AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Hei. Jeg er lærervikar, og har jobbet i en kontrakt som gikk frem til jul. Fikk fornyet i samme stilling nå, men den er bare til og med uka før vinterferien. Jeg (og andre kollegaer) vet at samme behovet er der etter vinterferien også, da de har lyst ut stillingen, men ikke fått noen. Jeg er egentlig fagarbeider, men har jobbet i et lærervikarat til en som ble sykemeldt i høst. De får som sagt ikke inn noen med utdanning, til tross for at de har lyst ut stillingen. Spørsmålet er om de har lov å skrive kontrakten kun til vinterferien, for åpenbart å slippe å betale lønn den uka, for så å ta meg inn på kontrakt igjen uka etter? Anonymkode: 528b6...f8d
stan Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Det er det man formelt vet som bestemmer lengden på et vikariat. Jeg kjenner ikke detaljene, men skolen er pliktig å finne noen som har pedagogisk utdanning til stillingen. Når det ikke lykkes kan skolen midlertidig tilsette personer uten utdanning. Det er jo selvfølgelig uheldig, siden det blir gjerne en serie med korte vikariater. Men det har de lov til. Har du vært i kontakt med tillitsvalgte om situasjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå