AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Del Skrevet 24. januar 2021 Fant dette hos et familemedlem. Ingen som vet hva det er - er det noen her som kanskje har peiling? Små ampuller med væske inni. Anonymkode: d518d...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Del Skrevet 24. januar 2021 Spør på Freak.no Anonymkode: 7b96c...5e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Del Skrevet 24. januar 2021 Ser ut som om dette inneholder ymse substanser. Disse kan regnes som narkotika, i verste fall.. Anonymkode: f7f46...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Del Skrevet 24. januar 2021 Ser ut til å komme fra denne fabrikken, som produserte kopimedisiner hvis jeg ikke tar feil. https://de.wikipedia.org/wiki/CT_Arzneimittel Anonymkode: 21e59...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 24. januar 2021 #5 Del Skrevet 24. januar 2021 https://de.m.wikipedia.org/wiki/CT_Arzneimittel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser ut til å komme fra denne fabrikken, som produserte kopimedisiner hvis jeg ikke tar feil. https://de.wikipedia.org/wiki/CT_Arzneimittel Anonymkode: 21e59...b0c Apis skrev (9 minutter siden): https://de.m.wikipedia.org/wiki/CT_Arzneimittel Dette ser riktig ut, tusen takk! Noen som vet hva et sånt "sett" kalles? Og hvordan i alle dager kvitter man seg med det, haha! Kan ikke se for meg at det er lovlig å selge videre som en antikk artefakt, og tror apoteket reagerer hvis jeg kommer for å levere 100 år gammel medisin 🤔 Anonymkode: d518d...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 24. januar 2021 #7 Del Skrevet 24. januar 2021 Du kan Google navnet på flaskene, hadde vært interessant å hvite hva de inneholder, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Del Skrevet 24. januar 2021 Apis skrev (3 minutter siden): Du kan Google navnet på flaskene, hadde vært interessant å hvite hva de inneholder, Enig, og del det med oss! Jeg ble skikkelig nysgjerrig, likte utseendet på gjenstanden 😄 Anonymkode: 21e59...b0c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Del Skrevet 24. januar 2021 Så klart kan du levere det på apoteket! Det er nok ikke første gangen de ser noe slikt! Anonymkode: 03747...7a6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Del Skrevet 24. januar 2021 Ta et bilde av ampullene så kan jeg finne utav hva slags medisin/"medisin" det er Anonymkode: 03747...7a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Del Skrevet 24. januar 2021 Du kan jo evt. sjekke med museum om de ønsker slikt ifht. utstilling? :-) Anonymkode: c36d6...1db 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Del Skrevet 24. januar 2021 Apis skrev (På 24.1.2021 den 18.01): Du kan Google navnet på flaskene, hadde vært interessant å hvite hva de inneholder, AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 18.05): Enig, og del det med oss! Jeg ble skikkelig nysgjerrig, likte utseendet på gjenstanden 😄 Anonymkode: 21e59...b0c AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 18.07): Ta et bilde av ampullene så kan jeg finne utav hva slags medisin/"medisin" det er Anonymkode: 03747...7a6 Har den ikke hjemme nå, men skal tilbake på tirsdag så kan ordne flere bilder da! 😀 Googlet en av dem i sted og den skal inneholde ergotin. De fleste kan man tyde navnet på, men var i grunn mer interessert i om noen klarte å finne ut av hvor gammelt det evt er/produsenten Anonymkode: d518d...c91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 24. januar 2021 #13 Del Skrevet 24. januar 2021 (endret) Ser ut som Albert Mendel var jøde, men finner ikke mye informasjon om mannen annet en det ser ut som firmaet fusjonerte i 1933, det har sikkert med at jøder ikke kunne drive virksomhet når Nazistene kom til makten Så et sted mellom 1917- 33 Endret 24. januar 2021 av Apis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Del Skrevet 24. januar 2021 Ta det med på apoteket. Har du flaks treffer du en gammal farmasøyt som kan fortelle noe om dette. Anonymkode: 2708c...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Del Skrevet 24. januar 2021 Kanskje du kan sjekke på www.farmasihistorie.com Der har de et eget forum. Kanskje noen vet mer om du poster bildet der? Anonymkode: 2708c...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Del Skrevet 24. januar 2021 Noen selger i hvert fall liknende objekter på nettet: https://www.worthpoint.com/worthopedia/antique-apothecary-ampules-17-labeled-293466302 https://www.antiquesnavigator.com/d-2799520/antique-medical-ampules-parke-davis-drugs-medicine-vials-wcase.html Anonymkode: 21e59...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 24. januar 2021 #17 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Og hvordan i alle dager kvitter man seg med det, haha! Kan ikke se for meg at det er lovlig å selge videre som en antikk artefakt, og tror apoteket reagerer hvis jeg kommer for å levere 100 år gammel medisin 🤔 Anonymkode: d518d...c91 Vi blir jo innstendig oppfordret til å levere inn gammel medisin 😆 Men ikke søren om jeg hadde gitt det fra meg! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 24. januar 2021 #18 Del Skrevet 24. januar 2021 Dette kan du trykt levere på apoteket, jeg hadde bare levert det som evt var farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Del Skrevet 24. januar 2021 Om du bare vil kvitte deg med det, ikke forsøke og selge eller lignende, så ville jeg tatt kontakt med riksantikvaren først -det hender de vil se på slike ting om det har antikvarisk interesse for norge. Jeg har selv (gjennom jobb i brukthandel) levert flere ting til Riksantikvaren, og noen av dem er i dag utstilt på museum eller i ligger i deres arkiver. Anonymkode: 03510...f1a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Del Skrevet 24. januar 2021 Tusen takk for all hjelpen, gøy at flere er like interesserte som meg! Hadde noen slektninger som bare ville kaste den, men synes liksom ikke man kan kvitte seg med noe så gammelt og unikt. Skal ordne bilder av alle ampullene på tirsdag, så poster jeg det her. 😄 Det hadde selvfølgelig vært veldig gøy om det var mulig å selge det, men jeg tenker jeg bør sette meg inn i hvordan regelverket er rundt salg av gamle medisiner først? (har null peiling, spesielt siden jeg kun vet at en av ampullene er ergotin) Hvis salg er uaktuelt skal jeg definitivt sende mail til noen museer og høre om de har lyst på! AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du kan jo evt. sjekke med museum om de ønsker slikt ifht. utstilling? 🙂 Anonymkode: c36d6...1db Vet du, det hadde sikkert vært kjempelurt! Takk for ideen ☺️ Apis skrev (44 minutter siden): Ser ut som Albert Mendel var jøde, men finner ikke mye informasjon om mannen annet en det ser ut som firmaet fusjonerte i 1933, det har sikkert med at jøder ikke kunne drive virksomhet når Nazistene kom til makten Så et sted mellom 1917- 33 Ja, googlet kjapt istad og det var veldig lite informasjon å oppdrive om Albert Mendel, i alle fall på engelsk. Men utrolig spennende, spesielt hvis denne faktisk er såpass gammel! Takk for hjelpen! Anonymkode: d518d...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå