Gå til innhold

Har dere alt som trengs for en uke eller 2 inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det meste , må innom å handle melk, ost, kjøttdeig , endel brød . Frukt og grønt . 

vil og ha sjokolade og litt snacks 

vi er 2 voksne og 3 jenter på 5,10 og 15. 

så tilfelle det virkelig blir jævlig nå, vil jeg være forberedt😅

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, og jeg har ingen planer om å være inne i to uker, skal på jobb som vanlig. Handler da på vei hjem.

• Liker 18
Skrevet

Hvorfor skal vi være inne i to uker? Ikke noe som tilsier det. 

• Liker 12
Skrevet

De kommer ikke til å stenge folk inne. Hvis det skulle bli portforbud vil det all like være timer på døgnet hvor man kan gå på matbutikk + apotek. Ellers vil det å gjøre nødvendige avtaler innen helsevesenet være lov hele døgnet, samt det å dra fram og tilbake på jobb. (Må dokumenteres). 

• Liker 7
Skrevet

Nei ser ikke poenget med å

hamstre slik det er nå

• Liker 2
Skrevet

Har alltid mat slik at vi skulle klare oss 2-3 uker uten å forlate huset i skap og fryser: 
Mel og gjær til brød, dopapir, middager i fryseren og litt hermetikk (f.eks leverpostei og makrell), samt frossne grønnsaker og syltetøy i fryseren.
melk klarer vi oss uten, og det samme også frukt i en ‘ekstremsituasjon’. 

Ikke noe problem - bortsett fra at det hadde blitt fryktelig kjedelig..!!

• Liker 2
Skrevet

Akkurat nå har jeg vel for 5-7 dager.

Skrevet

Nei, hamstring driver vi ikke med. Handler for en uke av gangen. Så har vi sikkert mel og sånt liggende så vi kunne holdt ut litt lenger i et knipetak, men vi er ikke forberedt på to uker fengsel nei. 

Skrevet

Lett, men det er ikke noe nytt. Det blir litt stusselig med melk etterhvert men her er nok Toro rett i koppen kakao til å leve godt. Har ikke hamstret, men handler slik jeg alltid gjør.

Skrevet

Nei, har aldri hamstret og kommer ikke til å gjøre det nå heller.

Skrevet

Jeg kjøper alltid litt ekstra av tørrvarer osv når jeg ser det på tilbud, så vi hadde nok fint klart oss noen uker ja. Men vi handler uansett via Kolonial, så matvarer er ikke noe problem sånn sett. 

• Liker 1
Skrevet

Følger sikker hverdag  sine råd. Så ja, jeg har alltid så min familie og jeg klarer oss et par uker i tilfelle krise. 

Skrevet

Har alltid hatt et velfylt matskap. Har ikke endret vanen det siste året. Fryseren er full og har nok hermetikk, tørrvarer og annet til å få meg gjennom den neste mnd om nødvendig. 

Skrevet (endret)

Har det viktigste for mange måneder...Noen ting for år.

Endret av Jerry Lee
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg har et lite "kriselager" så jeg slipper å gå ut på noen dager, men det er ikke pga portforbud. Det er i tilfelle jeg blir syk og ikke kan forlate huset på noen dager (bor alene).

Jeg har ikke hamstret, jeg har bygget opp lageret i løpet av 1 års tid.

Skrevet

Skulle klart meg en mnd og jeg om jeg måtte. Fulle frysere og matskap, mange sekker med potet i kjeller, rent vann i krana og melk kan jeg få hos en bonde. Så akkurat det frykter jeg ikke. 

Gjest Smeltemann
Skrevet

Nå har vi nesten klart og spise ned lagret av mat,det gjør vi en gang i blant så det ikke blir så mye gammel mat i bunnen av fryseren.

Kjøtt har vi i ferskvare om det blir krise,fisk er det på sjøen. Poteter å gullerøtter er det i kjelleren.

Skrevet

Hadde klart oss, men ville blitt dårlig med meierivarer, frukt og grønnsaker etter hvert.

Og en sak er at samfunnet ikke kan stenges helt ned med stengte matvarer. En helt annen sak er at det kan være veldig bra å ikke måtte gå ut å handle. 

Skrevet

Har to frysere som aldri er I nærheten av tomme. Jeg husker ikke engang hva som er i bunnen på den største, for så langt nede i dypet drar jeg ikke ofte. Kunne sikkert klart meg I hvertfall en måned eller to. 

Men kommer til å kjøpe en ekstra sekk mat til hunden, bare sånn i tilfelle. 

• Opprett ny...