Gå til innhold

Sommeren med Filippa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cr@sh, Skytte, La Traviata, Fru Blå: det er så hyggelig at dere stikker innom! :klem:

I dag er jeg 19 +1 og neste uke er vi halvveis! Magen vokser, puppene vokser og jeg er ikke like fin i den bryllupskjolen som jeg var for en uke siden... :tristbla: Kjolen er fremdeles veldig flott og den passer over magen, men jeg føler liksom at det er litt mye av meg, hvis dere skjønner?! :ler: Uansett; sånn får det bare være. Er man gravid, så er man gravid.

I går var vi hjemme hos mamma og pappa en tur. De gleder seg så utrolig til å bli besteforeldre! :hjerte: Vi viste bildet fra ultralyden, de kjente på magen og var så fornøyde med alt sammen. Vi fikk også sett på familievogga. Den er brukt i tre generasjoner og er veldig søt. Gleder meg så mye til å bruke den! :babysmokk:

I dag har jeg en god dag og det er godt :) Jeg har noen skikkelig "sure" dager innimellom, hvor jeg våkner om morgenen og bare er sint :frustrert: Det fortsetter hele dagen, jeg sprer eder og galle og klarer ikke å ta meg sammen :overrasket: Mannen sørger for å skygge banen, og det er nok lurt! Uff, disse hormonene...

Skrevet

Kjenner igjen det der med hormonene... det er skikkelig pyton! Både for oss gravide og for omgivelsene...

Så koselig at magen vokser og du snart er halvveis! Kommer ikke over at du har "sneket i køen" jeg altså... men det får så være! ;)

Kos deg i bryllup. vær stolt av magen din du, du er jo gravid!! :tommelsmil:

Skrevet

Kjedelig med sånne dager ja...Men de varer ikke evig!!

Tenk,halvveis!! Helt sprøtt!! Og kjempebra! Tenk så koselig det blir...*sukk*

Koselig med familiedag ja! Mine foreldre er også veldig opptatt av fremgangen :ler:

Ha en fin kveld! :klem:

Skrevet

Hormonene ja, de er håpløse for tiden.. Jeg er jo forkjøla nå også og i enda dårligere form en til vanlig *sukk*

Vi var også på familiemiddag og viste fram UL-bilder i går. Vi har også vogge stående, men den er det bare min søster som har brukt. Stas uansett :)

Skrevet

Innom for å ønske deg ei kjempefin helg nå!!

:klem:

Skrevet (endret)

19 + 5

Nå er bryllupet vel overstått, og jeg kan puste lettet ut og ta fatt på hverdagen igjen :) Jeg var ganske sliten i går, men ikke så ille som jeg hadde fryktet. Bebisen oppførte seg eksemplarisk hele dagen. I går kjente forresten mannen sparking for første gang! Dere skulle ha sett ansiktsuttrykket hans :grine2: Helt fantastisk!

Her kommer det første skrytebildet av vår lille krabat! Er h*n ikke nydelig? :ler:

post-6943-1139247288_thumb.jpg

Vi har forresten tenkt litt på navn, og faktisk nesten bestemt oss! Jeg er ganske så sikker på at jeg enten har en liten Leo eller en liten Filipa i magen :babysmokk: Begge navnene er fra min familie (henholdsvis oldefar og tippoldemor). Hva synes dere?

Endret av Fru Biscuit
Skrevet
Her kommer det første skrytebildet av vår lille krabat! Er h*n ikke nydelig?  :ler:

post-6943-1139247288_thumb.jpg

Vi har forresten tenkt litt på navn, og faktisk nesten bestemt oss! Jeg er ganske så sikker på at jeg enten har en liten Leo eller en liten Filipa i magen :babysmokk: Begge navnene er fra min familie (henholdsvis oldefar og tippoldemor). Hva synes dere?

Et veldig vakkert barn! :Nikke:

Både Leo og Filipa er nydelige navn! Så flott at dere har så fine navn å kalle opp!

Skrevet

Takk, Peony! De ser vel alle like ut på dette stadiet, men jeg er allerede en veldig stolt mor ;) Har dere begynt å tenke på navn til Lillegutt ennå?

Jeg ble plutselig supertrøtt :sove: Selv om jeg sov ti timer i natt! Må holde ut til Krøniken halv ti!

Skrevet

Så fin babisen deres er! :hjerter:

Flotte navn dere har tenkt på. Jeg tipper det er en liten Leo i magen din jeg ;)

Skal dere ta flere UL´er eller beholder dere kjønnet som en hemmelighet til den lille kommer?

God natta vennen :klem:

Skrevet

Heia du!!

For en nydelig liten bebis ja!!! *sukk*

Og for noen fine navn da! Syns det er så koselig å kalle opp jeg!

Og vellykket bryllupp OG sparking!! Hvor mye bedre kan det bli?? Ikke mye tipper jeg! Herlig å høre!!

Ha en strålende dag! :klem:

Skrevet

Heisan!

For en søt liten baby! ;) Navnene likte jeg også veldig godt!

Vi har ikke begynt å tenke på navn enda, men har jo noen navn vi tenkte på i forrige svangerskap. Tror det blir vanskeligere å bestemme seg denne gangen..

Skrevet

La Traviata: takk :sjenert: Hvis jeg har følelse for noe, så er det kanskje gutt, men vi får se... Jeg tror ikke vi tar en ekstra UL. Det er jo litt spennende å ikke vite også ;)

Skytte: takk for positive vibber :klem: Dagene er gode, ja! Nå mangler det bare at jeg kommer skikkelig igang med studiene :rodme:

Fru Blå: hyggelig at du stakk innom! Vi er jo heldige som har familienavn vi liker og som det er naturlig å kalle opp etter. Det må jo være ganske vanskelig å bestemme seg når man har uendelig med muligheter :ler:

I kveld har det vært voldsom aktivitet i magen, til tider ganske ubehagelig. Jeg prøver å skjønne hvorfor og lurer på om det kan ha noe med mye sukker å gjøre?! Vi spiste nemlig middag hos svigers i dag, og der var det diverse utskeielser som cola, dessert og kake til kaffen... :sjenert:

Man sier jo at iskaldt vann og koffein framprovoserer aktivitet, og da kan vel kanskje sukker gjøre det samme?

Ellers vokser magen mye nå og innimellom buler den skikkelig ut, med helt tydelige "skygger" nederst. Vanskelig å forklare, men det ser ganske morsomt ut!

Nå er det snart tid for senga, jeg er stuptrøtt og i morgen må jeg få gjort noe fornuftig!

Skrevet

Heia!!

hehe,en livlig krabat med andre ord! Vet ikke noe om det selv enda,men mange sier de spiser is/sjokolade før f.eks UL for da røren bebisen på seg! Så de reagerer nok på sukker allerede i magen ;)

Hvil deg godt og kos deg med magen! :klem:

Skrevet
hehe,en livlig krabat med andre ord! Vet ikke noe om det selv enda,men mange sier de spiser is/sjokolade før f.eks UL for da røren bebisen på seg! Så de reagerer nok på sukker allerede i magen ;)

Snakket med en venninne som er lege i går, og hun bekreftet sukkermistankene våre. Tror jeg skal styre unna sånne sukkerbomber framover, for all den aktiviteten var nok ikke behagelig for noen av oss :sjenert:

I går var jeg og svømte - for første gang i gravid tilstand :ler: Klapper litt for meg selv :klappe: Jeg har egentlig begynt på trim for gravide, men det var mest aerobic light (som jeg hater i utgangspunktet), så jeg tenkte jeg skulle veksle litt mellom trim og svømming framover. Merker i alle fall at det er veldig godt å bevege på seg. Tok badstue også, og det funka fint :)

Må få med følgende sitat fra gårsdagens Aftenposten:

Gravide kan spise sushi. Det er ikke grunnlag for å advare gravide mot å spise sushi på grunn av listeria-bakterien i rå og fersk saltvannsfisk, viser en risikovurdering fra Vitenskapskomiteen for mattrygghet. (...) De minner også om at gravide og ammende ikke bør spise sushi med fersk tunfisk på grunn av miljøgifter som samles opp i storfisken over tid.

Fornøyd fru B :sjarmor:

Skrevet

Glemte noe viktig: nå er vi én dag over halvveis :hoppe: Tenk at det bare er 4 og 1/2 måned til vi får møte knøttet i magen :hjerter:

En ting til: jeg fant tilfeldigvis ut at Leo har navnedag den 28. juni!!! :overrasket: Tilfeldig?

Nå skal jeg "kose" meg med litt :husarbeid:

Skrevet

Oioi, er du halvveis allerede! Gratulerer!!! :hoppe:

Det går da framover med oss! :tommelsmil:

Høres deilig ut å trene igjen. Har tenkt litt på yoga for gravide jeg, men har ikke somla meg til å melde meg på noe ennå...

Kos deg! :klem:

Skrevet

Var så koselig med :klem: fra deg i dagboka mi... så tenkte jeg måtte gjengjelde deg.... :klem:

:vinke:

Skrevet

Hoho!!

Grattis med over halvveis!!! Kan nesten ikke tro det! Husker jo så godt da det skjedde! Så er det plutselig såå lenge siden! Helt utrolig!! Men bra da!

Oi...Navnedag da ja..hmmm..man skal ikke spøke med tilfeldigheter!!

Flink du er som trimmer! Har planer om vanngym for gravide så snart jeg bare kan hute meg å bli frisk...

Håper dere har ei fantastisk helg alle sammen!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...