Gå til innhold

Unfollow kolleger eller bekjente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan bli nedstemt og misfornøyd med meg selv av å sammenligne meg med andre. Jobber i et miljø hvor det er høy prestisje-faktor og hvor de fleste prøver å ha et perfekt liv både på jobb og utenfor. Flere tidligere studievenner er av samme typen. Det sier at man skal trykke unfollow på SoMe kontoene som gjør at man ikke føler det bra med seg selv, men er dette egentlig innafor når det er kolleger (ikke nære!) og andre man kjenner/omgås? Det er liksom noe annet enn en influenser.

Anonymkode: 7867e...142

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriveleif der ja! Det sies* (ikke sier)

Skrevet

Du vil selvsagt ikke få det bedre av å avvise og opptre arrogant overfor mennesker som ikke har gjort deg noe som helst. 

Du må jobbe med deg selv og det at du sammenligner deg med andre og blir sjalu på andres liv. 

Anonymkode: 367f7...119

Skrevet

Snu tankegangen din. SoMe er en fasade, der alle viser glorien sin... ingen har det bra hele tiden 

Anonymkode: 9eb1d...39e

• Liker 2
Skrevet

Klart du kan unfollowe. Eller du kan skjule dem fra å dukke opp i feeden din

• Liker 4
Skrevet

Jeg har unfollowet mange. Tviler på at de i det hele tatt vet at jeg ikke følger dem. Er det ikke ut med sosiale medier nå uansett? Det er jo allmennkunnskap at de som har god psykisk helse stenger av for den typen stimuli, og lever i nået med opplevelser og sine nærmeste isteden.

Anonymkode: 35784...c8f

• Liker 3
Skrevet

Helt innafor å unfollowe. Jeg har gjort det med mange. Folk som legger ut ting som viser holdninger som irriterer meg, Folk som legger ut masse uinteressante ting, masse bilder og artikler om dyreplageri (som gjør at jeg blir usigelig lei meg og tenker på det hele dagen), folk jeg ikke vil bli minnet på at finnes, folk som hele tiden legger ut visdomsord som hinter til hvor kjipt de har hatt det, men hvor utrolig sterke de er allikevel etc etc. Det er egentlig veldig få som slipper igjennom nåløyet mitt sånn sett.

Anonymkode: a9be0...417

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet

Jeg har bare nærmeste familie og venner på mine some. Totalt 27 stk. Har ikke interesse av å ha flere der. Om noen vil ha tak i meg kan de fortsatt sende meldinger på some selvom vi ikke er venner på some. 

Det tar tid å bla igjennom en feed med 100 venner for å få med seg de interessante innleggene jeg ønsker å se. Jeg putter fokuset mitt der jeg ønsker, og hva kollega Lars Martin gjorde på hytta i helgen eller hva min gamle nabo Siri strikker har jeg faktisk ikke tenkt å bruke min tid på. 

Skrevet

Jævlig kult å være den eneste som blir avfulgt av tidligere kollegaer. Drit og dra. 

Anonymkode: fb31e...322

Skrevet

Jeg synes man skal være litt rause med hverandre. Du vet ikke hvilke kamper sidemannen kjemper. Hvis en bekjent av meg sliter med spiseforstyrrelser/ har et kompleks ift trening, og merker at hun blir sykere av å se bilder av meg som er tynn, trener, legger ut bilder fra turer, da skal hun faktisk få lov til det!

Skrevet

Obs gikk litt fort der! *da skal hun faktisk få lov til å trykke unfollow.

Skrevet

SoMe er kun en fasade. Alle har problemer, noen er flinkere til å skjule enn andre. Min erfaring er de som er ivrigst på SoMe er de som har størst problemer. 

Jeg har en egen jobb Facebook og en privat som kun er for nærmeste familie og venner. Kollegaene vet ikke om min private og det er best slik. 

Anonymkode: c9b01...5af

Skrevet

Jeg har gjort det. Ikke av samme grunner som deg, men er regelrett drittlei noen. De skriver kjærlighetsbrev til hverandre slik alle kan lese, noen legger ut nye selfier hver dag, noen deler videoer om alt mulig som er totalt uinteressant, også har vi jo de som legger ut slike kjede-meldinger daglig, også er det en som legger ut masse skrytebilder. Sistnevnte er ikke fordi jeg blir misunnelig, men jeg synes bare det er så utrolig teit å legge ut slikt, samtidig som jeg vet at dette er bilder som er fremstilt perfekte. For i virkeligheten lever hun ikke et så perfekt liv...

Om noen lurer hvorfor du ikke har fått med deg en status eller et bilde, så er det jo bare å si at du bruker facebook, insta osv mindre, og stort sett pga. messenger / grupper du er medlem i. 

Skrevet

Jeg har gjort det med flere, med eksen, med de som skryter mye av seg selv, med de som legger ut masse innlegg jeg ikke ønsker å se.. osv.. men jeg er jo likevel venn med de, vil de egentlig finne ut at jeg har unfollowed dem? 

Anonymkode: 08cc9...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...