Mellion Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Jeg er gravid med nr 2, 7 uker på vei. Første graviditet hadde jeg mange symptomer første trimester, dårlig matlyst, veldig ømme bryster, ekstrem luktesans, og jeg kjente det var stramt nederst på magen ganske tidlig. Nå er jeg bare litt varm, nesten sånn at jeg blir usikker på om jeg er gravid, selv om jeg har tatt 3 tester som alle kom ut positivt. Kjenner litt murringer i magen men ikke stramt på noen måte, dette kan jeg forstå i forholdt til at magen har vært igjennom dette før men det er som om jeg har fått litt ekstra energi nå, ikke trøtt eller sliten heller. Altså kjempe glad for at jeg føler meg fin men synes det er merkelig i forhold til hvordan jeg var sist. Kan det bety annet kjønn på babyen? Eller er det vanlig at svangerskap er så forskjellige? Er veldig tidlig så ting kan jo selvfølgelig forandre seg.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Svangerskap kan være veldig forskjellig, med samme kjønn. Statistisk sett har man funnet at andelen som oppgir svangerskapskvalme er høyere hos de som bærer jenter, men det er ikke snakk om store forskjeller. Anonymkode: 78a3f...180
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Hva fikk du sist? Mitt første svangerskap var likt ditt første, og jeg fikk jente. Håper litt på gutt neste gang, kanskje jeg slipper like sterke symptomer? 😅 Anonymkode: 6088d...8de
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Jeg fikk gutt først og var kvalm og kastet opp 3 mnd i strekk og fungerte ikke de tre månedene. Kastet litt opp under hele svangerskapet, men ikke som hadde så mye betydning for dagsformen resten av dagen. nå venter jeg jente, er 17 uker og kaster opp 2-3 ganger i uken, kvalmen er av og på, men ikke i nærheten like intens som sist. tror ikke det er noe fasit på det, man prøver bare å se etter tilfeldigheter på akkuratt det der 🙈 Anonymkode: 6c43f...e06
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Mitt første svangerskap var easy peasy. Ingen symptomer, ingen plager, fungerte som normalt. Mitt andre svangerskap, dårlig fra uke 4. Ble bare værre og værre. Måtte stoppe bilen på vei til jobb for å kaste opp, måtte få tilrettelagt arbeid uten hell, ble til slutt sykemeldt. Alle plager man kunne få fikk jeg. Første jente, andre gutt. Var henholdsvis 20 og 28 år når jeg gikk gravid så mulig alder var en faktor som spilte inn. Anonymkode: e0327...ba8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Første svangerskap: Esktremt kvalm og mye oppkast fra uke 6-14. Mye hodepine og vanvittig trøtt nesten hele veien. Bekkenløsning fra ca uke 24. Fikk jente. Andre svangerskap: Litt trøtt og sliten i første trimester, men ellers ingenting. Hodepine de siste ukene før fødsel. Hadde jeg ikke visst jeg var gravid kunne jeg nok gått helt til jeg kjente liv før jeg hadde fått mistanke😅 Fikk gutt. Anonymkode: bdc40...109
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Første svangerskap: Esktremt kvalm og mye oppkast fra uke 6-14. Mye hodepine og vanvittig trøtt nesten hele veien. Bekkenløsning fra ca uke 24. Fikk jente. Andre svangerskap: Litt trøtt og sliten i første trimester, men ellers ingenting. Hodepine de siste ukene før fødsel. Hadde jeg ikke visst jeg var gravid kunne jeg nok gått helt til jeg kjente liv før jeg hadde fått mistanke😅 Fikk gutt. Anonymkode: bdc40...109 Oi så gøy! Jeg svarte rett over deg og hadde det helt motsatt. Kroppen er helt utrolig altså 😅 Anonymkode: e0327...ba8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Det kan være at du er bittelita tidligere i graviditeten enn du tror? Selv om du vet unnfangelse, kan egget faktisk bruke lengre tid på å feste seg (lærte jeg av gynekolog!). Jeg trodde også jeg slapp unna symptomer 2 graviditet, men DÆVEN som det smalt i uke 7!!!!! Kvalm, ømme bryster, hodepine av en annen verden, trøtt, sliten you name it. Ikke "gled" deg for tidlig Anonymkode: 68e2d...2e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå