Gå til innhold

Hvorfor er så mange homofile menn feminine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri skjønt greia med at så mange homofile menn skal være så feminine? 

Ikke meninga å hate, er selv homofil gutt, men jeg skjønner ikke hvorfor så mange homofile menn skal kle seg, sminke seg og oppføre seg feminint. 

Jeg tenner jo på menn, som faktisk er menn. Jeg er jo homofil fordi det maskuline tenner meg, og da blir det så merkelig synes jeg at man skal se femin ut.

Jeg vil da mye mer ha en mann som er maskulin, med skjegg, litt kroppshår og fremstår som mandig, enn noen som sminker seg og prøver å te seg mest mulig som ek kvinne. 

Føler det er så få homofile menn som tenker likt som meg der. Ja jeg er homofil, men har ingen behov for å oppføre meg eller vise at jeg er homofil, fordi jeg er jo fremdeles en mann, selv om jeg ikke tenner på kvinner.

Anonymkode: ba453...6f9

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er forskjellige, å smaken er som banken. 

Anonymkode: 6730d...888

• Liker 3
Skrevet

De tar jo på seg rollen som kvinner så det er jo helt naturlig. Regner med det bare gjelder de som er "bunn", men hva vet vi normale.

• Liker 1
Skrevet

Fordi dem egentlig er damer i mannekropp.

Anonymkode: af40b...92b

Skrevet
OlsenHansen skrev (4 minutter siden):

De tar jo på seg rollen som kvinner så det er jo helt naturlig. Regner med det bare gjelder de som er "bunn", men hva vet vi normale.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi dem egentlig er damer i mannekropp.

Anonymkode: af40b...92b

Ts her

Jeg er jo homofil, og liker kun menn. Men selv tar jeg ikke rollen som kvinne og ønsker heller ikke en mann som tar rollen som kvinne.

Jeg er vel ikke alene om at to menn kan være sammen og maskuline uten at noen inntar en kvinnerolle.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her

Jeg er jo homofil, og liker kun menn. Men selv tar jeg ikke rollen som kvinne og ønsker heller ikke en mann som tar rollen som kvinne.

Jeg er vel ikke alene om at to menn kan være sammen og maskuline uten at noen inntar en kvinnerolle.

For oss som ser utenfra ser det homofilske miljøet ut til å falle inn i tradisjonelle kjønnsmønster. En er "mannen" mens en er "kvinnen". Det virker å være ganske vanlig med tanke på de parene jeg har møtt.

Så det er nok derfor de som er feminine velger dette. Det passer seg. Men hvis du er homo selv så burde vel ikke dette være vanskelig å finne ut. Du kjenner sikkert langt flere enn meg...

• Liker 1
Skrevet

Til at det finnes så mange homofile i samfunnet legger jeg merke til utrolig få. Noe jeg antar er fordi jeg kun legger merke til de som skiller seg ut. Jeg har alltid tenkt at det derfor finnes flest som er og ser ut akkurat som alle andre, selv om de er homofile. 

Anonymkode: 87474...094

• Liker 1
Skrevet
OlsenHansen skrev (1 minutt siden):

For oss som ser utenfra ser det homofilske miljøet ut til å falle inn i tradisjonelle kjønnsmønster. En er "mannen" mens en er "kvinnen". Det virker å være ganske vanlig med tanke på de parene jeg har møtt.

Så det er nok derfor de som er feminine velger dette. Det passer seg. Men hvis du er homo selv så burde vel ikke dette være vanskelig å finne ut. Du kjenner sikkert langt flere enn meg...

Mer det kjønnsmønsteret jeg ikke skjønner. Hvorfor må en være «kvinnen» og en mannen i et forhold. Hvorfor kan ikke begge være menn i forholdet. 

Det ueg ikke skjønner.

• Liker 3
Skrevet
OlsenHansen skrev (2 minutter siden):

Kjenner mange homofile og synes ikke den holder. Gjelder slett ikke alltid. 

Anonymkode: 1ad9b...061

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke snakk om "kvinnerolle". Menn har både maskuline og feminine sider. Bare at de fleste menn enten har lite kontakt eller undertrykker disse sidene.  som kjent skal vi jo tross alt ha et samfunn, der "menn er men " og "kvinner er kvinner". Sannheten er nok litt mer nyansert enn som så, tenker nå jeg.

• Liker 3
Skrevet

Dette er noe jeg også har lurt på. Synes mange homofile menn fremstår som påtatte og kunstige når de nærmest opptrer som verpesyke høner. Virker for meg som om dette er et skuespill, muligens for å bli godtatt i det homofile miljøet? Hvorfor må de gjøre seg til slik? Jeg fikser ikke slike utspjåka homser. Men homofile som derimot opptrer som helt vanlige, normalt kledde og solide menn, har jeg ingen problemer med. 

Anonymkode: e4f1d...e02

• Liker 12
Skrevet

Dette er noe jeg også har lurt på. Synes mange homofile menn fremstår som påtatte og kunstige når de nærmest opptrer som verpesyke høner. Virker for meg som om dette er et skuespill, muligens for å bli godtatt i det homofile miljøet? Hvorfor må de gjøre seg til slik? Jeg fikser ikke slike utspjåka homser. Men homofile som derimot opptrer som helt vanlige, normalt kledde og solide menn, har jeg ingen problemer med. 

Takk, slik jeg føler også :)

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke de gjør seg til. Tror de er sånn og tar seg heller sammen når de «må». 

• Liker 3
Skrevet

Det er de som synes best, derfor tenker vi kanskje at alle homofile er slik. Min erfaring er at homofile finnes i alle varianter, akkurat som heterofile gjør. Jeg har ingen problemer med det, like lite som jeg har problemer med «guttejenter» som er hetero, maskuline lesber, eller feminine menn som er straighte. Selvfølgelig helt greit å ha preferanser når man skal date, men hvorfor skal de prøve å være noe annet enn de er? 

Jeg leste en nydelig beskrivelse av «skrullene» et eller annet sted. De kunne aldri gjemme seg så det var de som gikk i front for homofiles rettigheter. De er punkerne blant homsene og de tar det gjerne helt ut, som et «fuck dere» til samfunnet. Jeg tror spesielt de som har vokst opp på bygda der de aldri ble akseptert lever ut alle sidene av seg de måtte skjule når de etterhvert (som mange gjør) flytter til byen.

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke de gjør seg til. Tror de er sånn og tar seg heller sammen når de «må». 

Jo, jeg tror de til dels gjør seg til. Den feminine sjargongen er noe de har plukket opp i det homofile miljøet. Jeg tror få av dem egentlig er født med denne oppførselen. Den virker tillært. Kanskje de tror at de lettere får napp på denne måten? Ikke vet jeg. Men synes ikke de fremstiller homofile på noen god måte, når de opptrer slik. Jeg har mye mer respekt for homofile menn som dropper dette skuespilleriet, og heller er seg selv. Bent Høie og mannen hans er f.eks. gode eksempler på homofile menn som oppfører seg som vanlige menn. 

• Liker 4
Skrevet

Tenker du så femi som han ene av de to mannfolka i det valpeprogrammet på NRK

Anonymkode: f549d...651

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånne fjollete fakter minner meg om ungdom som hører på hip-hop og har lagt seg til å fekte med armene når de snakker. Jeg tipper at noen av de aller mest skrullete egentlig føler seg som kvinner i feil kropp. Og så tror jeg at for noen er det en måte å slippe unna forventningene om at man skal være "tøff" og maskulin hvis man ikke føler at man klarer å leve opp til dem. Da tar de det heller helt ut den andre veien og blir ekstremt feminine og følsomme, så ingen kan forvente at de skal utvise typisk tradisjonelle mannlige egenskaper.

Anonymkode: 976d1...1a4

• Liker 2
Skrevet

Kan vel like gjerne stille spørsmålet - hvorfor er så mange kvinner feminine? Med sminke og lipgloss med kirsebærduft og hjerteemoji til venninnene på Facebook og bake fjollete kaker med rosa glasur.. Det er jo også bare en rolle de har tatt på seg. Har ingenting med eggstokker og livmor å gjøre. 

Anonymkode: 48c38...f4a

• Liker 3
Skrevet

Kan vel like gjerne stille spørsmålet - hvorfor er så mange kvinner feminine? Med sminke og lipgloss med kirsebærduft og hjerteemoji til venninnene på Facebook og bake fjollete kaker med rosa glasur.. Det er jo også bare en rolle de har tatt på seg. Har ingenting med eggstokker og livmor å gjøre. 

Anonymkode: 48c38...f4a

Du mener inne i kvinner ligger det en drøm om å mekke bil og brygge øl? 😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri skjønt greia med at så mange homofile menn skal være så feminine? 

Ikke meninga å hate, er selv homofil gutt, men jeg skjønner ikke hvorfor så mange homofile menn skal kle seg, sminke seg og oppføre seg feminint. 

Jeg tenner jo på menn, som faktisk er menn. Jeg er jo homofil fordi det maskuline tenner meg, og da blir det så merkelig synes jeg at man skal se femin ut.

Jeg vil da mye mer ha en mann som er maskulin, med skjegg, litt kroppshår og fremstår som mandig, enn noen som sminker seg og prøver å te seg mest mulig som ek kvinne. 

Føler det er så få homofile menn som tenker likt som meg der. Ja jeg er homofil, men har ingen behov for å oppføre meg eller vise at jeg er homofil, fordi jeg er jo fremdeles en mann, selv om jeg ikke tenner på kvinner.

Vel, det er ikke så rart. Jeg er bifil, men det er ikke det maskuline som tenner meg, det er integriteten, hos kvinner og menn. Tror du virkelig du er homo fordi du liker maskulinitet? Jeg tror ikke jeg er bi _fordi_ jeg liker femininitet 

- jeg ser  tross alt etter det maskuline i både menn og kvinner. Synes det er rart art du forsøker å argumenterer for din smak logisk liksom. Du er ikke homo FORDI du liker maskuline menneskjer. 

Anonymkode: 7d110...eab

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...