AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Hei! Vi skal flytte fra nåværende bosted til et sted et godt stykke unna. Men jeg lurer på hva som er det mest gunstige tidspunktet? Vi er altså mor og datter. Datter går for tiden på barneskolen. Jeg tenker at aktuelle tidspunkt å flytte på, er i forbindelse med når barnet uansettt må bytte skole. Det vil si ungdomsskolen, videregående eller høyere utdanning. På ungdomsskolen kommer det da elever fra totalt fire barneskoler. Selve avstandet fra hjem til skole er i sykkel/bussavstand og i så måte ikke relevant. Videregående her har begrenset antall linjer, men det vites selvsagt ikke pr nå hvilken linje barnet ønsker å søke seg inn på. Dit vi skal flytte, har alle linjene. Høyere utdannelse finnes ikke her, så flytting må da uansett til om barnet velger den retningen. Stedet vi skal flytte til, er i relativ nærhet til flere utdanningssteder om barnet på det tidspunktet ønker å bo hjemme under studietiden. Å flytte nå er uaktelt da barnet trives og gjør det veldig godt på denne skolen. Lærerne tar henne alvorlig og er en god støtte i skolehverdagen, det samme med venner. Vi skal flytte til et sted som er dyrere enn her om skal tenke på de økonomiske forholdene. Forventer at vi må ned i størrelse boligmessig da det er snakk om å bo mer sentralt. Far er ikke i bildet og jobb får jeg uansett. Men, selve flyttingen. Til ungdomsskolen eller videregående for barnets del? Her vi bor nå, mistrives jeg veldig. Men jeg holder ut vel vitende om at flytting vil skje på et tidspunkt, 3-6 år fram tiden Anonymkode: 0d6d6...482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå