AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Man ser det på hamstringene i nabo kommunene, nå som polet ble stengt mange steder spessielt. At folk ikke klarer seg noen uker uten alkohol forteller meg at mange er i faresonen og avhengie. For min del drikker jeg svært lite. Et enkelt glass vin og 1 øl kanskje i løpet av uken. Er jo en kjent sak at nordmenn i snitt drikker for mye. Hva tenker dere andre? Er bekymret for barna som blir mere og mere isolert pga Corona og er hjemme med foreldre som drikker for mye. Det er et stort samfunnsproblem at folk må ha alkohol for å kose seg å ha det bra. Anonymkode: 42219...4cb 27
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Nå går ordførere ut og ber om åpning. Ellers vil problemet forskyve seg. Er man redd for abstinenser hos befolkningen? Eller er folk så opptatt av vinen sin? Anonymkode: 4f39b...e43 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Mange flere har alkoholproblemer enn vi liker å tro. Anonymkode: d21de...c83 19
Gjest Alterego666 Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå går ordførere ut og ber om åpning. Ellers vil problemet forskyve seg. Er man redd for abstinenser hos befolkningen? Eller er folk så opptatt av vinen sin? Anonymkode: 4f39b...e43 Ordføreren i Bærum ber om en smittevernfaglig vurdering, ikke ruspolitisk vurdering.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Ja. Jeg kjenner mange jeg vil kalle i faresonen. Anonymkode: b56c5...29e 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Når man ser på disse køene utenfor Vinmonopolet, begynner man å lure: Er det russere og polakker som drikker (som mange nordmenn liker å tro) eller er det nordmenn selv som har et mye større problem... Anonymkode: 4466e...d5d 13
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Nordmenn er ingen alko-verstinger. Men ja, det er en del av vår kultur. Noen alkoholikere har vi da. Men det bor mange unge mennesker i Oslo, og de samler seg og drikker. Disse må ha sin alkohol. Uansett, dette er oppblåst av media. Dessverre forstår folk ikke dette. Anonymkode: c9551...5d0 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når man ser på disse køene utenfor Vinmonopolet, begynner man å lure: Er det russere og polakker som drikker (som mange nordmenn liker å tro) eller er det nordmenn selv som har et mye større problem... Anonymkode: 4466e...d5d Nææææh. Vi drikker bare cremant og barolo, må vite! 🧐 Anonymkode: b56c5...29e 3
SoWhat? Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Jeg tenker at nordmenn drikker mer skjult, og det kan jeg godt skjønne med alt det innebærer å ta seg litt vin når det er barn rundt. For ikke å snakke om hvis foreldre skulle finne på å gå på byen. En kunne jo prøvd å stenge ølkranene i Irland, eller nektet franskmenn og italienere helst, å få tak i vin 🤣 da skulle dere nok sett på rabalder. Og dette gjelder nok flere land også, om ikke de fleste når en ser bort fra flere muslimske. Nordmenn er bare så hysteriske når det gjelder å ta seg et par glass, at de vil involvere både BV og fastlege og Gud vet hva. Jez 15
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 Kanskje hjemmebrenningen og smuglingen får en opptur igjen, kan forresten være smart å produsere sin egen håndsprit som også kan blandes i kaffen. Anonymkode: 36c3f...8cd 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nordmenn er ingen alko-verstinger. Men ja, det er en del av vår kultur. Noen alkoholikere har vi da. Men det bor mange unge mennesker i Oslo, og de samler seg og drikker. Disse må ha sin alkohol. Uansett, dette er oppblåst av media. Dessverre forstår folk ikke dette. Anonymkode: c9551...5d0 Du ser på bildene fra polkøene at det er mest 50+ som står der, så det her er nok ikke er unge Anonymkode: a0860...b07 12
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Alterego666 skrev (17 minutter siden): Ordføreren i Bærum ber om en smittevernfaglig vurdering, ikke ruspolitisk vurdering. Greit nok. Men rotårsaken er at folk må ha alkoholen sin. Anonymkode: 4f39b...e43 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men ja, det er en del av vår kultur. Hvilken kultur? Anonymkode: 4f39b...e43 2
Gjest Alterego666 Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Greit nok. Men rotårsaken er at folk må ha alkoholen sin. Anonymkode: 4f39b...e43 Vi har vel sett verre hamstring av dopapir. Hvordan skal vi tolke det? Det finnes mye god forskning på nordmenns alkoholkonsum og effekten av dette. Les deg opp på forskning framfor å konkludere etter èn dag med polkøer. Det er mitt råd.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken kultur? Anonymkode: 4f39b...e43 norsk Anonymkode: c9551...5d0 1
Peanut Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Alkoholvanene har vel vært urovekkende i mange år <_< (Det var og kommer igjen til å bli kleint å være norsk i utlandet noen steder >_< ) 11
Whistler Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Man ser det på hamstringene i nabo kommunene, nå som polet ble stengt mange steder spessielt. At folk ikke klarer seg noen uker uten alkohol forteller meg at mange er i faresonen og avhengie. ----------------------- Anonymkode: 42219...4cb Det forteller meg at de er dårlige på planlegging, og frykter at "deres" pol også skal stenge snarere enn at de er avhengige av alkohol. Alkohol får de tak i på butikken i form av øl, eller andre steder som sprit om de er avhengige. Hvordan tror du narkomane som drar på pakketur får tak i "medisinen" sin. De finner en løsning der de er. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Alterego666 skrev (6 minutter siden): Vi har vel sett verre hamstring av dopapir. Hvordan skal vi tolke det? Det finnes mye god forskning på nordmenns alkoholkonsum og effekten av dette. Les deg opp på forskning framfor å konkludere etter èn dag med polkøer. Det er mitt råd. Og hva forteller den forskningen? At det ikke finnes alkoholproblemer her til lands? Anonymkode: 4f39b...e43 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Syntes også det er rimelig spesielt å reise over kommunegrenser når det er anbefalt å holde seg mest mulig i ro -stimle sammen i kø for å kjøpe alkohol. Om man ikke er avhengig så burde man virkelig kunne avstå fra vin og sprit ett par tre uker om ikke annet i respekt for at vi prøver å holde en pandemi under kontroll her i landet. Anonymkode: 6ced3...0ae 12
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): norsk Anonymkode: c9551...5d0 Det finnes ikke noen norsk drikkekultur. Kun ukultur. Anonymkode: 4f39b...e43 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå