AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Er det flere her som ønsker å bli gravide, men som velger å utsette pga. pandemien? Jeg utviklet føde/helseangst etter forrige fødsel, og har vært veldig i tvil om hvorvidt jeg tør å få flere. Bestemte meg egentlig for å la være. Etter noen år har jeg landet på at jeg vil prøve likevel... Men så kom corona. Her spiller nok helseangsten inn, og tanker på mutasjoner og alenefødsel skremmer meg. Men blir det egentlig noe bedre/annerledes ett år fram i tid? Fortell meg veldig gjerne hvordan du tenker❤ Anonymkode: 5bac9...a3e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Jeg tenker at det har vart såpass lenge nå at jeg ikke lar korona påvirke planene våre. I verste fall får jeg føde alene, men det går jo bra det også. Anonymkode: 206b0...5ed 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Jeg er gravid nå, og på en måte er det greit fordi jeg ikke går glipp av noe egentlig. Det sier i alle fall alle rundt meg. Men jeg har sittet på hjemmekontor hele graviditeten, føler litt på det at jeg ikke har fått vist frem magen til noen, svært få mennesker har sett meg og svært få vet egentlig at jeg er gravid i det hele tatt. Mannen min har heller ikke fått være med på noen timer, ikke engang OUL. Det synes jeg er vanskelig å forholde seg til. Jeg opplever dette som en veldig ensom graviditet. Jeg er selvsagt også kjempenervøs og redd for å måtte føde alene. Redd for å bli smittet, redd for at mannen skal bli smittet. Corona i seg selv har ført til mye frykt og bekymringer. Hvis jeg skulle planlagt dette og gjort det om igjen ville jeg ventet.... Anonymkode: a278c...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at det har vart såpass lenge nå at jeg ikke lar korona påvirke planene våre. I verste fall får jeg føde alene, men det går jo bra det også. Anonymkode: 206b0...5ed Skulle ønske jeg hadde den innstillingen! Forfriskende at dere ikke lar det ødelegge for dere💕. Anonymkode: 5bac9...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Jeg orket ikke å la det styre, ble gravid i høst og har termin til sommeren. Satser på at jeg kan ha 1-2 trillevenner i barseltiden Anonymkode: e75c7...ed9 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er gravid nå, og på en måte er det greit fordi jeg ikke går glipp av noe egentlig. Det sier i alle fall alle rundt meg. Men jeg har sittet på hjemmekontor hele graviditeten, føler litt på det at jeg ikke har fått vist frem magen til noen, svært få mennesker har sett meg og svært få vet egentlig at jeg er gravid i det hele tatt. Mannen min har heller ikke fått være med på noen timer, ikke engang OUL. Det synes jeg er vanskelig å forholde seg til. Jeg opplever dette som en veldig ensom graviditet. Jeg er selvsagt også kjempenervøs og redd for å måtte føde alene. Redd for å bli smittet, redd for at mannen skal bli smittet. Corona i seg selv har ført til mye frykt og bekymringer. Hvis jeg skulle planlagt dette og gjort det om igjen ville jeg ventet.... Anonymkode: a278c...3e7 Takk for at du deler! Leit at du opplever det ensomt💕. Jeg håper at det vil bli bedre! Har du lenge igjen til termin? Anonymkode: 5bac9...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Jeg venter. Mannen min møter over 100 mennesker hver uke i jobben. Anonymkode: e611d...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skulle ønske jeg hadde den innstillingen! Forfriskende at dere ikke lar det ødelegge for dere💕. Anonymkode: 5bac9...a3e Vi vet ikke hvor lenge dette varer uansett, men det er klart man må være forberedt på det meste 😊 håper dere kommer frem til det som er riktig for dere Anonymkode: 206b0...5ed 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Vi valgte å ikke vente. Begynte å prøve i 2019, og opplevde SA to ganger, så det var uaktuelt å sette alt på vent pga korona... Jeg blir dessuten ikke yngre, vi er begge i 30-årene. Men som 25-åring ville jeg kanskje tenkt annerledes. Det er også umulig å vite hvor lenge pandemien vil vare. Alt kan bli relativt bra i sommer 2021, for eksempel, men etterpå kan nye virusmutasjoner dukke opp... ingen vet. Anonymkode: 56304...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er gravid nå, og på en måte er det greit fordi jeg ikke går glipp av noe egentlig. Det sier i alle fall alle rundt meg. Men jeg har sittet på hjemmekontor hele graviditeten, føler litt på det at jeg ikke har fått vist frem magen til noen, svært få mennesker har sett meg og svært få vet egentlig at jeg er gravid i det hele tatt. Mannen min har heller ikke fått være med på noen timer, ikke engang OUL. Det synes jeg er vanskelig å forholde seg til. Jeg opplever dette som en veldig ensom graviditet. Jeg er selvsagt også kjempenervøs og redd for å måtte føde alene. Redd for å bli smittet, redd for at mannen skal bli smittet. Corona i seg selv har ført til mye frykt og bekymringer. Hvis jeg skulle planlagt dette og gjort det om igjen ville jeg ventet.... Anonymkode: a278c...3e7 Det er virkelig INGEN som bryr seg om magen din. Alle gravide tror det er sååååå spesielt å være gravid. Det er det mest naturlige i verden. Tror ikke det finnes mer selvsentrerte mennesker enn gravide kvinner og kvinner med baby. «Se på babyen min så søøøøt!». For alle andre er den helt ordinær og igjen, det er det mest naturlige i verden. Hilsen 2-barns mor som ikke måtte pushe babyprat på andre Anonymkode: ddae4...be6 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Takk for at dere deler hvordan dere tenker! Er selv i 30-årene og kjenner litt på at det plutselig kan være for seint, hvis man venter til det "føles mer trygt"... Anonymkode: 5bac9...a3e 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er virkelig INGEN som bryr seg om magen din. Alle gravide tror det er sååååå spesielt å være gravid. Det er det mest naturlige i verden. Tror ikke det finnes mer selvsentrerte mennesker enn gravide kvinner og kvinner med baby. «Se på babyen min så søøøøt!». For alle andre er den helt ordinær og igjen, det er det mest naturlige i verden. Hilsen 2-barns mor som ikke måtte pushe babyprat på andre Anonymkode: ddae4...be6 Jøss så bitter du er da Det er klart det er stas for førstegangsgravide å vise frem magen. Og jo, mange bryr seg om det. Jeg blir stadig bedt om å sende bilder av den til de få som vet det, fordi de synes det er gøy Til TS: Jeg har termin om under en måned. Anonymkode: a278c...3e7 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jøss så bitter du er da Det er klart det er stas for førstegangsgravide å vise frem magen. Og jo, mange bryr seg om det. Jeg blir stadig bedt om å sende bilder av den til de få som vet det, fordi de synes det er gøy Til TS: Jeg har termin om under en måned. Anonymkode: a278c...3e7 Ja, og vet du hvorfor de fleste spør? For å vise omsorg og være hyggelig ved å vise interesse for noe som skjer i livet ditt. Akkurat som at man spør om hvordan det går på jobb dersom man feks vet du har en konflikt der eller lignende. Å vise interesse er ikke det samme som at man faktisk er interessert. Anonymkode: ddae4...be6 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jøss så bitter du er da Det er klart det er stas for førstegangsgravide å vise frem magen. Og jo, mange bryr seg om det. Jeg blir stadig bedt om å sende bilder av den til de få som vet det, fordi de synes det er gøy Til TS: Jeg har termin om under en måned. Anonymkode: a278c...3e7 😅 Det er slik man sier for å være høflig. Sier det samme selv, men gir en god faen i bildene. Anonymkode: 19e36...078 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 Leste at det har begynt snakk om sesongvaksine for korona. Dette kommer ikke til å gå over de nærmeste årene. Om det i det hele tatt kommer til å gå over. Anonymkode: 401d6...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk for at dere deler hvordan dere tenker! Er selv i 30-årene og kjenner litt på at det plutselig kan være for seint, hvis man venter til det "føles mer trygt"... Anonymkode: 5bac9...a3e Da ville jeg kjørt på. Noe annet om du var ung, men det er så dumt om det tar mer tid enn du forventet 😔 Anonymkode: 206b0...5ed 3
Sjokoladepenge Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja, og vet du hvorfor de fleste spør? For å vise omsorg og være hyggelig ved å vise interesse for noe som skjer i livet ditt. Akkurat som at man spør om hvordan det går på jobb dersom man feks vet du har en konflikt der eller lignende. Å vise interesse er ikke det samme som at man faktisk er interessert. Anonymkode: ddae4...be6 Jeg er interessert i å høre om graviditeten og babyen til kollega, venninne, svigerinne, søster. Og synes det er spennende med gravidmager. Hvis jeg ikke var interessert hadde jeg ikke vist like stor interesse eller bedt om magebilder. Godt ikke alle er like falske som deg 😉 Endret 24. januar 2021 av Sjokoladepenge 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Jeg ble gravid i november. Vil gjerne bruke denne kjedelige tiden til å være gravid. Om du ikke er gravid enda er jo sjansen også stor for at ting er vanlig igjen innen du skal føde. Anonymkode: 89aed...520 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ja, og vet du hvorfor de fleste spør? For å vise omsorg og være hyggelig ved å vise interesse for noe som skjer i livet ditt. Akkurat som at man spør om hvordan det går på jobb dersom man feks vet du har en konflikt der eller lignende. Å vise interesse er ikke det samme som at man faktisk er interessert. Anonymkode: ddae4...be6 Jeg opplevde at magen var som en magnet på fremmede også😅 Jeg gikk rundt med struttende mage på sommeren, og folk kommenterte og ville til og med TA på den... Det ble faktisk såpass mye oppmerksomhet rundt den magen at det ble for mye. Og jeg la overhodet ikke opp til det😆 Så at folk spør bare for å vise interesse for det som skjer i livet stemmer ikke. Gravidmager tiltrekker seg rett og slett oppmerksomhet generelt, selv om de ikke fanger din😅 Anonymkode: 5bac9...a3e 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da ville jeg kjørt på. Noe annet om du var ung, men det er så dumt om det tar mer tid enn du forventet 😔 Anonymkode: 206b0...5ed Ja, det er akkurat det! Det gikk veldig kjapt sist (før vi prøvde🙉), men etter at man bikker 30 er det jo ingen garanti at det funka lett tidligere. Men så var det det å tørre det da... Jeg hadde nok vært nesten like redd uten corona også, men dagens situasjon hjelper ikke akkurat. Kanskje vi bare får hoppe i det. Evt. avvente noen måneder til.. Anonymkode: 5bac9...a3e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå