AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Hvorfor er det så mange foreldre der ute som snur ungene framovervendt i bil altfor tidlig? Hvis du er en av de, kan du fortelle hvorfor? Er du uvitende eller bryr du deg bare ikke om sikkerheten til ungen? Min svigerinne og svoger har akkurat snudd min nevø på 3 år. I morgen skal jeg ha en samtale med henne om det, håper virkelig hun bare er uvitende og vil høre på fornuft. Anonymkode: 46437...dbd 6
Husfruen89 Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Tidligste vi snudde var med nr 2, hun er utrolig lang for alderen. Var 4 år og 3-4 måneder. Eldste var 4,5 år. Minste er straks 3 år og har ikke tenkt tanken engang. En venninne snur de når de er 1 år ca, ene snudde de før 1 år 😭 Prøvd å snakke med henne, sendt linker osv men de bryr seg null.. Rart for ellers er de veldig oppgående og opptatt av at annet skal være bra (kosthold, aktivitet, annen sikkerhet osv) 4
Nerine_ Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 To av ungene spydde etter 10 minutter, er det ok grunn? 16
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Vi snudde fordi vi hadde en veldig lang 3,5 åring som satt ukomfortabelt. At vi snudde ved den alderen står jeg inne for. Lengde har litt å si. Tenker du bør passe dine egne saker her. Anonymkode: af369...d51 11
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Nerine_ skrev (1 minutt siden): To av ungene spydde etter 10 minutter, er det ok grunn? Nei, det tror jeg de fleste ikke syns. Ikke når du kjenner til risikoen ved å snu, som bokstavligtalt handler om liv og død. Anonymkode: 8cab0...ac8 25
Nerine_ Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det tror jeg de fleste ikke syns. Ikke når du kjenner til risikoen ved å snu, som bokstavligtalt handler om liv og død. Anonymkode: 8cab0...ac8 Så du syns det er helt toppers at ungene spyr ved hver biltur, ca 2-4 ganger per dag? Hva er sannsynligheten for å kollidere? Ungene lever enda, om det skulle være noe tvil🙂 Endret 24. januar 2021 av Nerine_ 12
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Husfruen89 skrev (6 minutter siden): Tidligste vi snudde var med nr 2, hun er utrolig lang for alderen. Var 4 år og 3-4 måneder. Eldste var 4,5 år. Minste er straks 3 år og har ikke tenkt tanken engang. En venninne snur de når de er 1 år ca, ene snudde de før 1 år 😭 Prøvd å snakke med henne, sendt linker osv men de bryr seg null.. Rart for ellers er de veldig oppgående og opptatt av at annet skal være bra (kosthold, aktivitet, annen sikkerhet osv) Skremmende og trist 😢 Anonymkode: 46437...dbd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Nerine_ skrev (6 minutter siden): To av ungene spydde etter 10 minutter, er det ok grunn? Nei. Vi har en ekstremt bilsyk gutt, ikke aktuelt å snu. Anonymkode: 46437...dbd 10
Nerine_ Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Vi har en ekstremt bilsyk gutt, ikke aktuelt å snu. Anonymkode: 46437...dbd Stakkars barn. 35
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi snudde fordi vi hadde en veldig lang 3,5 åring som satt ukomfortabelt. At vi snudde ved den alderen står jeg inne for. Lengde har litt å si. Tenker du bør passe dine egne saker her. Anonymkode: af369...d51 Var ungen over 125 cm? Tenker at du bør sette deg bedre inn i dette. Anonymkode: 46437...dbd 12
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Nerine_ skrev (1 minutt siden): Stakkars barn. Ja, det er nok bedre å leve resten av livet i en kiste. Dessuten er det sjelden det hjelper på bilsyk å snu framover. Anonymkode: 46437...dbd 10
Nerine_ Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er nok bedre å leve resten av livet i en kiste. Dessuten er det sjelden det hjelper på bilsyk å snu framover. Anonymkode: 46437...dbd Si meg, hvor mange barn dør i trafikken årlig? Hjalp med mine. 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Vi har en ekstremt bilsyk gutt, ikke aktuelt å snu. Anonymkode: 46437...dbd Hei syreskader!! Det er ikke kult å ha syreskader etter mye oppkast. Bare sier det av egen erfaring. Anonymkode: 5a95b...5dd 9
abderitt Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 Nerine_ skrev (2 minutter siden): Si meg, hvor mange barn dør i trafikken årlig? Kvifor trur du få born døyr i trafikken i Noreg? 22
F0RUM Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 Uvitenhet. Mange kjøper typ. roterbare bilstoler fordi det er virker praktisk, uten mer info. Disse varer jo som regel bare en kort periode før det blir trangt for barnet, og da tenker de gjerne at barnet er for stort for å sitte bakovervent. Ikke sikkert de vet at det finnes bakovervendte bilstoler med god plass til barna, som f.eks Axkid one/minikid, klippan century, max way pluss. Flere av disse merkene er heller ikke like godt reklamert for som cybex og britax. En annen grunn er nok bilsykhet. Her blir også barnet vårt svært bilsyk, men dette bedret seg veldig da vi skiftet fra bilstol med C-form til en av de nevnte bilstolene . 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Snur fordi han spyr når han sitter feil vei, til tross for at han er 1 år og babyer vanligvis ikke blir bilsyk. hvis du ser meg på motorveien, når jeg hører spy og lurer på om han blir kvelt, så forstår du at det er faktisk tryggere for han å sitte den veien (bor i utlandet med seksfelts vei og det er ikke bra å få panikk mens man befinner seg der). Helt enig i at sikkerhet er viktig men virker som nordmenn har dradd det der alt for langt. Anonymkode: b8734...dc3 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Var ungen over 125 cm? Tenker at du bør sette deg bedre inn i dette. Anonymkode: 46437...dbd Takk, jeg har satt meg inn i dette. Som sagt står jeg inne for at vi valgte å snu ved 3,5 år og det var vårt valg. Yngste kommer til å sitte bakovervendt lenger, hun er ikke lang. Anonymkode: af369...d51 2
Nerine_ Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 abderitt skrev (2 minutter siden): Kvifor trur du få born døyr i trafikken i Noreg? Ikke fordi alle sitter bakovervendt til de skal på skolen, for det er overhode ikke tilfelle. 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Nerine_ skrev (7 minutter siden): Si meg, hvor mange barn dør i trafikken årlig? Hjalp med mine. Og hvorfor tror du så få barn dør? Dine ville kanskje vært i statistikken om dere hadde kollideret i 80 km/t, de hadde skildd rett ut av selen. Anonymkode: 46437...dbd 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snur fordi han spyr når han sitter feil vei, til tross for at han er 1 år og babyer vanligvis ikke blir bilsyk. hvis du ser meg på motorveien, når jeg hører spy og lurer på om han blir kvelt, så forstår du at det er faktisk tryggere for han å sitte den veien (bor i utlandet med seksfelts vei og det er ikke bra å få panikk mens man befinner seg der). Helt enig i at sikkerhet er viktig men virker som nordmenn har dradd det der alt for langt. Anonymkode: b8734...dc3 Hvilken bilstol har dere, hvilke tiltak har dere prøvd? Du er klar over at ungen din mest sannsynlig vil dø i en kollisjon. Er det verdt det? Anonymkode: 46437...dbd 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå