Gå til innhold

Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere....Tror du virkelig på det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så uenig i dette uttrykket....

Anonymkode: d81c5...d6c

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ihvertfall oftest det. Men jeg tror heller at mange faktisk ikke skjønner og ser hvor sterke de er. 

• Liker 7
Skrevet

Tja... Man skal ikke glorifisere vonde erfaringer. Men man kan også lære noe av smerte. 

Anonymkode: ddca3...c22

• Liker 9
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ihvertfall oftest det. Men jeg tror heller at mange faktisk ikke skjønner og ser hvor sterke de er. 

Jeg mener at noen situasjoner og hendelser kan være så dårlige og traumatiske at de bare ødelegger...Personen kommer aldri tilbake til «normalen». 

• Liker 28
Skrevet

Folk tåler veldig mye...og kan samtidig trenge hjelp i etterkant. 

Anonymkode: ddca3...c22

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener at noen situasjoner og hendelser kan være så dårlige og traumatiske at de bare ødelegger...Personen kommer aldri tilbake til «normalen». 

Mulig...

Skrevet

Nei. Det gjorde meg alvorlig syk og ufør. 

Anonymkode: e5031...b21

• Liker 10
Skrevet
SoWhat? skrev (7 minutter siden):

Eller ser ikke hvor heldige de er med gener og miljø, støtte, medmennesker, økonomi osv. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg trodde på det før. Nå gjør jeg ikke det lenger..

Anonymkode: 9d8f3...163

• Liker 5
Skrevet

Til en viss grad. Det finnes grenser for hva et menneske kan håndtere. Likevel ser man mennesker som har opplevd de grusomste ting, som kommer styrket ut og klarer lage seg et liv etterpå. Jeg tror det kommer an på individet, noen er nok sterkere enn andre psykisk, eller klarer finne mening i det meningsløse. Sterkere er kanskje feil ord, man er ikke svak dersom man knekker av voldsomme opplevelser. Men at vi er forskjellig rustet til å takle ting tror jeg på. 

Anonymkode: 145b5...6fe

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde på det før. Nå gjør jeg ikke det lenger..

Anonymkode: 9d8f3...163

Hva skjedde? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Det gjorde meg alvorlig syk og ufør. 

Samme her.

Anonymkode: d8259...2d0

• Liker 1
Skrevet

Ikke nødvendigvis sterkere. Men oftest klokere. 

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig tror jeg ikke på det.

Det er like feil som å tro på karma. 

Anonymkode: 5f614...34b

• Liker 4
Skrevet

Nei, det har kanskje ikke drept meg. Men jeg blir jo mer og mer kynisk. Om det er å bli sterkere, er jeg ikke helt sikker på.

Anonymkode: 919a1...8e0

• Liker 6
Skrevet

Ja. 

Har en bakgrunn med svik og  overtramp . I tillegg har jeg bipolar type 2

I dag står jeg stødig i det. Det er jo en evig kamp å holde meg frisk, å lever strengt. Men nok søvn, rutiner, sunt kosthold og trening, fører så mye godt med seg at det er jo egentlig bare bra. Jeg er lykkelig å har ikke hatt utbrudd på 3 år nå. 

Uten alt jeg har vært igjenom, ville jeg ikke vært her jeg er i dag. 

Anonymkode: 3be6b...db5

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg tror det stemmer for meg personlig, i hvert fall. Jeg ser på alt som hender i livet som livserfaring og det gjør meg sterkere, tryggere og mer vis. Men jeg har ikke alltid følt det slik. Det har kommet med alderen. I 30-årene begynte jeg vel å se ting litt annerledes. 

Anonymkode: 41944...528

Skrevet

De fleste blir vel ikke sterkere, men får en økt sårbarhet som de må ha med seg videre i livet. Sårbarheten kan likevel også innebære en slags livsvisdom, takknemlighet for det man har og personlig vekst. Men jeg tror man ofte får med seg annet rusk på kjøpet, som man helst ville vært foruten (posttraumatisk stress, somatiske plager, relasjonsvansker, tilknytningsvansker, dårlig selvbilde, frykt, skam, etc.). Jeg ville i alle fall ha valgt bort mine vonde erfaringer hvis jeg kunne, selv om jeg har det såkalt "fint" i dag. 

Anonymkode: e98db...95d

• Liker 12
Skrevet
Hippogriff skrev (30 minutter siden):

Ikke nødvendigvis sterkere. Men oftest klokere. 

Eller mer bitter 

• Liker 2
Skrevet

What doesn't kill you makes you stranger 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...