AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Del Skrevet 24. januar 2021 Åpen løsning mellom stue og kjøkken, noen som vil dele erfaringer? Blir det mye støy, matos, må alltid se på rot på kjøkkenbenk osv? Dere som har åpen løsning, ville dere valgt det igjen? Anonymkode: 307e9...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Del Skrevet 24. januar 2021 I love it Anonymkode: e9d58...c97 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Del Skrevet 24. januar 2021 Det er greit hvis du vil ha matlukt og fettbelegg på stuemøblene, veggene, TV, etc. Anonymkode: 8e57e...075 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Del Skrevet 24. januar 2021 Åpen løsning er best, så slipper man å stå alene på kjøkkenet mens man roper til andre i stua eller du hører ikke dem pga vasken og kjøkkenvifta Anonymkode: 08ec3...550 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Del Skrevet 24. januar 2021 Åpen løsning er et must i varme land. Her i Norge liker jeg romdeling. Da er det lettere å holde varmen, og stenge av ett rom eller to. Liker muligheten til å lukke kjøkkendøra😂 Anonymkode: 77d93...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Del Skrevet 24. januar 2021 Jeg har bodd med åpen løsning i mange år, så flyttet jeg til et hus med dør mellom stue og kjøkken. Det var så jævlig deilig å kunne stenge den døra, holde matos og matlukt og oppvasklukt og dur fra oppvaskmaskin og vifte INNE i et annet rom..! Så flyttet vi til åpen løsning igjen, jeg hater det faen meg, ønsker meg dør intenst så samboer driver og sjekker om vi kan pusse opp for å skille kjøkken og resten. Anonymkode: c36df...db6 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Del Skrevet 24. januar 2021 Tror det kommer an på planløsning og hva du liker og hsr behov for. Vi hadde åpen løsning når ungene var 0-2år. Likte å se de små når jeg lagde mat. Likte ikke at alt i stue/kjøkken var så nært. Følte at kjøkken måtte shines med en gang, og hadde vi besøk så syns jeg det var dumt at de så rett på kjøkkenet.. matos tenkte jeg ikke så mye på. Er matos nå og. Var lei liten stue, lei av å føle at vi satt på kjøkkenet uansett. Vi flyttet for vi ville ha større plass. Nå er det kjøkken for seg selv. Liker å ha stort kjøkken, og at ungene kan være eller der. Liker at vi kan sitte delt. Veldig praktisk å kunne sende ungene bort (de er større nå) for å rydde kjøkkenet. Trenger ikke rydde og shine alt med en gang. Liker at ungene kan være i stua med besøk, og vi på kjøkkenet. Anonymkode: 74ee5...776 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er greit hvis du vil ha matlukt og fettbelegg på stuemøblene, veggene, TV, etc. Anonymkode: 8e57e...075 Har hatt åpen stue/kjøkkenløsning i flere boliger, og har aldri opplevd å få fettbelegg på verken vegger eller tv. Kanskje det dummeste jeg har lest. Har det nå og hadde valgt det igjen. Det er noe som kalles ventilator, denne bruker jeg. Den hadde jeg brukt selv om det ikke hadde vært åpen stue/kjøkken løsning. Anonymkode: 47280...308 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 24. januar 2021 #9 Del Skrevet 24. januar 2021 Åpen kjøkkenløsning er jo nesten blitt standard i nye flotte leiligheter. Finnes det f.eks en eneste leilighet på Tjuvholmen uten åpen kjøkkenløsning? Åpen doløsning, er ikke å anbefale. Har sett det i Moldova og Afghanistan..😮 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 24. januar 2021 #10 Del Skrevet 24. januar 2021 Jeg vil helst ha det adskilt, selv om det ser skikkelig fint ut med åpen løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Del Skrevet 24. januar 2021 Jeg liker ikke åpen løsning. Steiker vi kjøtt på steikepannen så hyler brannalarmen i stuen pga det ikke er noe dør mellom. Å jada bruker selvsagt kjøkkenviften på fullt. Anonymkode: d9e67...9ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 24. januar 2021 #12 Del Skrevet 24. januar 2021 Jeg liker ikke åpen løsning, jeg foretrekker at stue og kjøkken skal være adskilt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernetåka Skrevet 24. januar 2021 #13 Del Skrevet 24. januar 2021 Vi elsker åpen løsning. Tror alt vi har leid frem til vi kjøpte hadde det. Da vi kunne påvirke her vi bor nå ønska vi det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Del Skrevet 24. januar 2021 TS her. I dag har vi doble skyvedører inn til kjøkken som alltid er åpne. Tanken var å fjerne veggen, men beholde ca 1 m med vegg for å gjøre et lite skille mellom stue og kjøkken. Spisestuen blir da framtrukket i vinkel fra kjøkkenet (klønete forklart...) Vi har også tv-stue der det er doble skyvedører som vi beholder som den er, for å kunne stenge ute støy o.l. Anonymkode: 307e9...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her. I dag har vi doble skyvedører inn til kjøkken som alltid er åpne. Tanken var å fjerne veggen, men beholde ca 1 m med vegg for å gjøre et lite skille mellom stue og kjøkken. Spisestuen blir da framtrukket i vinkel fra kjøkkenet (klønete forklart...) Vi har også tv-stue der det er doble skyvedører som vi beholder som den er, for å kunne stenge ute støy o.l. Anonymkode: 307e9...950 Lukk de dørene en stund fremover så ser du fort om du vil savne muligheten til å skille kjøkken og stue Anonymkode: c36df...db6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Del Skrevet 24. januar 2021 Jeg synest det er mange som har åpne løsninger med fin flyt i huset/leiligheten uten at det ser ut som en hybelleilighet. Andre steder tenker jeg at det bare ser upraktisk ut. Anonymkode: 307e9...950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Del Skrevet 24. januar 2021 Ps. Er det noen som har tips til blogger eller instagramkontoer der åpen løsning er fint? Anonymkode: 307e9...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Del Skrevet 24. januar 2021 Åpen løsning i nye leiligheter er for å spare m2. Separate rom ville krevd flere m2, og gitt mindre fortjeneste til utbygger. Åpen løsning, ser en kjøkkenet hele tiden. Vanskelig å forstå at det er bedre enn lukket løsning. Anonymkode: 21652...93d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hatt åpen stue/kjøkkenløsning i flere boliger, og har aldri opplevd å få fettbelegg på verken vegger eller tv. Kanskje det dummeste jeg har lest. Har det nå og hadde valgt det igjen. Det er noe som kalles ventilator, denne bruker jeg. Den hadde jeg brukt selv om det ikke hadde vært åpen stue/kjøkken løsning. Anonymkode: 47280...308 Jeg driter vel i hva du mener! Anonymkode: 8e57e...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Del Skrevet 24. januar 2021 Lukket! Setter stor pris på muligheten til å lukke døra og ha et ekstra rom adskilt fra stue. Anonymkode: 1c76b...460 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå