Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg så heldig å få passere 50 år. I min alder er det ekstra viktig for meg å ivareta huden. Dette trenger jeg litt hjelp og innspill til. 
Huden min i dag: Litt tørr, noen linjer, kanskje litt gusten, - aldri hatt kviser, eller problemhud. 
Bruker i dag: Renser morgen og kveld med Elixir rens, bruker Elixir niactil 4% (burde jeg hatt noe sterkere/annet?) sminker meg hver dag med Camilla Phil sin glow og CP sin foundationen.  Mascara. 
Botox i pannen 2x pr år. 

Gi meg gjerne litt råd om produkter/behandlinger som kan være bra i min alder. 

Anonymkode: 74077...91e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inneholder produktene dine noe retinol? Og bruker du solfaktor hver dag?

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Hadde lagt inn noe for eksfoliering (aha, bha eller retinol) samt SPF :) 

Du trenger også en god fuktighetskrem. 

Uten disse tre tingene ber man om tørrhet og gusten hud. 

Skrevet

Jeg renser også med Elixir Niactil 4% morgen og kveld.  Om kvelden bruker jeg Super3 Booster fra Beaute Pacifique etterpå.  Det er en fuktighetskrem med viatmin A og retinol.  Retinol er sterkt, så man må starte forsiktig.  
Etter rens om morgenen, og før fuktighetskrem, bruker jeg en vitamin C krem.  Akkurat nå bruker jeg REN Radiance Glow VitaminC, som er en gelkrem.    Liker fuktighetskremer uten masse tilsetninger, men som trekker fort inn og gir god fukt.  For tiden bruker jeg Facial Moisturising Lotion fra CeraVe.  

Jeg begynte med denne rutinen da jeg var på din alder.   

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 15.18):

Da er jeg så heldig å få passere 50 år. I min alder er det ekstra viktig for meg å ivareta huden. Dette trenger jeg litt hjelp og innspill til. 
Huden min i dag: Litt tørr, noen linjer, kanskje litt gusten, - aldri hatt kviser, eller problemhud. 
Bruker i dag: Renser morgen og kveld med Elixir rens, bruker Elixir niactil 4% (burde jeg hatt noe sterkere/annet?) sminker meg hver dag med Camilla Phil sin glow og CP sin foundationen.  Mascara. 
Botox i pannen 2x pr år. 

Gi meg gjerne litt råd om produkter/behandlinger som kan være bra i min alder. 

Fnuggolina skrev (På 24.1.2021 den 16.52):

Hadde lagt inn noe for eksfoliering (aha, bha eller retinol) samt SPF :) 

Du trenger også en god fuktighetskrem. 

Uten disse tre tingene ber man om tørrhet og gusten hud. 

Som @Fnuggolina sier :) 

Rensene til Elixir er forøvrig veldig dyre. Med tanke på at de ikke inneholder tilstrekkelig store mengder aktive stoffer til å ha effekt på huden, og de små mengdene som finnes i tillegg vaskes av, kan du jo vurdere å bytte til et rimeligere renseprodukt? Jeg synes rensene fra La Roche-Posay Tolèriane er gode for moden og litt tørr hud, og de koster under halvparten. 

Niactil 4% er en god fuktighetskrem og niacinamide er en skikkelig "multitasker" av en ingrediens og gjør mye bra for huden, men jeg tenker at du kanskje trenger et produkt med litt høyere konsentrasjon av niacinamide, gjerne i kombinasjon med andre virkestoffer. Hvis du liker Elixir, kan du jo prøve deres eget forslag til hudpleieprogram som inkluderer glykolsyrepads; https://www.elixircosmeceuticals.no/artikler/hudprogram/hjemmepeeling/  Jeg vil uansett foreslå at du bytter til en rimeligere rens, da, det vil ikke "ødelegge" noe.

Når huden din har vent seg til eksfoliering, kan du etterhvert introdusere retinol. Begynn med èn gang pr uke og øk til 3 ganger pr uke. På sikt kan du bruke glykolsyre og retinol annen hver kveld, og ha èn kveld i uka der du gir huden pause og pøser på med ekstra fuktighet. Elixir har dette retinolproduktet: https://www.elixircosmeceuticals.no/produkter/retinext-gel/.

Dersom du ønsker forslag til rimeligere produkter, kommer jeg gjerne med tips.

• Liker 1
Skrevet
Roci skrev (3 timer siden):

Rensene til Elixir er forøvrig veldig dyre. Med tanke på at de ikke inneholder tilstrekkelig store mengder aktive stoffer til å ha effekt på huden, og de små mengdene som finnes i tillegg vaskes av, kan du jo vurdere å bytte til et rimeligere renseprodukt? Jeg synes rensene fra La Roche-Posay Tolèriane er gode for moden og litt tørr hud, og de koster under halvparten. 

