Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har utrolig sensitiv hud rundt øynene mine. De reagerer fort på ting og da får jeg to store røde ringer rundt hele øyet som er både tørre og hovne. 😔
Noen som har det som meg og har en anbefaling på øyekrem eller salve for utrolig sensitive øyne? 🤞🏼🤞🏼
Sminke forverrer, og dessuten ser jeg ut som en 60-åring når det er så tørt og jeg legger sminke over.(ser ut som rynker)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger denne, sliter med det samme 😐 Merker særlig dagen etter å ha brukt øyekrem (har prøvd mange ulike) at jeg får hovne øyne.. 

Anonymkode: d8252...456

Skrevet

Det går helt fint an å bruke en vanlig fuktighetskrem for sensitiv hud rundt øynene. Øyekrem er ofte (men ikke alltid) tilsatt ulike ingredienser som skal "stramme opp" huden eller dempe mørke ringer, og dette er stoffer som kan virke irriterende på sensitiv hud. 

Man skal heller ikke legge krem helt inntil øynene eller på selve øyelokket, og det er viktig å ikke bruke for stor mengde krem og å ikke gni/smøre kremen inn i huden, men "klappe" den lett inn med fingrene. 

Eucerin UltraSensitive Soothing Care Dry Skin inneholder ikke parfyme, alkohol eller andre ingredienser som er kjent for å kunne gi hudirritasjon, så den kan kanskje være verdt å forsøke.

Skrevet

Takk for svar! 🥰

Skrevet
Roci skrev (På 27.1.2021 den 11.36):

Det går helt fint an å bruke en vanlig fuktighetskrem for sensitiv hud rundt øynene. Øyekrem er ofte (men ikke alltid) tilsatt ulike ingredienser som skal "stramme opp" huden eller dempe mørke ringer, og dette er stoffer som kan virke irriterende på sensitiv hud. 

Man skal heller ikke legge krem helt inntil øynene eller på selve øyelokket, og det er viktig å ikke bruke for stor mengde krem og å ikke gni/smøre kremen inn i huden, men "klappe" den lett inn med fingrene. 

Eucerin UltraSensitive Soothing Care Dry Skin inneholder ikke parfyme, alkohol eller andre ingredienser som er kjent for å kunne gi hudirritasjon, så den kan kanskje være verdt å forsøke.

Jeg klarer ikke å klappe krem på huden, jeg får det ikke til 🙈

Anonymkode: 07407...4d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg klarer ikke å klappe krem på huden, jeg får det ikke til 🙈

Anonymkode: 07407...4d1

Kanskje denne kan være til hjelp: 

• Liker 1
Skrevet

Den beste øyekremen er denne: https://kul-pibu.no/collections/ansiktskrem/products/nature-s-friend-eye-and-nutrition-cream?variant=12223490621525

Jeg har anbefalt denne til alle jeg kjenner. Den er til en god pris, varer super lenge og inneholder masse planteoljer. Påfører et lag under øynene før jeg legger meg, og morgenen etter kjenner du at det fremdeles er fuktig under øynene. Får ikke anbefalt denne nok, er såpass rimelig at det er hvertfall en man bør teste ut!

Anonymkode: 446c0...b42

Gjest Raptuza
Skrevet
Roci skrev (På 27.1.2021 den 11.36):

Denne kremen frå Eucerin er god, kan anbefala den. Har den for tørr hud og brukar som nattkrem og øyenkrem.

Skrevet

Avene har en for sensitiv hud rundt øynene, soothing cream. Den er kjempegod til å roe ned såre øyne

Anonymkode: 44f47...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...