Gå til innhold

Hvilken astrologisk kombinasjon er du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Soltegnet mitt er Fiskene, men jeg har ascendant i Løven og månetegnet mitt er Steinbukken. Ellers har jeg Merkur og retrograd Venus plassert i Væren og Mars i Tyren.

Jeg har alltid følt en dualitet i min personlighet, to veldig sterke, men komplett ulike krefter som hele tiden «kriger» inne i meg. Fiskene og Løven er veldig forskjellige tegn, og ild og vann veldig forskjellige elementer. Fiskene utviser en defensiv, tålomdig og forsiktig natur, og dette er i stor kontrast til den energirike, sprudlende og utadvente Løven. Derfor gir det mening at jeg både elsker sosiale situasjoner og har ofte behov for anerkjennelse og oppmerksomhet, mens jeg andre ganger ønsker å være alene og ikke være sosial i det hele tatt.

Steinbukken sørger for at jeg er målrettet og arbeider metodisk, har struktur og er detalj- og resultatorientert. Steinbukken er tegnet som i størst grad gir arbeidsenergi og fokus på resultater, også veldig forskjellig fra de tradisjonelle verdiene folk født med soltegn i Fiskene vanligvis har.

Jeg har merket størst gnisninger mellom Løven og Fiskene og litt mindre Steinbukken i denne trioen, av og til føler jeg meg som to forskjellige personer. Jeg er på en måte Løve ute blant folk og Fisk når jeg er hjemme for meg selv, eller i selskap med mine aller nærmeste, noe som stemmer bra med tanke på at ascendanten ofte er den utvendige energien man sender ut i det offentlige selskap, men også dette kommer jo egentlig innenfra, og Løven er i tillegg styrt av solen, det desidert største legemet i vårt solsystem, så det er en kraftig ascendant.

Hvilken kombinasjon er dere, og har dere merket de astrologiske kreftene som bor i dere?

Anonymkode: 16209...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan finner man ut hvilken kombinasjon man har? 

Anonymkode: 91535...e1d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan finner man ut hvilken kombinasjon man har? 

Anonymkode: 91535...e1d

For å få få plottet ascendanten og månetegnet må du vite fødselstidspunktet ditt (klokkeslett). Dette finner du ved å logge inn med BankID på helsenorge.no ( se helseregister) - dersom du er født etter 1967 i hvertfall). Deretter kan du gå inn på en astrologiside og få plottet astrokartet ditt; astro.com er f.eks. gratis.

Anonymkode: 53ba0...882

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er krepsen, har ascendanten i Steinbukken og månetegn i Vannmannen om jeg leser det riktig. 

Skjermbilde 2021-01-30 kl. 19.56.51.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vekt med acendant, måne, mars, venus og pluto i skorpionen 😎

Anonymkode: 83650...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt ny på astrologi. Hva betyr alt dette? Dette er mitt chart: 

zodiac.png

Anonymkode: 24416...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde på sånt da jeg var i 20 åra , hadde mange bøker om emnet .

steinbukk med  ascedant  vannmann og måne i jomfru .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soltegn kreps, månetegn løve og ascedant skorpion. Men jeg skjønner ikke hva det skal bety?

Anonymkode: 4cdd5...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et sted jeg var og sjekket for lenge siden. Jeg er tyr, ascedanten er skytten, også hadde jeg masse tyr i månetegn og soltegn osv. Så jeg er en tyr tyr, men har mye ild i meg. 

Forstår ikke hvor dere går? Er masse å velge i på astro.com

Anonymkode: 54b09...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det var et sted jeg var og sjekket for lenge siden. Jeg er tyr, ascedanten er skytten, også hadde jeg masse tyr i månetegn og soltegn osv. Så jeg er en tyr tyr, men har mye ild i meg. 

Forstår ikke hvor dere går? Er masse å velge i på astro.com

Anonymkode: 54b09...8d5

På forsiden på astro.com velger du 'My astro' som står øverst i høyre hjørne. Der legger du inn fødselsdataene dine. Du trenger ikke opprette en bruker. Deretter går du inn på 'Horoscopes' (til høyre for Home) og scroller ned til 'Natal chart, ascendant'. Vips så plottes diagrammet for deg. 

Det er gøy å lese sneakpeak på ditt personlige horoskop (ikke alle Horoscopes i lista tilbyr det) stemmer det for din personlighet synes du?

Anonymkode: 53ba0...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt soltegn er Skytten, måne i Løven og ascendant i Tvillingene😄

Anonymkode: d2703...a13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frankenstein1

Jeg har min sol og måne i krepsen, og ascendanten i steinbukken.

Har alltid tenkt at det er noe merkelig med astrologi, selv om jeg er litt for streng med bevis til å tro helt på det. Tenker at alt annet i universet ser ut til å bestå av mønstre som koordinerer med hverandre, og sånn sett er det at planetene på en eller annen måte reflekterer eller påvirker livet på jorden/andre prosesser i universet faktisk ikke så usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soltegnet mitt er tvillingene, månetegn er vekten og løve i ascendant. Vet ikke om det er bra eller dårlig eller hva det er :P 

Anonymkode: 6acef...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Soltegnet mitt er tvillingene, månetegn er vekten og løve i ascendant. Vet ikke om det er bra eller dårlig eller hva det er :P 

Det første som slår meg er at du må være en veldig sosial person. 

Anonymkode: 1673a...c89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ascendant i jomfruen, sol i væren og måne i løven. 

En veldig sær kombinasjon for min del, men stemmer godt. Jeg føler selv jeg styres mye av ild i form av sinne, men også mye lidenskap når jeg først er på mitt beste, og er ekstremt lojal til alle jeg er glad i/elsker. Men jeg kan også bli veldig selvopptatt, ikke på den måten at jeg elsker meg selv, men kan sitte for langt inni mitt eget hode at jeg ikke ser andres problemer noen ganger eller fokuserer for mye på meg selv. 

Men ascendant i jomfuen gir et helt annet inntrykk av meg enn åssen jeg egentlig er. Mange synes jeg er kald og rolig, kalkulert nesten... og er faktisk ikke det. Kan være litt for ærlig noen ganger, men ønsker ingen vondt (men skal mye til for at jeg skal bli glad i noen også).

Anonymkode: dff6f...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det første som slår meg er at du må være en veldig sosial person. 

Anonymkode: 1673a...c89

Ja, det stemmer nok veldig godt. Til tider kan det bli for mye (sånn til vanlig, ikke i coronatider) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...