AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Vi skal selge boligen vår, og må derfor fylle ut egenerklæringsskjema. Det meste er greit, men er usikker på et av punktene; "Kjenner du til om det er feil ved/utført arbeid/eller har vært kontroll på vann/avløp?" Er dette: "Kjenner du til om det er feil ved arbeid på vann/avløp?" ...eller: "Kjenner du til om det er utført arbeid på vann/avløp?" Vi har fått utført arbeid på vann/avløp, men det er ikke feil ved dette. Jeg regner selv med den nederste er korrekt, men ønsker ikke at det skal virke som om det er noe galt. Anonymkode: b4f12...e34
Gjest loveli Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 (endret) Det er vel et eget felt for ytterligere kommentar hvor du kan fylle ut hva som er gjort og at det er gjort av fagfolk? Jeg opplever at det egentlig spørres om to forskjellige ting og at det burde vært to separate spørsmål. Endret 24. januar 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Velger man "ja" kan man legge til firma og hva som er gjort, noe jeg har gjort. ...men stusser fortsatt litt over spørsmålet. Om det egentlig er det første alternativet som er rett er jo det rette å huke av "nei". Anonymkode: b4f12...e34
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Det er tre spørsmål. Kjenner du til om det er feil ved vann og avløp? Kjenner du til om det er utført arbeid på vann og avløp? Har det vært kontroll på vann og avløp? Så vet du om feil, skriver du det. Har noen jobbet med det, sier du hvem og hva. Har det vært kontroll, sier du ja. Kun om det ikke har vært noe av dette, verken feil, arbeid eller kontroll, skriver du nei. Anonymkode: eb738...326 1
Drizzt Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 20.08): Vi skal selge boligen vår, og må derfor fylle ut egenerklæringsskjema. Det meste er greit, men er usikker på et av punktene; "Kjenner du til om det er feil ved/utført arbeid/eller har vært kontroll på vann/avløp?" Er dette: "Kjenner du til om det er feil ved arbeid på vann/avløp?" ...eller: "Kjenner du til om det er utført arbeid på vann/avløp?" Vi har fått utført arbeid på vann/avløp, men det er ikke feil ved dette. Jeg regner selv med den nederste er korrekt, men ønsker ikke at det skal virke som om det er noe galt. Anonymkode: b4f12...e34 Det som spørs her er om du kjenner til om det er feil, enten med utført arbeid, eller uten. Hvis du svarer JA, da kjenner du til feil og utdyper hva slags feil du kjenner til. Hvis du svarer NEI, så er det fordi du ikke kjenner til at det er feil. Så er det eget sted hvor man skriver hvilket firma som har gjort ting eller om det var egeninnsats eller ufaglært arbeid, hvis jeg husker riktig? Uansett kan du utdype sånt også helt i slutten hvor det er kommentarfelt om ytterligere informasjon som er relevant om boligen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå