Gjest Acer Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 (endret) Hvordan har kvinners sexualitet endret seg sett med en kvinnes øyne sett i forhold til tidligere. ? Det at en kvinne tok initiativet til sex tidligere vart av mange menn sett på som en gavepakke, og var høyst uvanleg. Hva slag forhold hadde kvinner flest før til egen kropp, og egen sexualtet når det ikkje var så vanleg blandt kvinner å dele sine sexopplevelser med andre ? Det har oppstått en slags genrasjonskløft i holdningen blandt kvinner i forhold til egen sexualitet idet å snakke om sine følelser omkring sex. ? Kanskje har vokst opp i hjem hvor det var tabu å ikkje snakke om sex , og sexualundervisning i var ikkje pensum på skolen ? Endret 24. januar 2021 av Skybe
Fioljenta Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Det der synes jeg er et litt spennende tema og jeg tror det oppleves ulikt for den enkelte. Jeg vokste opp i et hjem der mamma fortalte meg om sex. Hun sa det var deilig og forklarte hvordan det foregikk. Sexualundervisningen var derimot en flau greie. Vi fikk vite det vi skulle, men det ble litt klinisk iblandet fnising. 😳 Jeg syntes det var flaut å ta initiativ i starten. Jeg kunne «bli med» hvis han tok initiativ, men å ta initiativ selv var vanskeligere. Jeg aner helt ærlig ikke hvor jeg har det fra at det liksom er litt «horete» for en kvinne å ha lyst. (Jeg kan ikke huske at noen har sagt noe om det.) Det er en skikkelig teit holdning som jeg jobber med å bli kvitt og jeg har kommet lang. Men fortsatt er det ting i elskoven som jeg finner vanskelig. Jeg har en del barrierer som absolutt ikke trenger å være der. 😔 Forholdet til egen kropp og nakenhet har også vært litt vanskelig for meg. Jeg har vært skikkelig blyg. Heldigvis har jeg endret synet på egen kropp. Og har det mye bedre i egen kropp. 🤗 Noen barrierer tror jeg er sunne og beskytter oss, men jeg har også mange som jeg jobber med å bli kvitt. De bare hemmer. 💜 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Det er nok mye mindre skam nå enn det var før. Men jeg har selv oppvokst med foreldre som jeg overhode ikke kan nevne sex for. Jeg er singel og i 30 åra og foreldrene mine er nå 70+, og jeg tør absolutt ikke fortelle foreldrene mine at jeg har et sexliv. Aner ikke hva de ville tenkt om meg da. Men det er jo ikke som om de spør, vi bare later som at sex ikke eksisterer egentlig. For meg tok det lang tid å bli komfortabel med sex også. Nå tør jeg å vise menn at jeg er kåte på dem, men før så prøvde jeg mest å bare beskytte meg selv. Den seksuelle modninga mi har altså tatt laaaang tid!! Men glad at jeg ikke sitter igjen med dårlige opplevelser, men at jeg heller bare venta. Anonymkode: ff251...351
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Før var det liksom skam å være kåt eller seksuell på noe vis for kvinner. Men nå? Nå skal man liksom være frigjort, ose av sex, være kåt og ta initiativ hele tiden... Men når det kommer til stykket så er ingen menn interessert i seriøse forhold med kvinner som oppfører seg sånn. De vil heller ha madonnaer enn horer. Anonymkode: 2f469...f7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå