Gå til innhold

Hurra! Nå vi kan drikke mer! (Vinmonopolet åpner igjen)

Krantz95

Anbefalte innlegg

Opplysninger til VG: Vinmonopolet ved 45 utsalgssteder i Oslo-området åpnes igjen.

Da er det party on!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol. Så vil det komme andre butikker som mener de selger "viktige varer" og kreve tilpasning også. Nei, vinmonopolet er absolutt ikke det man må prioritere når man først skal ha en nedstengning. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (3 minutter siden):

Lol. Så vil det komme andre butikker som mener de selger "viktige varer" og kreve tilpasning også. Nei, vinmonopolet er absolutt ikke det man må prioritere når man først skal ha en nedstengning. 

Enig i det. Tror f.eks. Europris og dyrematbutikker er viktigere enn Vinmonopolet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (7 minutter siden):

Men det er der folk står utenfor i kø og lager kaos. Vi trenger ikke kaos nå :) Nå er det ikke Vinmonopolet som har sagt at de er viktige, men folk som har laget kaos i f.eks Asker og Bærum. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylveon skrev (1 minutt siden):

Men det er der folk står utenfor i kø og lager kaos. Vi trenger ikke kaos nå :) Nå er det ikke Vinmonopolet som har sagt at de er viktige, men folk som har laget kaos i f.eks Asker og Bærum. 

Sier mer om folks prioriteringer ;) 

Uansett så kunne man løst dette ved å selge det i vanlige matbutikker midlertidig, så hadde man hatt færre kontaktflater på polene. Men å tenke alternativt oppi situasjoner som dette har aldri vært Ola Dunks sterke side. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott. Da får folk drukket seg snydens foran familien når de skal feire den snarlige innføringen av portforbud. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde stenge vinmonopolet over hele landet i solidaritet da bare for å vise fulle Ola Dunk at det går ann å IKKE drikke alkohol i en hele uke. Stakkars folk. Blir helt utmattet. 

Endret av Outlander
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Helseminister Bent Høie sier regjeringen har vurdert å gjenåpne Vinmonopolet i Oslo-regionen.

– Absolutt. Helsedirektoratet har gjort en ny faglig vurdering av det, blant annet basert på erfaringen fra lørdag

Haha, så utrolig komisk. "Ny faglig vurdering". 😂

Helt utrolig at myndighetene ikke klarte å forutse at folk ville valfarte til andre kommuner for å handle alkohol.

https://www.nrk.no/norge/ordforere-ber-om-apne-polbutikker-1.15342929

Endret av Nicathv
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

Sier mer om folks prioriteringer ;) 

Uansett så kunne man løst dette ved å selge det i vanlige matbutikker midlertidig, så hadde man hatt færre kontaktflater på polene. Men å tenke alternativt oppi situasjoner som dette har aldri vært Ola Dunks sterke side. 

Folk panikkhandler. I mars så var det dopapir. Nå er det tydeligvis vin. 

Begge to er jo veldig gode å ha, men om jeg skal panikkhandle noe så drar jeg på matbutikken og fyller alt jeg kan med mat. :ler:❤️  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 minutt siden):

Hva er dette for noe tull!? 🤣

Ikke tull. Det er blodig alvor når Ola Dunk blir fratatt alkoholen sin 🙂 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (43 minutter siden):

Opplysninger til VG: Vinmonopolet ved 45 utsalgssteder i Oslo-området åpnes igjen.

Da er det party on!

Lite å juble for når 15 nye kommuner får stengt sine kjøpesentre på grunn av egoistene fra Oslo som ikke evner å sitte i egen kommune. Økonomien i 5 nye kommuner påvirkes negativt på grunn av Oslo egoistene. 

Endret av Drizzt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicathv skrev (Akkurat nå):

Haha, så utrolig komisk.

Helt utrolig at myndighetene ikke klarte å forutse at folk ville valfarte til andre kommuner for å handle alkohol.

https://www.nrk.no/norge/ordforere-ber-om-apne-polbutikker-1.15342929

Ja. Det er helt utrolig at de ikke klarte å forutse det. Folk er utrolig mobile, og kan lette komme seg til et annet pol. 
Jeg syns at det er ganske fascinerende at folk blir overrasket over at det ble som det ble, når polet stengte. For meg så var det så åpenbart at det kom til å bli kaos. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Lite å juble for når 5 nye kommuner får stengt sine kjøpesentre på grunn av egoistene fra Oslo som ikke evner å sitte i egen kommune. Økonomien i 5 nye kommuner påvirkes negativt på grunn av Oslo egoistene. 

Er det ikke 15 nye kommuner? 

Det er jo samme greia som når treningssentrene stengte. Folk kjørte over grensen for å trene i f.eks Bærum der det var åpent. At det ble samme greia nå.. Vel.. er noen overrasket? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet burde ha gått gjennom alle køene og spurt om legitimasjon lol-  spontant 10.000kr bot.  hahaha

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krantz95 skrev (15 minutter siden):

Enig i det. Tror f.eks. Europris og dyrematbutikker er viktigere enn Vinmonopolet.

Ah, nå minte du meg på at jeg må hamstre dyremat i morgen. Just in case. Bor for nært Oslo til at jeg tør å stole på at de ikke snart stenger ned her også... Og det hadde blitt dyrt å mate dyrene med rå kjøttdeig i ukesvis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (4 minutter siden):

Lite å juble for når 5 nye kommuner får stengt sine kjøpesentre på grunn av egoistene fra Oslo som ikke evner å sitte i egen kommune.

Akkurat som om ikke folk i f.eks. Drammen nå kommer til å kjøre til Kongsberg for å shoppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (2 minutter siden):

Ah, nå minte du meg på at jeg må hamstre dyremat i morgen. Just in case. Bor for nært Oslo til at jeg tør å stole på at de ikke snart stenger ned her også... Og det hadde blitt dyrt å mate dyrene med rå kjøttdeig i ukesvis.

Man får de samme produktene i matbutikken. Veterinærene er åpne, så der kan man få dyremat om butikkenes utvalg ikke er bra nok.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...