AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Fikk sterke sammentrekninger i natt + sterke smerter i korsryggen som begynte å ta seg godt opp, begynte derfor og ta tiden på de. De var regelmessige og varte ca 50 sek, med 5 min i mellom. Fikk komme på en kontroll på føden ca 4t etter jeg følte det hadde tatt seg opp og blitt sterkere smerter. Der hadde jeg 1-2cm åpning og man kunne se det var regelmessige sammentrekninger med ca 4 min i mellom. jordmor strippet meg samtidig som jeg var der, og jeg fikk dra hjem for å prøve å slappe av og se det ann ettersom jeg bor ganske nærme sykehuset. Fikk med noe smertestillende for at jeg skulle prøve å få sovet litt, og hun mente at det var en stor sannsynlighet for at jeg kom til å komme tilbake i løpet av dagen ettersom det var tydelig at noe skjedde. Kom hjem og sammentrekningene var enda sterkere, så derfor tok jeg 1 av tablettene jeg fikk, og etterhvert var smerten litt bedre selv om det fortsatt var regelmessig og jeg klarte å sove. Nå etter at jeg har våknet kjenner jeg at sammentrekningene har begynt å ta seg opp i styrke igjen, men det er litt mere tid imellom. De varer ca. 45-50sek og er 5-6 min imellom. -hvor lenge gikk dere sånn før det virkelig var igang? Anonymkode: a96d6...556
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fikk sterke sammentrekninger i natt + sterke smerter i korsryggen som begynte å ta seg godt opp, begynte derfor og ta tiden på de. De var regelmessige og varte ca 50 sek, med 5 min i mellom. Fikk komme på en kontroll på føden ca 4t etter jeg følte det hadde tatt seg opp og blitt sterkere smerter. Der hadde jeg 1-2cm åpning og man kunne se det var regelmessige sammentrekninger med ca 4 min i mellom. jordmor strippet meg samtidig som jeg var der, og jeg fikk dra hjem for å prøve å slappe av og se det ann ettersom jeg bor ganske nærme sykehuset. Fikk med noe smertestillende for at jeg skulle prøve å få sovet litt, og hun mente at det var en stor sannsynlighet for at jeg kom til å komme tilbake i løpet av dagen ettersom det var tydelig at noe skjedde. Kom hjem og sammentrekningene var enda sterkere, så derfor tok jeg 1 av tablettene jeg fikk, og etterhvert var smerten litt bedre selv om det fortsatt var regelmessig og jeg klarte å sove. Nå etter at jeg har våknet kjenner jeg at sammentrekningene har begynt å ta seg opp i styrke igjen, men det er litt mere tid imellom. De varer ca. 45-50sek og er 5-6 min imellom. -hvor lenge gikk dere sånn før det virkelig var igang? Anonymkode: a96d6...556 Akkurat sånn hadde jeg det. 2 døgn gikk jeg sånn. Inne til sjekk etter 24 timer, hadde da 2-3 cm. Etter 48 timer ny sjekk, 3 cm. Fikk noe å hvile på (Morfin og Sobril) , legen "synst synd på meg", hadde knapt lukket øynene på de to dagene, men da tok riene seg skikkelig opp. Gikk 15 timer fra 4 cm til ungen var ute. Anonymkode: 2991a...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 21.14): Akkurat sånn hadde jeg det. 2 døgn gikk jeg sånn. Inne til sjekk etter 24 timer, hadde da 2-3 cm. Etter 48 timer ny sjekk, 3 cm. Fikk noe å hvile på (Morfin og Sobril) , legen "synst synd på meg", hadde knapt lukket øynene på de to dagene, men da tok riene seg skikkelig opp. Gikk 15 timer fra 4 cm til ungen var ute. Anonymkode: 2991a...c3e Takk for svar! Her gikk det plutselig fort. Riene tok seg opp og jeg ble lagt inn på sykehuset på natten for morfin og hvile, noe som ikke fungerte. Noen timer senere var jeg 4cm og i aktiv fødsel. Baby ble født 6t senere Anonymkode: a96d6...556 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå