AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Jeg syns det er så utrolig frekt å kommentere andres mat. Er ingens business hva man velger å spise, og dessuten vet man jo aldri hva andre folk sliter med. I dag lagde jeg meg en ekstra god frokost, pannekaker og sendte en snap til en venninne. Da kjeftet hun omtrent på meg og sa at det var masse kalorier i det der og ikke bra for meg. "Må jo passe på at du ikke blir feit vet du." Jeg svarte at hun ikke har noe med hva jeg spiser, og at det er uhøflig å kommentere det. Men hun gir seg ikke, fortsetter å si at hun bare vil mitt beste og at jeg ikke bør spise pannekaker fordi det er usunt.. Jeg er normalvektig og spiser normalt sunt i ukedagene, i tillegg trener jeg annenhver dag, Har 0 dårlig samvittighet for å skeie ut litt i helgene. Hva er problemet til sånne folk?? Hvordan få henne til å forstå at det ikke er greit? Dama jobber som PT og har et litt anstrengt forhold til mat og trening kan man si. Men jeg ville jo aldri kommentert hennes matvaner, det er bare frekt. Anonymkode: 7e039...814 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Synes hun var frekk, men synes også du gjør det til hennes business når du sender henne bilder av hva du spiser. Du må ikke dele om du ikke tåler tilbakemeldinger. Anonymkode: f7a44...a76 23
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Be henne feie for egen dør og holde stilt. Du spør selv når du vil ha råd kan du si til henne. Anonymkode: 3b417...28f 2
Gjest 123 eller noe Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Ikke send bilder av pannekakefrokost til en PT...
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes hun var frekk, men synes også du gjør det til hennes business når du sender henne bilder av hva du spiser. Du må ikke dele om du ikke tåler tilbakemeldinger. Anonymkode: f7a44...a76 Litt enig med deg der. Selv spiser jeg plantebasert og det artigste folk vet, er å sende meg snapper av steker og diverse døde dyr på grillen eller tallerkenen. De må gjerne legge det på storyen sin, men har bedt de om å droppe å sende direkte til meg. Gjør de det, så dropper jeg bare å åpne snappene uansett innhold i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Pannekaker trenger ikke være usunt heller, hvordan vet hun hva du har i dem? Kanskje hun er misunnelig fordi hun selv ikke lar seg spise noe godt? Siden hun har et anstrengt forhold til mat er det veldig lett å kommentere andres mat, dessverre. Syntes du bare skal be henne om å ikke kommentere hva du spiser, selvom du sender bilde på snap, fordi du ikke syntes noe om det. Fortsetter hun så ber du henne slutte en gang til, til slutt slutter du bare å svare henne for da skjønner hun kanskje greia.. Anonymkode: ebd09...e22 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Synes hun var frekk, men synes også du gjør det til hennes business når du sender henne bilder av hva du spiser. Du må ikke dele om du ikke tåler tilbakemeldinger. Anonymkode: f7a44...a76 Nei. Dette er venninna sin skyld. Hun kan holde kjeften sin hvis hun ikke liker det. Anonymkode: e75e5...259 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Er det ikke litt harry å sende bilde av maten sin? Anonymkode: c04f3...3ca 13
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det ikke litt harry å sende bilde av maten sin? Anonymkode: c04f3...3ca Nei det er det ikke... Anonymkode: b5326...648 8
Vampira Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 Jeg er jo enig med deg i at dette har hun ingenting med, og at noen ganger er det best å la være å kommentere ting hvis man ikke har noe hyggelig å si. La være å sende slike snapper til henne når du vet hvordan hun reagerer. Så slipper dere å irritere dere over hverandre, begge to.🙂 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Jeg tror dere liker å irritere hverandre. Anonymkode: 8ab08...dec 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Men hvorfor gidder du å bry deg på at hun reagerer, når du har funnet ut at du føler du har et kosthold i balanse som du selv er fornøyd med? Å plager det deg sånn, ta det med henne. Da kan det skje noe med det, å legge det ut her hjelper i alle fall ikke. Hun tørr tydeligvis å si hva hun mener til deg. Anonymkode: 4ce8e...22f
Hotwife Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Kan jo være det var godt ment. Kan være det et du som er litt hårsår? Har du spurt henne før om råd? Uansett, dumt å sende bilder av usunn mat til en pt, men å utrolig unødvendig av henne å presse sine meninger på deg.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 enig med ts. det er ubehagelig at andre blander seg inn i hva du spiser, med mindre du har bedt om råd. Har det litt sånn selv med lavkarbo i en familie med mange overvektige. Det at jeg føler meg bedre på mange år, ser bedre ut, gått ned 10 kg betyr visst ikke noe, for "maten er jo så fryktelig usunn med alt det fettet!" "Jeg må jo ha mer karbohydrater ellers kan man jo dø!" og de spør meg om jeg fortsatt spiser sånn farlig keto mat.. er visst veldig skadelig for hjertet og hjernen ifølge dem. mens de spiser så mye pizza, potetgull og sjokolade de vil uten at jeg prøver å shame dem eller påpeke at det er skadelig. Anonymkode: abee1...c58 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 Dårligst av venninna, men litt dårlig av ts også - bare dropp å sende bilde av frokosten din til andre, er mitt tips. Anonymkode: 97021...9ce 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Su høres ekstremt slitsom ut. Jeg spyr av folk som se der seg vilder av maten sin. Hvorfor tror du noen har behov for å se den? Og gjør du det bare for å provosere, siden du sier at hun er PT og har et anstrengt forhold til mat? Hva legger du forøvrig i normalvektig? Håper virkelig mine nære venner hadde tatt en alvorsprat med meg om jeg hadde sluttet å trene og lagt på meg 15 kilo kvaps, men om jeg gjorde det ville jeg fortsatt bare hatt 24.8 i BMI og dermed kunnet si jeg var «normalvektig». Anonymkode: c5483...90f 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det ikke litt harry å sende bilde av maten sin? Anonymkode: c04f3...3ca Ja, det er omtrent det teiteste man sender snap av, andreplass etter barn i mine øyne. Ingen bryr seg om hva du spiser😛 Anonymkode: 68425...bb9 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Su høres ekstremt slitsom ut. Jeg spyr av folk som se der seg vilder av maten sin. Hvorfor tror du noen har behov for å se den? Og gjør du det bare for å provosere, siden du sier at hun er PT og har et anstrengt forhold til mat? Hva legger du forøvrig i normalvektig? Håper virkelig mine nære venner hadde tatt en alvorsprat med meg om jeg hadde sluttet å trene og lagt på meg 15 kilo kvaps, men om jeg gjorde det ville jeg fortsatt bare hatt 24.8 i BMI og dermed kunnet si jeg var «normalvektig». Anonymkode: c5483...90f Oj så sinna da, hva er problemet ditt? Jeg har BMI på 21, hva har du? Men trenger ikke sånne troll som deg til å slenge dritt til meg. Det står i forum-reglene at hets ikke er tillatt, anbefaler deg å lese gjennom de på nytt. Anonymkode: 7e039...814
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 Jeg ser forøvrig at jeg hadde ikke sendt snap, det var venninna mi som sendte meg snap om at hun reagerte på maten etc. Det er jo hennes problem. Anonymkode: 7e039...814 1
Knirke Skrevet 25. januar 2021 #20 Skrevet 25. januar 2021 Det er jo åpenbart at det er hun som har problemer, ikke du. Hun har som du sier et usunt forhold til mat, og du trigget dette ved å legge ut bilder av pannekaker. Hun har sikkert en fortid med overspising eller spiseforstyrrelser. Jeg synes uansett det er frekt å kommentere andres mat. Jeg spiser små porsjoner lunsj med mesteparten grønnsaker, og styrer unna juice, milkshake og kaker. Andre bare må kommentere, gjerne så hele kantina hører det: "Jamen DU trenger jo ikke å gå på diett, du er jo så slank!" Har prøvd å forklare dem at jeg er slank FORDI jeg spiser lite, men det er fullstendig nytteløst. Det ville aldri falt meg inn å kommentere at en feit kollega tar seg en ekstra kake. Alle må jo få bestemme dette selv! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå