Gå til innhold

Hvilken astrologisk kombinasjon er du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at solen, månen og ascendenten har ulike meninger (ser feks. at noen over her kobler månen til følelser), eller har det ingen betydning, annet at personen er en miks av de ulike stjernetegnene? 

Anonymkode: 4cdd5...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan prøve meg: Jeg vil tro at andre ser deg som stødig og ansvarsfull (din steinbukk ascendent), og sannsynligvis er du omsorgsfull og er den som sørger for at flokken din holder seg samlet, enten det er på jobb eller hjemme. Følelsene dine styres av vannmannen (månen) derimot, og vannmenn er ikke så god på dette med følelser. De liker best det mentale plan. Men de er veldig inkluderende med folk, og det forsterkes av din lokale kreps som soltegn.

Anonymkode: 53ba0...882

Takk! :)

Stødig og ansvarsfull anser jeg meg for å være, i alle fall på jobb. Omsorgsfull, absolutt. Jeg er et skikkelig følelsesmenneske, eier ikke pokerfjes og alle vet hvilket humør jeg er i. Jeg prøver å være inkluderende og føler jeg klarer det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva betyr dette da? 

8BB8BE01-8BEE-4396-B06A-2EE7173840D2.png

Anonymkode: 48160...a3e

Kanskje at andre oppfatter deg som easy-going og sosial (Venus ascendant), men du er en romantisk og følsom natur (fisk soltegn), og innerst inne er du veldig ansvarlig, særskilt i følelsessaker (Capricorn måne). Med Merkur i femte hus er du trolig svært kreativ på en eller flere måter, enten i kommunikasjon eller kunst, i å skape noe eller få til det du ønsker. Med Venus i femte hus kan nytelse, komfort og det gode liv være viktig for deg. Du kan kanskje være kunstner eller livsnyter på en eller annen måte. Saturn i fjerde hus kan bety at du har blitt oppdratt litt strengt eller at du selv er streng eller disiplinert på hjemmefronten. Men det kan likegodt bety at et godt liv hjemme er viktig for deg. Komfort og trygghet. Fortell om noe av dette stemmer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt sol, skytten måne og jomfru ascendant. Null vann i hele "charten" 😮 😮 😮

Anonymkode: 27b17...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kanskje at andre oppfatter deg som easy-going og sosial (Venus ascendant), men du er en romantisk og følsom natur (fisk soltegn), og innerst inne er du veldig ansvarlig, særskilt i følelsessaker (Capricorn måne). Med Merkur i femte hus er du trolig svært kreativ på en eller flere måter, enten i kommunikasjon eller kunst, i å skape noe eller få til det du ønsker. Med Venus i femte hus kan nytelse, komfort og det gode liv være viktig for deg. Du kan kanskje være kunstner eller livsnyter på en eller annen måte. Saturn i fjerde hus kan bety at du har blitt oppdratt litt strengt eller at du selv er streng eller disiplinert på hjemmefronten. Men det kan likegodt bety at et godt liv hjemme er viktig for deg. Komfort og trygghet. Fortell om noe av dette stemmer da?

Jeg har hørt at jeg er easy going, men ikke veldig sosial. Er nok litt følsom, bærer i alle fall alle følelser utenpå. Jeg er nok litt bedagelig og liker komfort. Må også ha det trygt, bruker lang tid på å bli trygg på andre. Ellers ingen kunster, men det ligger en del kreativitet i familien og jeg liker nok noe kreativitet. 

Anonymkode: 48160...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Noen som vil tolke?

28BA88ED-0611-4919-82F0-9FA97B289816.jpeg

Anonymkode: 2b0a1...376

Med fire planeter plassert i tiende hus og tre av dem i tvillingenes tegn er du sikkert supergod på kommunikasjon og sannsynligvis jobber du med noe kommunikasjonsrelatert? Du er ambisiøs og selvstendig. Et slikt stellium kan skape ubalanse med familielivet, men ikke hos deg; du har både Pluto og mars plassert i det motsatte huset, hus fire, som balanserer stelliumet ditt. Du er opptatt av å beskytte familien din, noe soltegnet ditt, krepsen, også viser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vannmann, ascendant i vekten. Måne er vekten også.

passer passe greit på meg som menneske med tanke på at balanse er alfa omega når jeg ønsker å trives. Alt må for meg være etisk og moralsk for at jeg skal ha god samvittighet og jeg skiller meg ut fra mengden.

Anonymkode: 65320...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 20.45):

Er det slik at solen, månen og ascendenten har ulike meninger (ser feks. at noen over her kobler månen til følelser), eller har det ingen betydning, annet at personen er en miks av de ulike stjernetegnene? 

Anonymkode: 4cdd5...191

Det er forskjell på hvordan energien fra stjernetegnene uttrykkes ut ifra hvilken planet som befinner seg i tegnet. En person som f.eks har måne i tvillingene vil være influert av stjernetegnet på samme måte som en person som har soltegn tvillingene, men stjernetegnet utstråler energien på en annen måte. 

Månen fungerer som et mørkere filter for energien, den dempes ned og fungerer dermed mer i underbevisstheten enn på overflaten, man får på en måte en slags speilvendt versjon av stjernetegnet.

Alle stjernetegnene har ulike trekk, og de speiles ulikt avhengig av hvilke planeter som befinner seg i tegnet. Har man en måne i et tegn, kan man ikke forvente at tegnet virker på samme måte som hvis det hadde vært soltegnet ditt, men virkningen kan være like sterk, men alternativ. Trekkene vises på en annen måte, og det kan også være forskjell på hva som utløser dem.

Anonymkode: 1673a...c89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånn er så gøy 😄 Noen som vil tolke meg? 😁

Jeg er skytten, med skorpion som ascendant, og væren som måne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvordan man «leser» dette. Finnes det noen gode sider som kan forklare meg? Jeg vet jeg er skytten, men har ikke følt at alt stemmer så godt. Er veldig forholdjente og ikke så glad i spontane ting eller å reise. Ikke utadvendt heller. Føler det er akkurat det man pleier å lese om at skytten er😅

6F7F9F88-B339-47C0-AAAE-473C66FED8C0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva soltegn i væren, og skorpion i både månetegn og ascendant betyr? 😅

Anonymkode: 6acef...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Her skrev (På 9.2.2021 den 19.30):

Skjønner ikke helt hvordan man «leser» dette. Finnes det noen gode sider som kan forklare meg? Jeg vet jeg er skytten, men har ikke følt at alt stemmer så godt. Er veldig forholdjente og ikke så glad i spontane ting eller å reise. Ikke utadvendt heller. Føler det er akkurat det man pleier å lese om at skytten er😅

6F7F9F88-B339-47C0-AAAE-473C66FED8C0.jpeg

Du har både måne og ascendant i krepsen, det mest hjemmekjære tegnet i hele zodiacen. Denne månen er ekstra sterk i krepsen fordi krepsen også er styrt av månen. Den er hjemmeværende i dette tegnet. I tillegg står den i triangel, dette effektiviserer energien noe voldsomt. Krepsen er også et typisk kjærestetegn. Du har riktig nok Venus og Merkur i tillegg til solen i skytten, men Merkur er retrograd og svekket. Disse kickerene taper antagelig mot supermånen og ascendanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 17.12):

Du har både måne og ascendant i krepsen, det mest hjemmekjære tegnet i hele zodiacen. Denne månen er ekstra sterk i krepsen fordi krepsen også er styrt av månen. Den er hjemmeværende i dette tegnet. I tillegg står den i triangel, dette effektiviserer energien noe voldsomt. Krepsen er også et typisk kjærestetegn. Du har riktig nok Venus og Merkur i tillegg til solen i skytten, men Merkur er retrograd og svekket. Disse kickerene taper antagelig mot supermånen og ascendanten.

Takk for at du tok deg tid til å svare meg, snilt! Dette var iallefall gøy og interessant å lese. Fikk lyst til å sette meg litt mer inn i dette med stjernetegn altså. Kjenner meg jo igjen i en del av typiske skytten ting, men har aldri vært spesielt glad i å reise eller veldig eventyrlysten, for jeg virkelig elsker å være hjemme. Trives også aller best med kjæreste, og føler at forhold går ganske bra for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er litt om måne i krepsen:

https://i.thehoroscope.co/the-moon-in-cancer-woman-get-to-know-her-better/

astrologi er litt som med genetikk, hvis vi tenker oss at solen, månen og de øvrige planetene kjemper om å "vinne" kampen om å prege oss mest mulig, akkurat det samme som med genene til mor og far, man vet aldri helt hvilke gener som best vil komme til uttrykk i barnet.

Anonymkode: 16209...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kan noen tolke dette for meg? Har lite peiling på dette, men synes det er interessant! 😊

20210305_071443.png

Anonymkode: cd237...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Dytter litt på en gammel tråd. Satt og kjedet meg litt i dag. Begynte å se på dette. 

Jeg er født i krepsen, men har månetegn i skytten og ascendent i tyren. Skal nå prøve å google meg frem til hva i alle dager det betyr 😆

Anonymkode: 552ae...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 21.54):

Vekt sol, skytten måne og jomfru ascendant. Null vann i hele "charten" 😮 😮 😮

Is this me?😮😮😮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...