AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Dere som var veldig forskjellig på hvor ryddig dere er,hvordan gikk forholdet når dere ble samboere? Jeg ønsker gjerne å bo med kjæresten men vi er veldig forskjellige der,å ser at det fort kan ende i konflikter. Anonymkode: e2256...8cb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Helt ærlig. Han tok seg sammen noen år, men så skled det helt ut. Det er en evig kilde til frustrasjon. Har prøvd alt, men må bare akseptere at jeg må i hovedsak gjøre dette selv. Trassig, men han har andre gode egenskaper. Anonymkode: 08d46...a04 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Jeg gjør det selv, forventer absolutt ingenting av han. Dumt? Ja, absolutt, men han har mange andre sider jeg forguder. Han bidrar på andre måter, og om han rydder den benken eller ikke, har ikke så mye å si i det store bildet. Anonymkode: 5009e...a41 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Jeg var nok hakket mer rotete enn eksen, vi hadde fast plan om å vaske/rydde til helgen,da tok vi annen hver uke, så han sa ingenting med mindre jeg var sein med helgevasken, da fikk han lov å kommentere. Jeg tror det er hakket verre hvis mannen er mest rotete, min erfaring er nemlig at damer ikke klarer å se rot og at de gnåler om det til det kjedsommelige og at det kan ødelegge ethvert forhold. Med årene har jeg blitt mer ryddig og rydder ettersom, da bryr det meg ikke om det er mitt rot eller andres jeg rydder. Anonymkode: 94d87...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt ærlig. Han tok seg sammen noen år, men så skled det helt ut. Det er en evig kilde til frustrasjon. Har prøvd alt, men må bare akseptere at jeg må i hovedsak gjøre dette selv. Trassig, men han har andre gode egenskaper. Anonymkode: 08d46...a04 Her virker det som han mener at kun jeg må jobbe med meg. Men som en venn meg sa så burde det gå begge veier om vi skal bo sammen. Jeg må bli litt mer ryddig,å han må lære seg å tåle at det ikke alltid er perfekt der. Han kan bli kjempe sur fordi det står to fat på stuebordet noen timer før jeg har tatt det inn på kjøkkenet. Det syns jeg er hysterisk. Men det viser jo hvor forskjellig vi er. Anonymkode: e2256...8cb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Jeg har noen utblåsninger av og til, men ellers svelger jeg den kamelen og rydder uten å gjøre en sak ut av det. Av og til kan han finne på å rydde. Anonymkode: 89cae...88e 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Jeg er ikke kjempe flink til å rydde selv, men han kan ikke vaske og ser ikke at det er skittent. Etter vi fikk barn, så var betingelsen at vi fikk vaskehjelp. Da ble det i hvert fall ryddet før hun kom. Og ingen krangling om vasking. Anonymkode: 361b4...4e0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her virker det som han mener at kun jeg må jobbe med meg. Men som en venn meg sa så burde det gå begge veier om vi skal bo sammen. Jeg må bli litt mer ryddig,å han må lære seg å tåle at det ikke alltid er perfekt der. Han kan bli kjempe sur fordi det står to fat på stuebordet noen timer før jeg har tatt det inn på kjøkkenet. Det syns jeg er hysterisk. Men det viser jo hvor forskjellig vi er. Anonymkode: e2256...8cb Man må jo prøve å nærme seg hverandre, samtidig skal det lite til å glede andre. Om det er snakk om noe som tar mindre enn 5 minutter å ordne, men betyr mye for den andre, så er det litt dårlig gjort å ikke gjøre dette. Synes jeg da. Anonymkode: 08d46...a04 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Jeg gjør mye mer en han og det skal være utrolig skittent før han gjør noe med det. Fører til mye frustrasjon og holder på tar knekken på oss med jevne mellomrom. Skikkelig kjipt for han er en veldig bra mann. Anonymkode: 2dd83...11f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var nok hakket mer rotete enn eksen, vi hadde fast plan om å vaske/rydde til helgen,da tok vi annen hver uke, så han sa ingenting med mindre jeg var sein med helgevasken, da fikk han lov å kommentere. Jeg tror det er hakket verre hvis mannen er mest rotete, min erfaring er nemlig at damer ikke klarer å se rot og at de gnåler om det til det kjedsommelige og at det kan ødelegge ethvert forhold. Med årene har jeg blitt mer ryddig og rydder ettersom, da bryr det meg ikke om det er mitt rot eller andres jeg rydder. Anonymkode: 94d87...bdd Her er det mannen som er mest ryddig🙈 Vi har allerede bestemt hos for å ha vaskehjelp om vi flytter sammen,men tenker at rydding kan bli noe vi kan komme til å krangle om. Anonymkode: e2256...8cb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke kjempe flink til å rydde selv, men han kan ikke vaske og ser ikke at det er skittent. Etter vi fikk barn, så var betingelsen at vi fikk vaskehjelp. Da ble det i hvert fall ryddet før hun kom. Og ingen krangling om vasking. Anonymkode: 361b4...4e0 Vi har også bestemt at skal vi bo sammen så skal vi ha vaskehjelp. Men virker som han mener at det må være perfekt her hele tiden. Han er vant til å bo alene. Mens jeg har ett barn omtrent på heltid. Anonymkode: e2256...8cb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man må jo prøve å nærme seg hverandre, samtidig skal det lite til å glede andre. Om det er snakk om noe som tar mindre enn 5 minutter å ordne, men betyr mye for den andre, så er det litt dårlig gjort å ikke gjøre dette. Synes jeg da. Anonymkode: 08d46...a04 Visste ikke om at det irriterte han før han nevnte det etter 2 timer eller noe sånt. Han