cobrakai7 Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Ja, som dere sikkert ha hørt om så har den britiske varianten av viruset kommet og etablert seg i Norge, spesielt i Nordre Follo. Det muterte viruset også har spredd seg til andre deler av Oslo-regionen. Det er 55 som er påvist av det nye viruset, og det ser ut som at det kommer til å bli stengt ned igjen. Oslo har jo lockdown nå. Lurte dermed på om nabokommunene også må i lockdown? Spesielt Kristiansand? Det er snakk om at skolene skal tilbake til rødt nivå, er det sant? Tror dere skolene skal stenges ned igjen? Har hørt at det skal være pressekonferanse kl 21.00 i dag, og det er veldig sent. Hva er deres tanker?
kvinneguide Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 (endret) Kristiansand? Nabokommune til Oslo? Skoler og barnehager er ikke stengt i Oslo, bare begrenset åpningstid, begrenset oppholdstid på skolen med noe hjemmeskole. Tviler på at skolene stenges, da må det være større utbrudd av det britiske viruset påvist i Oslo. Endret 24. januar 2021 av kvinneguide 3
cobrakai7 Skrevet 24. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2021 kvinneguide skrev (Akkurat nå): Kristiansand? Nabokommune til Oslo? Skoler og barnehager er ikke stengt i Oslo, bare begrenset åpningstid, begrenset oppholdstid på skolen med noe hjemmeskole. Tviler på at skolene stenges, da må det være større utbrudd av det britiske viruset. Okei!
Sylveon Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 cobrakai7 skrev (20 minutter siden): Ja, som dere sikkert ha hørt om så har den britiske varianten av viruset kommet og etablert seg i Norge, spesielt i Nordre Follo. Det muterte viruset også har spredd seg til andre deler av Oslo-regionen. Det er 55 som er påvist av det nye viruset, og det ser ut som at det kommer til å bli stengt ned igjen. Oslo har jo lockdown nå. Lurte dermed på om nabokommunene også må i lockdown? Spesielt Kristiansand? Det er snakk om at skolene skal tilbake til rødt nivå, er det sant? Tror dere skolene skal stenges ned igjen? Har hørt at det skal være pressekonferanse kl 21.00 i dag, og det er veldig sent. Hva er deres tanker? Skolene og barnehagene i Oslo er ikke stengte. Det er kun i Nordre Follo at barnehagene og skolene har stengt, og de har hjemmeskole istedenfor. 1
Zebrina Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Sylveon skrev (58 minutter siden): Skolene og barnehagene i Oslo er ikke stengte. Det er kun i Nordre Follo at barnehagene og skolene har stengt, og de har hjemmeskole istedenfor. Ikke bare i nordre follo, de er stengt i Ås og tror også indre Østfold iallefall. Nordre follo grenser jo til Oslo, søndre Nordstrand feks. 1
Sylveon Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Zebrina skrev (15 minutter siden): Ikke bare i nordre follo, de er stengt i Ås og tror også indre Østfold iallefall. Nordre follo grenser jo til Oslo, søndre Nordstrand feks. Skolene og barnehagene i Moss holder stengt i tre dager og i Indre Østfold så holder de stengt på mandag. Det er fordi at de ønsker å ha litt tid til å omstille seg til rødt nivå, og sånn at det ikke er full forvirring om hva som skal gjøres/ikke gjøres når hverdagen begynner igjen. Det mener jeg er helt rettferdig. Kommunen har ikke stengt ned skolene og barnehagene, men at de skal åpent, men at det skal være en trygg, og god opplevelse. De er mennesker de også, og trenger litt tid til å få hjulene i gang på rødt nivå. Det samme skjer i Oslo, uten at det er ramaskrik om det i avisen. Vi sogner til en skole i Oslo som har stengt på mandag for at skolen skal, av samme grunn, ha litt tid til å omstille seg til rødt nivå og at elevene skal få bli møtt på en god måte.
Gjest Stjernetåka Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Jeg tror på sikt løsningen blir at vi lever med full nedstengning et år. Alle elever er hjemme, osv.
J.E Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Zebrina skrev (1 time siden): Ikke bare i nordre follo, de er stengt i Ås og tror også indre Østfold iallefall. Nordre follo grenser jo til Oslo, søndre Nordstrand feks. Selv om Søndre Nordstrand grenser til Follo har ikke de stengt skoler. Kun på mandag. Deretter rødt nivå. Smitten er jo i fra før høy på Søndre Nordstrand så jeg forstår ikke at man ikke går litt hardere til verks når de stenger Follo er det lite poeng at 2 km unna er skolene åpne...
Muskath Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 2 hours ago, cobrakai7 said: Ja, som dere sikkert ha hørt om så har den britiske varianten av viruset kommet og etablert seg i Norge, spesielt i Nordre Follo. Det muterte viruset også har spredd seg til andre deler av Oslo-regionen. Det er 55 som er påvist av det nye viruset, og det ser ut som at det kommer til å bli stengt ned igjen. Oslo har jo lockdown nå. Lurte dermed på om nabokommunene også må i lockdown? Spesielt Kristiansand? Det er snakk om at skolene skal tilbake til rødt nivå, er det sant? Tror dere skolene skal stenges ned igjen? Har hørt at det skal være pressekonferanse kl 21.00 i dag, og det er veldig sent. Hva er deres tanker? Kristiansand er en kommune på Sørlandet, langt fra Oslo. På Sørlandet er ingen skoler stengt. 1
freesummer Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Jeg har ikke hørt om at sykehusene er overfylt med koronasyke barn og ungdomsskole -elever som ligger på intensiven? Eller er det en annen grunn til at de vil stenge skolene? 3
Psilocybe Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 freesummer skrev (50 minutter siden): Jeg har ikke hørt om at sykehusene er overfylt med koronasyke barn og ungdomsskole -elever som ligger på intensiven? Eller er det en annen grunn til at de vil stenge skolene? Sykehusene er ikke fulle av koronasyke voksne heller. Det er faktisk svært få koronapasienter på norske sykehus, og tallet har vært stabilt og lavt veldig lenge, mens "villsmitten" liksom har spredt seg. Det er en fallende trend på antall innleggelser. 2
Krantz95 Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Stjernetåka skrev (1 time siden): Jeg tror på sikt løsningen blir at vi lever med full nedstengning et år. Alle elever er hjemme, osv. På sikt blir det nok skole via nettet for alle aldersgrupper for all fremtid. Da sparer man bensin/strøm og redder klimaet/jorden mer. 1
Zebrina Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 Sylveon skrev (14 timer siden): Skolene og barnehagene i Moss holder stengt i tre dager og i Indre Østfold så holder de stengt på mandag. Det er fordi at de ønsker å ha litt tid til å omstille seg til rødt nivå, og sånn at det ikke er full forvirring om hva som skal gjøres/ikke gjøres når hverdagen begynner igjen. Det mener jeg er helt rettferdig. Kommunen har ikke stengt ned skolene og barnehagene, men at de skal åpent, men at det skal være en trygg, og god opplevelse. De er mennesker de også, og trenger litt tid til å få hjulene i gang på rødt nivå. Det samme skjer i Oslo, uten at det er ramaskrik om det i avisen. Vi sogner til en skole i Oslo som har stengt på mandag for at skolen skal, av samme grunn, ha litt tid til å omstille seg til rødt nivå og at elevene skal få bli møtt på en god måte. Ok, trodde de var stengt i indre Østfold ut uken. Det er stengt ut uken her i Ås iallefall, både barneskole, ungdomsskole og barnehagene. Ja altså, jeg har ikke sagt at de ikke er mennesker som trenger litt tid 😅 Men mtp at grensen til Oslo fra nordre follo stopper ved typ europris i nedre prinsdal så er det jo naivt å tenke at det viruset ikke har hoppet over grensa 😅
Zebrina Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 J.E skrev (13 timer siden): Selv om Søndre Nordstrand grenser til Follo har ikke de stengt skoler. Kun på mandag. Deretter rødt nivå. Smitten er jo i fra før høy på Søndre Nordstrand så jeg forstår ikke at man ikke går litt hardere til verks når de stenger Follo er det lite poeng at 2 km unna er skolene åpne... Ja, det er det jeg mener, det er jo ikke sånn at det er flere kilometer mellom husstander på grensene fra follo til Oslo. Det er jo mennesker som (nesten) bokstavligtalt har Hagen sin i follo og garasjen i Oslo. Ikke for det, jeg syntes at det er fint at barnehager og barneskolene er åpne, men her i Ås så er alt sånt stengt ut uken iallefall.
Rosa Sitron Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 4 minutter siden, Zebrina said: Ok, trodde de var stengt i indre Østfold ut uken. Det er stengt ut uken her i Ås iallefall, både barneskole, ungdomsskole og barnehagene. Ja altså, jeg har ikke sagt at de ikke er mennesker som trenger litt tid 😅 Men mtp at grensen til Oslo fra nordre follo stopper ved typ europris i nedre prinsdal så er det jo naivt å tenke at det viruset ikke har hoppet over grensa 😅 Så rart dere har stengt hele uken, her i Frogn er det åpent i dag allerede.
Zebrina Skrevet 25. januar 2021 #17 Skrevet 25. januar 2021 Rosa Sitron skrev (Akkurat nå): Så rart dere har stengt hele uken, her i Frogn er det åpent i dag allerede. Ja ikke rart at man blir litt forvirret av alt! Men joda, ingen barnehager eller skoler her er åpne denne uken.
Rosa Sitron Skrevet 25. januar 2021 #18 Skrevet 25. januar 2021 4 minutter siden, Zebrina said: Ja ikke rart at man blir litt forvirret av alt! Men joda, ingen barnehager eller skoler her er åpne denne uken. Mhm. Man må virkelig følge med. Men kan jo være fordi dere korona-smitte i en barnehage, mens vi ikke har det akkurat nå.
Zebrina Skrevet 25. januar 2021 #19 Skrevet 25. januar 2021 Rosa Sitron skrev (1 minutt siden): Mhm. Man må virkelig følge med. Men kan jo være fordi dere korona-smitte i en barnehage, mens vi ikke har det akkurat nå. Nei, akkurat her vi bor så er det lite smitte, det har det vært hele veien egentlig. Men Ås grenser jo på den ene siden til Langhus, Ski, Kolbotn og Oppegård iallefall så det er vel kanskje derfor? Ikke vet jeg. Men det samme gjør jo feks Søndre Nordstrand, grenser til Kolbotn, med langt høyere smittetrykk enn her, så det er et merkelig virus 😅
Rosa Sitron Skrevet 25. januar 2021 #20 Skrevet 25. januar 2021 (endret) 2 minutter siden, Zebrina said: Nei, akkurat her vi bor så er det lite smitte, det har det vært hele veien egentlig. Men Ås grenser jo på den ene siden til Langhus, Ski, Kolbotn og Oppegård iallefall så det er vel kanskje derfor? Ikke vet jeg. Men det samme gjør jo feks Søndre Nordstrand, grenser til Kolbotn, med langt høyere smittetrykk enn her, så det er et merkelig virus 😅 Ja,det er iallfall 1 barnehage i karantene om ikke 2. Venninnen min måtte teste sine små i går fordi det er en smittet i barnehagen på sjøskogen:/ Endret 25. januar 2021 av Rosa Sitron
Anbefalte innlegg