Gå til innhold

Sommeren med Filippa

Fru Biscuit

Anbefalte innlegg

Heia vennen min!!

Ååå som jeg har lest i boka di nå! Huff og huff så tungt du har det med den dårlige formen din...*klemme masse på* Det er jammen ikke bare bare altså...

Men den mannen din høres altså bare helt fantastisk ut! :klappe: til han! Slik burde alle menn være!

Foreløpig går jeg og sambo bare rundt og funderer og leser og blir mer forundret :ler: Jeg har vært litt kvalm og da har han prøvd å stappe i meg mat :overrasket: Men det fant han fort ut at det ikke var noe sjakktrekk! Kvalm og uvel Skytte blir forvandlet til rasende Skytte på to sekunder :ler:

Håper du har det bra idag! Og takk for gratulasjonen!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 11 uker! Ikke lenge igjen til de "magiske 12" nå! :hoppe:

Vi kvalme og dårlige gravide får trøste hverandre som best vi kan :troest:

Jeg vet i hvert fall (av erfaring!) at når disse små nurkene våre har kommet til verden så er alt av kvalme, oppkast og uvelheter fullstendig glemt! :grine2:

Og forrige gang ble jeg bedre av kvalmen i uke 15-16. Så jeg ser veldig fram til midten av januar, og til ultralyd som vi skal på etter hvert!

Better times lie ahead! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: skulle bare mangle om du ikke ble overøst med gratulasjoner - det var jo helt fantastiske nyheter :grine2: Ja, det er mye å sette seg inn i sånn i begynnelsen. Vi leser mye vi også, og foreldrene våre blir stumme av beundring når vi legger ut om forskjellige typer hormoner, fosterets utvikling osv. :ler:

La Traviata: i går hadde jeg en hel dag uten kvalme, og allerede da tok jeg meg selv i å tenke at -ja, ja den kvalmen var jo litt kjip, men det var jo verdt det! Så jeg tror nok at dette er glemt når vi sitter der med hvert vårt lille nurk :)

Tirsdag var jeg litt opp og ned, men følte meg stort sett ok. Vi tok til og med sjansen på en tur ut, og jeg kjøpte meg en mammabukse!!! Litt tidlig kanskje, men jeg merker jo allerede at buksene mine strammer ubehagelig mye over magen. Fin bukse i hvert fall ;) Da vi kom hjem igjen var jeg helt utslitt og fryktelig kvalm...

I går følte jeg meg i god form helt fra morgenen av, så jeg tok faktisk sjansen på en tur til frisøren. Og det gikk bra :hoppe: En stor seier for gravide Fru B :ler: Jeg hadde til og med overskudd til å lage middag til mannen (riktignok bare suppe, men...)! Jeg slo av alt lyset i hele leiligheten og fylte kjøkkenet med levende lys. Dekket et pent bord (til hverdags å være), med blomster og det hele. Dere kan tro mannen ble overrasket da han kom hjem :hjerte: Etterpå var jeg jo ganske sliten, men det var verdt det!

Nå krysser jeg bare fingrene for at kvalmeperioden er på vei til å gå over. Det hadde vært så utrolig fantastisk :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å for en fin dag dere har hatt :hjerte: Tenker han ble glad for å komme hjem til noe slikt! Her i gården er det veldig lite romantikk, men det gjør meg ingenting :ler: Er så stresset at jeg tror jeg ville gjort vondt verre hvis det hadde dukket opp et mannfolk her ;)

Godt å lese i boken din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia FruB!!

Så koselig å høre at du har hatt noen kvalmefri perioder! Godt for deg det!

Håper du får ei frisk og opplagt,herlig gravidhelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 + 6

Nå har vi vært på første svangerskapskontroll! Var så spent på hvordan det skulle være, følte liksom at dette var vårt første "oppdrag" som offisielt gravide :ler: Det ble tatt en haug med blodprøver, jeg hadde husket urinprøve og blodtrykk og blodprosent var fint. Den hyggelige legen min holdt et lite foredrag om kosthold og vi fikk stilt alle spørsmålene vi hadde! Det viktigste var nok at mannen ble beroliget i forhold til formen min, han har bekymret seg så mye.

Men nå skal dere høre noe "morsomt"; legen kjente på livmoren min, stusset litt og mente at så mye som den hadde vokst burde jeg være i uke 15 :overrasket: Det er egentlig praktisk umulig, jeg hadde jo mensen og tok flere graviditetstester den måneden! Jeg kom med denne innvendingen, og da sa hun -vel, det kan også bety tvillinger :overrasket::ler:

Vi har tvillinger i familien på begge sider, så tanken har jo slått oss... I tillegg har jeg jo denne vanvittige kvalmen. Legen skulle i alle fall sende en anbefaling om rask ultralyd, så antageligvis får vi det om 2-3 uker!

Orker ikke spekulere så mye, vi tar det vi får og er fornøyde uansett :babysmokk: Men tenk om... herre min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my god! :overrasket: Tenk om det er to der inne!!

:babysmokk::babysmokk:

Jeg skal på kontroll på fredag, da er jeg 10+1, og er ganske nervøs. Men du, lette hun etter fosterlyden hos deg? Fant hun den i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun mente det var for tidlig å bruke det instrumentet (doppler, tror jeg det heter) fordi det sender ut strålinger. Men hun sa at vi skulle lete etter fosterlyden neste gang jeg kommer og da er jeg i uke 16.

Det er forresten ingenting å være nervøs for :) Men jeg anbefaler at du tar med deg Peony-mannen, for det var veldig hyggelig å være to!

Endret av Fru Biscuit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fru Biscuit!

Wow, tenk om det er tvillinger da! :overrasket:

Det kan jo hende, siden det er tvillinger i familien! Spennende!!!

Jeg tror det er veldig givende for tvillinger å vokse opp sammen, de har alltid hverandres selskap. Det kan nok være slitsomt de første årene, men veldig fint likevel. Og så slår man liksom to fluer i en smekk! :ler:

Mannen min ønsker seg tvillinger hver gang han...

Ha det fint så lenge da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker:hoppe:

La Traviata: ja, tvillinger er nok både en prøvelse og en berikelse :) Nå prøver vi å ikke tenke så mye på det, venter bare spent på brev med innkallelse til ultralyd. Det spørs vel om vi får det før jul, men kanskje, kanskje...

Lille Ballerina: :ler::klem:

I dag våkna jeg opp med tett nese og vond hals :frustrert: Akkurat som om jeg trengte mer pes med denne kroppen nå! I går kveld var jeg helt utslitt etter legetimen og skravling i telefonen med bekymrede mødre. Av en eller annen idiotisk grunn ble jeg med mannen i butikken i tillegg - jeg hadde aldri trodd at det kunne være så vanvittig slitsomt :forvirret:

Uansett. Nok klaging. Fikk sove lenge i dag og skal bare ta det med ro. I morgen er det avslutningsmiddag for min beste venninne; hun er ferdig med studiene og skal ut og reise. Jeg vil så gjerne få det med meg! Skal ringe restauranten i dag og spørre om vi kan få et bord nærme toalettet :rodme::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du herlige jul :tommelsmil: sååå spennende!! En av mine bestevenninner har tvillinger og jeg må si at det første året synes jeg så til tider slitsomt ut, men etter det ser det ut som det bare har vært flott å være to. Også må jeg jo og fortelle at det samme var med meg og da jeg gikk med supergutt at livmoren var lenger oppe enn den skulle, og det ble jo også da antydet tvillinger, at jeg var lenger på vei eller at rett og slett livmoren bare var stor. Spenningen var iallefall stor lenge, men det var det siste som stemte.

Du har ikke mulighet til en privat UL som er kortere ventetid på?

Håper du ikke blir mere syk altså :sur: du har da mer enn nok å stri med :troest:

Og hipp hurra - vi er 12 uker :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 uker! :hoppe:

Jeg hadde nok ikke klart å holde meg hvis jeg hadde fått en slik beskjed - da hadde det blitt privat UL (det blir det jo uansett her, da :rodme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi!!! Så spennende da!!! Hadde nok spekulert en hel del på noe sånt ja!!

Men man får vel bare ta det som det kommer!

Håper formen din ikke er for slem mot deg og at du får en riktig så god førjulskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.....Hvor er du....?? Savner deg...... :sjenert:

Håper alt står bra til...

Ønsker deg i allefall ei koselig julefeiring og et herlig nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...