sa at han hadde vi gal om vi bodde sammen å det står fat på bordet som ikke blir tatt vekk med en gang. Akkurat det med fatene er så klart lett å følge opp men tenker jo at da kanskje er like hysterisk på at alt annet skal være perfekt til en hver tid også da. Anonymkode: e2256...8cb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Her er det jeg som er rotete og han som er superryddig. Vi møtes på halvveien En del av det handler om at da han var ungkar så kunne han ha det strøkent bestandig. Så kom jeg, så kom to hunder og snart blir det barn. Det er ikke realistisk å holde samme standard som da det bare var han Men jeg har også måttet jobbe med meg selv. Gjøre mer husarbeid, ikke la ting ligge ute når det har en fast plass og egentlig tar meg 10sek å legge bort. Sånne ting Anonymkode: ebaec...c42 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er det jeg som er rotete og han som er superryddig. Vi møtes på halvveien En del av det handler om at da han var ungkar så kunne han ha det strøkent bestandig. Så kom jeg, så kom to hunder og snart blir det barn. Det er ikke realistisk å holde samme standard som da det bare var han Men jeg har også måttet jobbe med meg selv. Gjøre mer husarbeid, ikke la ting ligge ute når det har en fast plass og egentlig tar meg 10sek å legge bort. Sånne ting Anonymkode: ebaec...c42 Er litt sånn det er her også,han har bodd alene i mange år å dermed hadde det strøkent. Nå er det meningen at meg og barnet mitt skal bo sammen med han å tenker at det ikke realistisk å ha det så perfekt da. Men virker som han mener at det kun er jeg som må endre ting. Klart jeg må bli mer ryddig når vi skal bo sammen,men jeg kommer til å bli galen om alt skal være perfekt hele tiden. Vi har tross alt fulltidsjobb og jeg har ett barn. Anonymkode: e2256...8cb 1
Vampira Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 Jeg er ikke veldig ryddig selv, men jeg ser lenge før andre i husstanden når det bør gjøres husarbeid.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han kan bli kjempe sur fordi det står to fat på stuebordet noen timer før jeg har tatt det inn på kjøkkenet. Hva mener du med kjempesur? Hva skjer når han ser disse to fatene? Om han skal ha det perfekt, så ville jeg ikke flyttet inn med han. Spesielt ikke med barn, men heller ikke uten. Jeg liker å ha det rent og pent, men det får være grenser for hvor hysterisk man skal være. Man skal jo kose seg også! Ikke sprette opp av sofaen hver gang det har lagt seg et støvkorn. Anonymkode: 73c1c...3b3 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med kjempesur? Hva skjer når han ser disse to fatene? Om han skal ha det perfekt, så ville jeg ikke flyttet inn med han. Spesielt ikke med barn, men heller ikke uten. Jeg liker å ha det rent og pent, men det får være grenser for hvor hysterisk man skal være. Man skal jo kose seg også! Ikke sprette opp av sofaen hver gang det har lagt seg et støvkorn. Anonymkode: 73c1c...3b3 Han sa at han hadde blitt gal om vi skulle bo sammen å fatene ikke ble tatt inn på kjøkkenet med en gang. At sånn kan vi ikke ha det om vi skal bo sammen. Var kjempe sliten etter jobb å tenkte ikke tanken engang at det kan irritere han at det sto to fat der. Virker litt hysterisk å ikke takle det. Ja jeg tenker også at en må jo kunne kose seg også,men ser for meg at han kommer til å mase kostant om ting jeg må gjøre med en gang,som jeg tenker kan vente litt. Egentlig skulle jeg si opp leiligheten denne måneden;men det er uaktuelt nå. Alt vi krangler om handler jo om hvordan det blir å leve sammen. Vi har egentlig funnet drømmleiligheten å vi har forsatt mulighet til å få den om vi sier opp senest siste i februar. Men er så tvil om det er lurt å flytte sammen i det hele tatt. Jeg vil jo få det fungere men samtidig skal en kunne slappe av i hjemmet,ikke bli konstant maset på om rydding. Anonymkode: e2256...8cb 1
Ouf Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 Her er jeg den ryddige, vi har verken dyr eller barn så det er bare så rotete som vi gjør det selv. Vi har fordelt plikter slik at jeg har hovedansvar for rydding/vasking, mens han lager maten. Han rydder mens han lager mat, og rydder sine egne ting. Jeg har jobbet med å overse hans ting, så om det er litt rotete så plager det meg ikke. Han er også borte (jobber rotasjon) halve tida, og når han drar vekk shiner jeg skikkelig, slik at jeg får nytt et strøkent hjem mens han er borte.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Ouf skrev (23 minutter siden): Her er jeg den ryddige, vi har verken dyr eller barn så det er bare så rotete som vi gjør det selv. Vi har fordelt plikter slik at jeg har hovedansvar for rydding/vasking, mens han lager maten. Han rydder mens han lager mat, og rydder sine egne ting. Jeg har jobbet med å overse hans ting, så om det er litt rotete så plager det meg ikke. Han er også borte (jobber rotasjon) halve tida, og når han drar vekk shiner jeg skikkelig, slik at jeg får nytt et strøkent hjem mens han er borte. Her skal vi hvertfall ha vaskehjelp men det løser jo ikke alt uansett. Anonymkode: e2256...8cb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 Vi har ulike områder vi jobber på. Samboeren min hverken ser eller bryr seg om rot (helt på ordentlig), så det bare har jeg tatt over. Han gjør masse annet huslig, så da går det opp i opp. Vi har mange barn sammen, så ingen av oss ligger akkurat og later seg😄 Anonymkode: 4f2a7...356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå