Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få stipend fra Lånekassen dersom man er ufør? 

Anonymkode: c4844...30e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
«Hei

Lånekassen har grenser for hvor mye trygd du kan ha og fortsatt få stipend, men det gjelder kun stipendet og ikke lånet. Du kan med andre ord søke om lån. Vennlig hilsen Lånekassen i samarbeid med ung.no» 

Et raskt Google søk 

• Liker 1
Skrevet

Nei, du kan ikke få flere ytelser oppå hverandre. Det sier seg jo i grunn selv, ellers ville jo alle uføre meldt seg opp til eksamen for å få ekstra penger. Det er mulig å få lån, men det må du selvsagt betale tilbake.

• Liker 4
Skrevet
Knirke skrev (14 timer siden):

Nei, du kan ikke få flere ytelser oppå hverandre. Det sier seg jo i grunn selv, ellers ville jo alle uføre meldt seg opp til eksamen for å få ekstra penger. Det er mulig å få lån, men det må du selvsagt betale tilbake.

Ofte når man får uføretrygd blir evt studielån slettet.

Ts, syns jeg har hørt at det er bare skolepenger som blir dekket i slike tilfeller. Er ikke sikker da man.

Anonymkode: 39ca2...c8d

Skrevet
Knirke skrev (14 timer siden):

Jo det kan man faktisk.

Anonymkode: 54cf1...be8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts, syns jeg har hørt at det er bare skolepenger som blir dekket i slike tilfeller. Er ikke sikker da man.

Kun hvis trygden er lav nok. Skal du få låne slettet helt må du under 300k, mener jeg det var.

Anonymkode: fbe50...485

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, men da har man jo studielån fra før man ble ufør, her var det snakk om å ta opp nytt lån/stipend.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...