? hvis ikke, er det noe han KAN gjøre, altså kan han sysselsettes på noe vis slik at han ikke bare sitter/går og sturer?

høres ut som han er megafrustrert av kjedsomhet og uvitenhet, helt feil å ta det ut på deg men om jeg var deg hadde jeg nesten bare begynt å tipse ham om greit prisede flybilletter:P

er selv gravid og har mannen i utlandet, riktignok av andre grunner enn deg, og vi er vel per def i brudd- men jeg orket ikke ha ham klagende og sutrende her mens jeg var gravid og det har faktisk vært hyggeligere mellom oss mens han er hjemme enn når han var "stuck" her.. og i ditt tilfelle så kommer han vel tilbake en gang så her hadde jeg bare sagt ut, hjem, fly, ha det fint hjemme en stund - gitt at det er der skoen trykker:)

Anonymkode: fb0d1...bad

Han trener 2-3 timer hver dag. Går turer, vi har jo begrenset sosial kontakt i disse dager, men dagene flyr, men jeg forstår godt at han kjeder seg. Jeg er selv sykemeldt (av andre grunner enn svangerskapet) og jeg går snart på veggene selv, men jeg vet at man bare må holde ut i denne situasjonen. 

som jeg skrev i HI, så kan han ikke jobbe. Det er ikke lov for han å jobbe før visumet hans kommer. 

Skrevet

Han trener 2-3 timer hver dag. Går turer, vi har jo begrenset sosial kontakt i disse dager, men dagene flyr, men jeg forstår godt at han kjeder seg. Jeg er selv sykemeldt (av andre grunner enn svangerskapet) og jeg går snart på veggene selv, men jeg vet at man bare må holde ut i denne situasjonen. 

som jeg skrev i HI, så kan han ikke jobbe. Det er ikke lov for han å jobbe før visumet hans kommer. 

Jeg vet ikke hvordan han oppførte seg da, for da kjente jeg han ikke. Dette er mange år siden. 

Skrevet

Og dere valgte å få et barn oppi denne lapskausen? 😅👏🏻

Anonymkode: 5f4bd...a3b

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har dere kjent hverandre lenge? 

Hvordan er han vanligvis?

Utfra det lille du skriver, fremstår han som en rastløs sjel. Det er ikke sikkert parforhold og småbarnshverdag er noe for han...

Vanligvis er han en rolig sjel, men noe rastløs er han nok naturlig. Han elsker barn og setter barn og familie høyt. Det er nettopp derfor dette er så vanskelig for han, fordi han savner barnet sitt. Vi har kjent hverandre i ca 6 år snart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, dette er første innlegget mitt angående dette. 

Da har du en medsøster et eller annet sted i samme situasjon

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og dere valgte å få et barn oppi denne lapskausen? 😅👏🏻

Anonymkode: 5f4bd...a3b

Barnet var ikke helt planlagt, men heller ikke uønsket. Vi er tross alt gift 😅 

• Liker 4
Skrevet

Da har du en medsøster et eller annet sted i samme situasjon

Hmmm.. skal lete etter det innlegget. Vet du overskriften? 

Skrevet

Barnet var ikke helt planlagt, men heller ikke uønsket. Vi er tross alt gift 😅 

Dere er allerede gift, men kjenner knapt hverandre og har bodd sammen så kort tid at hans adferdsutfordringer kom som en overraskelse på deg?

Anonymkode: 362e7...915

• Liker 7
Skrevet

Det høres ut som han ikke tror helt på deg når du sier at han kan/bør reise. Eller kanskje det er en del av ham som er redd for at han ikke kan komme tilbake. 

Jeg tror dere sammen burde sette dere ned og bestemme dere for om han skal reise eller ikke. Pluss bestemme hva som skal skje i hvert scrnario. F.eks «Mannen blir i norge, og for at han skal ha noe å gjøre melder vi ham på et nettstudie.»  eller «Mannen reiser, og for at det skal kjennes bra for begge parter skal vi booke returbillett og vi skal ha skypesamtaler x ganger i uka». For eksempel.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vanligvis er han en rolig sjel, men noe rastløs er han nok naturlig. Han elsker barn og setter barn og familie høyt. Det er nettopp derfor dette er så vanskelig for han, fordi han savner barnet sitt. Vi har kjent hverandre i ca 6 år snart. 

Likevel har han i løpet av datterens liv prioritert å bo mange år i andre land.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dere er allerede gift, men kjenner knapt hverandre og har bodd sammen så kort tid at hans adferdsutfordringer kom som en overraskelse på deg?

Anonymkode: 362e7...915

Vi har vært gift i snart et år. Kjent hverandre i snart 6. jeg har aldri vært med han under disse forholdene før. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...