Gå til innhold

Er det mulig å finne tilbake til slik det var ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med samboer i 4 år. Vi hadde en god del problemer i fjor og jeg valte i grunn å gå! Etter mye att og frem valgte vi å fortsette. I etterkant av dette var det en del krangler, mye styr og dårlig oppførsel fra hans side.. Jeg ble i denne perioden ganske tett med en kollega (jeg jobber ikke der lenger) og ble skikkelig betatt/virkelig glad i fyren. Gjorde aldri noe mer med det pga jeg var i ett forhold. Har fortsatt sporadisk kontakt med han andre i jobbsammenheng da. Nevner det bare fordi det kanskje spiller en rolle i dagens problemer. 

Problemet nå er at jeg er det at jeg i utgangspunktet ønsker at det skal fungere mellom meg og samboer (fordi vi har startet å bygge ett liv sammen, har planer for fremtiden osv), men jeg klarer bare ikke få det helt til. Merker interessen for han er mye mindre enn tidligere, kos og sex er nærmest noe jeg bare gjennomfører og jeg grubler veldig mye på om jeg vil dette eller ikke.

Har noen gode råd å komme med? Hvordan i alle dager får man de tinga tilbake? Jeg er 31, og kan ikke ta til takke med ett «helt ok» forhold fra nå av. Samtidig er jeg redd for å ikke finne en så trygg person som samboer igjen eller eventuelt angre. 

Anonymkode: 7b553...8f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 7b553...8f7

Skrevet

Selv om de spesifikke tingene er veldig forskjellige, er vel spørsmålet det samme som jeg stilte i innlegget mitt på torsdag.

Jeg lurer på at man kanskje trår over en terskel på et tidspunkt, hvor det er vanskelig å snu. Der man før la merke til kjærligheten i forholdet, legger man plutselig mer merke til problemene (og områdene man er forskjellige på).

Jeg kjenner selv at jeg sliter med å finne tilbake til de gode følelsene. Men lurer på om ting kan bli bedre med parterapi - det å få noen til å lytte på dere, og kanskje hjelpe dere å finne veien videre?

Jeg skulle ønske vi tok kraftigere tak i problemene tidligere i forholdet før det kom barn og årene fløy.

Anonymkode: fd79a...649

Skrevet

Det er jo åpenbart at du ikke har de rette følelsene for samboeren din. Det nytter ikke å planlegge livet sammen om selve grunnlaget, nemlig forelskelse, lyst og engasjement ikke er til stede. Å prøve på nytt etter brudd funker bare når begge opplever at kjærligheten er så sterk at det MÅ være dere to, tross alle problemer dere har hatt.

Jeg tror du burde ha droppet gjenforening med denne mannen, og heller gått videre alene - og satse på å møte noen som både tenner gnisten i deg og samtidig kan tilby trygghet og framtidsplaner. Det kunne vært kollegaen din, eller noen andre du ennå ikke har møtt.

Anonymkode: 91d30...094

• Liker 2
Skrevet

Om det er mulig for dere (deg?) å finne tilbake er vanskelig å si og jeg tenker at det har med følelsene dine å gjøre.

Selv ble jeg sammen med kjæresten etter et kort brudd (fra hans side) og det har vært vanskelig siden. Etter ett år nå så er vi et skjæringspunkt der ting bare må endres, ellers ser jeg ikke at forholdet kan fungere videre. Vi har snakket om det og jeg har forstått at han også har forstått dette...

Anonymkode: 2ae97...a51

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...