AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Ja, lurer på om dette er vanlig, og hva dere i så fall sa/skal si! Anonymkode: 727e3...32c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Det er vanlig og jeg gjorde det. Jeg holdt en svært kort tale til min mann. Jeg ønsket velkommen til alle før middagen, sa bitte litt til mann og introduserte toastmaster. Enkelt og greit, det var godt å få sagt mitt aller først og det ble mindre vanskelig når jeg samtidig ønsker velkommen til alle. Anonymkode: 9bb11...110
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Hvis jeg gifter meg skal jeg holde tale til mannen min. Jeg er ganske morsom og flink med ord, så det blir nok en fin tale til mannen samtidig som det blir mye humor som får opp stemninga Anonymkode: 42627...2ec 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Ja, jeg skal holde tale. Men, så elsker jeg å holde taler også da. Jobben min innebærer å holde masse foredrag, og jeg trives veldig godt med å planlegge hva jeg skal si, og ikke minst å snakke foran masse folk. Så det ville føles veldig rart å ikke gjøre det i denne sammenhengen. Når det er sagt har jeg vært i endel bryllup, og vil si det er omtrent 50/50 om bruden holder tale eller ikke. Begge deler har vært helt fint. Syns det er helt uproblematisk at noen står over, eller velger å løse det på alternative måter. Anonymkode: a6e23...eda
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Det er ikke tradisjon, og jeg kjenner ingen som har gjort det. Men ja, jeg skal gjøre det, og det blir en overraskelse for han Må nok begynne på den snart, men den blir rett fra hjertet, til han som betyr mest for meg. Litt om hvordan vi allerede har vært gjennom mye sammen (sykdom i nær familie, avstandsforhold i flere år osv), og at det bare har gjort oss sterkere. Og hvor mye jeg gleder meg til å være ved hans side gjennom resten av livet. Anonymkode: ff240...624 1
RockyRose Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Eg gjorde det, og må sei at den vart veldig bra og 🤷♀️😅 Eg er flink med ord, og ikkje redd for å snakke framfor andre. Mannen derimot har ikkje heilt dei eigenskapane, så han haldt ikkje tale. Dei andre bryllupa eg har vore i, hadde bruda anten ein song eller tale Talen innehaldt ei beskriving av drømmemannen min som ungdom(var litt mannegal), for å vise kor riktig mannen var som drømmemannen min. Gjekk deretter over til mange "Takk for at du..." der eg fekk med korleis han behandlar meg, litt interne situasjonar som viser korleis vi er som par, osv. T.d. at han alltid gjev meg ei hand på fjelltur, fordi han er redd for at eg skal dette, at han spara eggeplomma i skulebrødet til meg, eller at han legg teppe over meg når han trur eg frys...
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Aner ikke hva som er vanlig, men vi har ihvertfall lagt ned forbud mot taler av noe slag, så her skal ingen holde tale. Anonymkode: 94768...239 1
Alauda Skrevet 25. januar 2021 #9 Skrevet 25. januar 2021 Mange år siden jeg giftet meg, og for meg var det en selvfølge å hode tale i bryllupet, på samme måte som det var for min mann. For enda flere år siden var det vel ikke så vanlig at bruden holdt tale, men det var vel på den tiden da mor var forventet å være hjemmeværende, kanskje ikke hadde så mye utdannelse og i det tatt befant seg bak sin mann, inkl. i navnet, og var først og fremst mor og kone. Jeg hadde ingen intensjoner om å bli en slik hustru . 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #10 Skrevet 25. januar 2021 Planen er å holde tale. Jeg er flink med ord og ikke redd for å snakke foran folk så er ikke beskymret for den delen. Men jeg er også veldig følsom og gråter av alt, så er litt beskymret for at jeg ikke klarer å komme igjennom hele talen 😅 Anonymkode: 62d79...c78
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #11 Skrevet 25. januar 2021 Var en selvfølge for min del. Og har ikke vært i et bryllup der bruden ikke har holdt tale. Anonymkode: 1cfdf...a7e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 Var en selvfølge for min del og. Anonymkode: f57b3...bfb
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 I dag hvor vi er likestilt bør det være like sannsynlig at en brud holder tale som at brudgommen gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 Nei, det skal jeg ikke. Jeg har helt skrekken for å holde taler og er ikke flink med ord. Min mann derimot elsker å snakke foran folk så han skal ihvertfall holde tale. Anonymkode: 15409...0ca 1
Anim92 Skrevet 26. januar 2021 #15 Skrevet 26. januar 2021 Aldri vært i et bryllup hvor bruden ikke har holdt tale. Den dagen jeg gifter meg kommer jeg til å ha tale, men tror faktisk mannen min vil komme til å droppe det. Jeg blir ekstremt overrasket om han vil det i alle fall❤️
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2021 #16 Skrevet 26. januar 2021 RockyRose skrev (På 25.1.2021 den 13.27): Eg gjorde det, og må sei at den vart veldig bra og 🤷♀️😅 Eg er flink med ord, og ikkje redd for å snakke framfor andre. Mannen derimot har ikkje heilt dei eigenskapane, så han haldt ikkje tale. Dei andre bryllupa eg har vore i, hadde bruda anten ein song eller tale Talen innehaldt ei beskriving av drømmemannen min som ungdom(var litt mannegal), for å vise kor riktig mannen var som drømmemannen min. Gjekk deretter over til mange "Takk for at du..." der eg fekk med korleis han behandlar meg, litt interne situasjonar som viser korleis vi er som par, osv. T.d. at han alltid gjev meg ei hand på fjelltur, fordi han er redd for at eg skal dette, at han spara eggeplomma i skulebrødet til meg, eller at han legg teppe over meg når han trur eg frys... Det er ikke en eggeplomme! 😮😮 Anonymkode: 940ea...fb9 1
RockyRose Skrevet 26. januar 2021 #17 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er ikke en eggeplomme! 😮😮 Anonymkode: 940ea...fb9 Det veit eg, men det er det folk seier 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå