AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Dette skjer stadig vekk. Eksen har et barn med noen andre, de bor et stykke unna. Jeg bor i nærheten av eksen. Barnet vårt har fast samvær 60/40. Skjer hele tiden at far skal hente andre barnet sitt for samvær når han skal ha samvær med vårt barn. Jeg ber far å planlegge henting utenom samvær slik at det ikke går utover vårt felles barn. Det er en lang kjøretur på over 20 timer tilsammen, så det går ikke at barnet er med. Hver gang moren er i krise så henter han ungen. Så blir jeg og barnet vårt stående i stikken. Jeg jobber turnus på sykehus som sykepleier. Ofte får jeg beskjed dagen før eller få timer før. Jeg må alltid slippe alt i hendene for han arrangerer aldri noe barnevakt selv. Jeg må stille opp med barnevakt eller si ifra meg vakten eller ta en sykedag (noe som egentlig jeg ikke skulle ha gjort.) men har ikke råd å gå glipp av pengene.. Far bryr seg ikke. Jeg foreslo å endre samværsplanen siden han ikke kan ha barnet alltid ved samvær. Jeg må kunne planlegge ting og barnet trenger forutsigbarhet. Da stritter han imot og truet med advokat og rettssak. Ofte han lyver om at han ikke kan ha barnet. Tatt han i å lyve mange ganger. Jeg er rådløs. Anonymkode: fd3b4...411
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette skjer stadig vekk. Eksen har et barn med noen andre, de bor et stykke unna. Jeg bor i nærheten av eksen. Barnet vårt har fast samvær 60/40. Skjer hele tiden at far skal hente andre barnet sitt for samvær når han skal ha samvær med vårt barn. Jeg ber far å planlegge henting utenom samvær slik at det ikke går utover vårt felles barn. Det er en lang kjøretur på over 20 timer tilsammen, så det går ikke at barnet er med. Hver gang moren er i krise så henter han ungen. Så blir jeg og barnet vårt stående i stikken. Jeg jobber turnus på sykehus som sykepleier. Ofte får jeg beskjed dagen før eller få timer før. Jeg må alltid slippe alt i hendene for han arrangerer aldri noe barnevakt selv. Jeg må stille opp med barnevakt eller si ifra meg vakten eller ta en sykedag (noe som egentlig jeg ikke skulle ha gjort.) men har ikke råd å gå glipp av pengene.. Far bryr seg ikke. Jeg foreslo å endre samværsplanen siden han ikke kan ha barnet alltid ved samvær. Jeg må kunne planlegge ting og barnet trenger forutsigbarhet. Da stritter han imot og truet med advokat og rettssak. Ofte han lyver om at han ikke kan ha barnet. Tatt han i å lyve mange ganger. Jeg er rådløs. Anonymkode: fd3b4...411 Han der høres jo ut som en uansvarlig slask. Var han ikke det da du valgte å få barn med han? Anonymkode: a9e7e...b83 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Men om dere går til advokat / rettssak evt. Familievernskontoret så kan jo en del av nye avtalen vêr at frafall v samvær skal gis beskjed om i rimelig tid. Trenger ikke nødvendigvis å være negativt med en runde på samværsavtalen. Anonymkode: c7ac7...ef3 16
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette skjer stadig vekk. Eksen har et barn med noen andre, de bor et stykke unna. Jeg bor i nærheten av eksen. Barnet vårt har fast samvær 60/40. Skjer hele tiden at far skal hente andre barnet sitt for samvær når han skal ha samvær med vårt barn. Jeg ber far å planlegge henting utenom samvær slik at det ikke går utover vårt felles barn. Det er en lang kjøretur på over 20 timer tilsammen, så det går ikke at barnet er med. Hver gang moren er i krise så henter han ungen. Så blir jeg og barnet vårt stående i stikken. Jeg jobber turnus på sykehus som sykepleier. Ofte får jeg beskjed dagen før eller få timer før. Jeg må alltid slippe alt i hendene for han arrangerer aldri noe barnevakt selv. Jeg må stille opp med barnevakt eller si ifra meg vakten eller ta en sykedag (noe som egentlig jeg ikke skulle ha gjort.) men har ikke råd å gå glipp av pengene.. Far bryr seg ikke. Jeg foreslo å endre samværsplanen siden han ikke kan ha barnet alltid ved samvær. Jeg må kunne planlegge ting og barnet trenger forutsigbarhet. Da stritter han imot og truet med advokat og rettssak. Ofte han lyver om at han ikke kan ha barnet. Tatt han i å lyve mange ganger. Jeg er rådløs. Anonymkode: fd3b4...411 Dokumenter hver gang det skjer. Kommuniser kun skriftlig med ham, ikke svar på telefonen engang. Så må han gjerne true med advokat og rettssak, han kommer ikke langt der når du kan legge frem dokumentasjon på sms, mail, chat etc som viser at han dropper samvær hver gang det passer han. Anonymkode: 63be0...81f 18
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Det har ikke vært en fødsel inni bildet også? Minner meg om problemstilling i en annen tråd. Anonymkode: 9a8fa...7f4 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har ikke vært en fødsel inni bildet også? Minner meg om problemstilling i en annen tråd. Anonymkode: 9a8fa...7f4 Nei han er singel Anonymkode: fd3b4...411
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dokumenter hver gang det skjer. Kommuniser kun skriftlig med ham, ikke svar på telefonen engang. Så må han gjerne true med advokat og rettssak, han kommer ikke langt der når du kan legge frem dokumentasjon på sms, mail, chat etc som viser at han dropper samvær hver gang det passer han. Anonymkode: 63be0...81f Har gjort det flere ganger. Han lyver bare til sin advokat og påstår jeg lyver. Selv om jeg kan dokumentere det. Hadde en slik runde sist gang vi skrev samværskontrakt. ts Anonymkode: fd3b4...411
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men om dere går til advokat / rettssak evt. Familievernskontoret så kan jo en del av nye avtalen vêr at frafall v samvær skal gis beskjed om i rimelig tid. Trenger ikke nødvendigvis å være negativt med en runde på samværsavtalen. Anonymkode: c7ac7...ef3 Har det allerede på kontrakt.. ts Anonymkode: fd3b4...411
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Hva slags krise er det som oppstår hjemme hos det andre barnet? Og hvor ofte er «hele tiden» Anonymkode: 596a8...70b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags krise er det som oppstår hjemme hos det andre barnet? Og hvor ofte er «hele tiden» Anonymkode: 596a8...70b Skole stengt pga korona, hun var i karantene, hun måtte jobbe, familie etc. hun trengte barnefri osv. listen er lang. Har jeg en krise så fikser jeg det selv. Lemper ikke ungen her og der fordi. Er man mor så er man mor. ts Anonymkode: fd3b4...411 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skole stengt pga korona, hun var i karantene, hun måtte jobbe, familie etc. hun trengte barnefri osv. listen er lang. Har jeg en krise så fikser jeg det selv. Lemper ikke ungen her og der fordi. Er man mor så er man mor. ts Anonymkode: fd3b4...411 Hjerteløst Anonymkode: 97358...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hjerteløst Anonymkode: 97358...e3c hva er hjerteløst? Ts som mener den andre ivinnen som har barn med hennes eks må klare seg selv? Eller faren som stadig nedprioriterer sitt barn med ts fordi han fortrekker å hjelpe eksen sin? Stakkars ungen til ts, med en far som tydelig foretrekker halvsøskenet og dennes mor 😔 Anonymkode: 63be0...81f 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hva er hjerteløst? Ts som mener den andre ivinnen som har barn med hennes eks må klare seg selv? Eller faren som stadig nedprioriterer sitt barn med ts fordi han fortrekker å hjelpe eksen sin? Stakkars ungen til ts, med en far som tydelig foretrekker halvsøskenet og dennes mor 😔 Anonymkode: 63be0...81f At hun ikke har noe medfølelse for den andre moren. Det er ikke bare den andre moren sitt ansvar, faren har et ansvar for å følge opp det barnet også. Han burde klart ta seg sammen, å sørge for barnevakt når han må hente det andre barnet. Men antar at han tenker hun er oppegående og stek, så hun fikser det. Denne andre moren er tydeligvis ikke helt der. Hun trenger ikke rakke ned på den andre moren selv om hun er sint på barnefar. Vi hører jo denne saken bare fra en side. For alt vi vet var problemet før at hun ville ikke at han skulle bruke barnevakt for da ville hun heller ha barnet selv. 🤷♀️ Anonymkode: 97358...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skole stengt pga korona, hun var i karantene, hun måtte jobbe, familie etc. hun trengte barnefri osv. listen er lang. Har jeg en krise så fikser jeg det selv. Lemper ikke ungen her og der fordi. Er man mor så er man mor. ts Anonymkode: fd3b4...411 Har du vurdert å foreslå faren å få mer samvær med det andre barnet, eller kanskje hovedomsorg? Da slipper han å reise og hente så ofte. Og begge barna kan være sammen? Anonymkode: 715fd...436
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hva er hjerteløst? Ts som mener den andre ivinnen som har barn med hennes eks må klare seg selv? Eller faren som stadig nedprioriterer sitt barn med ts fordi han fortrekker å hjelpe eksen sin? Stakkars ungen til ts, med en far som tydelig foretrekker halvsøskenet og dennes mor 😔 Anonymkode: 63be0...81f Om dette barnet er 20 timer unna- så er det neppe 60/40 deling av samvær- og ber mor om hjelp da - er det kanskje mer krise. Om moren har barnet mye og er alene så kan det være hun er for sliten til å ivareta barnet. kan jo hende at far ser på TS som en mer stabil og god mor og derfor prioriter slik gan gjør. Han kunne jo tatt Ts ‘ s barn med på kjøreturen- men kanskje ikke like gøy for barnet.. Anonymkode: 596a8...70b 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Jeg ville først og fremst sørget for at all kommunikasjon foregår skriftlig så du har bevis for at han dropper samvær ofte. Da er det enklere for deg å få endret på samværsordningen. Han kan lyve så mye han vil, men det hjelper ikke når du har dokumentasjon! Anonymkode: 7b5e0...408 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 Barnet begynner å føle hat mot faren sin og er ofte skuffet. Forklart far dette at han kan ikke avlyse hele tiden. Prøvd å hørt om ikke moren til andre sønnen kan kjøre halvveis slik at ikke hele samværet blir spolert. Så prøve å planlegge litt i forkant. Han har flere å tenke på. ts Anonymkode: fd3b4...411 1
Måneklokke Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Dokumenter hver gang det skjer. Kommuniser kun skriftlig med ham, ikke svar på telefonen engang. Så må han gjerne true med advokat og rettssak, han kommer ikke langt der når du kan legge frem dokumentasjon på sms, mail, chat etc som viser at han dropper samvær hver gang det passer han. Anonymkode: 63be0...81f Hear hear! Her har du faktisk løsningen. TS! Ingenting slår å sette hardt mot hardt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå