Gå til innhold

Beltestol eller bilpute ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 8 år som er 141 cm høy. Hun har velges til som skal.kunne brukes til hun er 12 år.

Hun sitter i stolen uten å klage. Hvor lenge satt ditt barn i beltestol? Er det vanlig at 10-12 åringer sitter i beltestol, eller bruker de bilpute? Er det like sikkert som en beltestol ? Vil bare at hun skal sitte tryggest mulig i bilen 

Anonymkode: 50d4f...229

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pute beskytter ikke sidene og hodet, så beltestoler er absolutt mye bedre. 

Skrevet

Hvis det er sikkerhet du tenker på, er det bilstol som gjelder. Men det vil nok ikke være mange andre 12-åringer som sitter med bilstol i bilen. Hvis hun er 141 cm nå, er det ganske sannsynlig at hun er 160 når hun er 12. da trenger hun ikke bilstol...

Anonymkode: dd55a...628

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis det er sikkerhet du tenker på, er det bilstol som gjelder. Men det vil nok ikke være mange andre 12-åringer som sitter med bilstol i bilen. Hvis hun er 141 cm nå, er det ganske sannsynlig at hun er 160 når hun er 12. da trenger hun ikke bilstol...

Hva betyr det hva andre gjør? Beltestol er sikrest og bør selvfølgelig velges, punktum. 

Anonymkode: f09c8...80f

Skrevet

Min snart-tiåring er over på pute da hun er litt for lav til å få riktig belteføring, men er 37.5kg ca. Stolen er godkjent til 36, og jeg investerer ikke i ny nå. 

Anonymkode: c69e0...f06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min snart-tiåring er over på pute da hun er litt for lav til å få riktig belteføring, men er 37.5kg ca. Stolen er godkjent til 36, og jeg investerer ikke i ny nå. 

Anonymkode: c69e0...f06

Hun er ca 27-28 kg, så vekta er ikke noe problem. Da blir det beltestol noen år til😉

Anonymkode: 50d4f...229

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva betyr det hva andre gjør? Beltestol er sikrest og bør selvfølgelig velges, punktum. 

Anonymkode: f09c8...80f

Sikkert, men ts spurte faktisk etter hva andre gjorde. Så jeg svarte. Punktum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...