Niactil 4% er en god fuktighetskrem og niacinamide er en skikkelig "multitasker" av en ingrediens og gjør mye bra for huden, men jeg tenker at du kanskje trenger et produkt med litt høyere konsentrasjon av niacinamide, gjerne i kombinasjon med andre virkestoffer. Hvis du liker Elixir, kan du jo prøve deres eget forslag til hudpleieprogram som inkluderer glykolsyrepads; https://www.elixircosmeceuticals.no/artikler/hudprogram/hjemmepeeling/  Jeg vil uansett foreslå at du bytter til en rimeligere rens, da, det vil ikke "ødelegge" noe.

Når huden din har vent seg til eksfoliering, kan du etterhvert introdusere retinol. Begynn med èn gang pr uke og øk til 3 ganger pr uke. På sikt kan du bruke glykolsyre og retinol annen hver kveld, og ha èn kveld i uka der du gir huden pause og pøser på med ekstra fuktighet. Elixir har dette retinolproduktet: https://www.elixircosmeceuticals.no/produkter/retinext-gel/.

Tusen takk for innspill. Rensen til Elixir er jo ikke veldig dyr. Betalte 400kr for den og den varer lenge. Jeg kjenner ikke til Roche produkter, men er dette medisinsk hudpleie? Ellers enig i at jeg sikkert burde ha produkter med aktive ingredienser . 😊

Skrevet

Jeg er også 50, og har brukt The Ordinary de siste to årene. Huden min har ikke vært så pen som den er nå siden jeg var ung, og jeg har også slått rosacaeaen nesten ned. 🙂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for innspill. Rensen til Elixir er jo ikke veldig dyr. Betalte 400kr for den og den varer lenge. Jeg kjenner ikke til Roche produkter, men er dette medisinsk hudpleie? Ellers enig i at jeg sikkert burde ha produkter med aktive ingredienser . 😊

La Roche-Posay er et apotekmerke utviklet i Frankrike, og er bra på rens, fukt og solbrskyttelse. Strengt tatt er ikke Elixir og tilsvarende merker "medisinske", du trenger jo ikke resept for å kjøpe dem - men det er gode produkter og jeg vet at mange liker dem🙂 Dersom du ønsker resultater av hudpleierutinen din utover de du får nå, må du inkludere flere aktive ingredienser.

Skrevet
Roci skrev (6 timer siden):

Ikke ts, men vil gjerne få tips 🙂

Anonymkode: 8408f...ecf

• Liker 1
Skrevet
Ulven skrev (18 timer siden):

Jeg er også 50, og har brukt The Ordinary de siste to årene. Huden min har ikke vært så pen som den er nå siden jeg var ung, og jeg har også slått rosacaeaen nesten ned. 🙂 

Hvilke produkter bruker du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke ts, men vil gjerne få tips 🙂

Anonymkode: 8408f...ecf

Kommer gjerne med tips - kan du si litt mer om hudtypen din og hva du trenger?

Skrevet
25 minutter siden, Brisinga said:

Hvilke produkter bruker du?

Mye. 😉 Akkurat nå er dette regimet.

Morgen: The Ordinary | Hyaluronic Acid 2% + B5 - 30ml (deciem.com)

The Ordinary | EUK 134 0.1% - 30ml (deciem.com)

Og dagkrem på toppen: The Ordinary | Natural Moisturizing Factors + HA - 30ml (deciem.com)

Kveld: The Ordinary | Argireline Solution 10% - 30ml (deciem.com) Kun på linjene rundt øynene, panna og munnen. 

The Ordinary | Lactic Acid 10% + HA 2% - 30ml (deciem.com)

The Ordinary | Alpha Arbutin 2% + HA - 30ml (deciem.com)

https://theordinary.deciem.com/product/rdn-azelaic-acid-suspension-10pct-30ml?redir=1

Og dagkrem på toppen også her. 

Søndag bruker jeg en peeling før kveldsrutinen: The Ordinary | AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - 30ml (deciem.com)

Jeg har også prøvd Buffet et serum mange liker. Fornøyd, men fikk fet hud i T-sonen. Varierer et par ganger i året mellom de forskjellige serumene som passer for voksen hud med problemer. Har kun brukt et produkt som jeg ikke likte, og det var øyeproduktet med Caffeine

Skrevet
Ulven skrev (5 timer siden):

Mye. 😉 Akkurat nå er dette regimet.

Morgen: The Ordinary | Hyaluronic Acid 2% + B5 - 30ml (deciem.com)

The Ordinary | EUK 134 0.1% - 30ml (deciem.com)

Og dagkrem på toppen: The Ordinary | Natural Moisturizing Factors + HA - 30ml (deciem.com)

Kveld: The Ordinary | Argireline Solution 10% - 30ml (deciem.com) Kun på linjene rundt øynene, panna og munnen. 

The Ordinary | Lactic Acid 10% + HA 2% - 30ml (deciem.com)

The Ordinary | Alpha Arbutin 2% + HA - 30ml (deciem.com)

https://theordinary.deciem.com/product/rdn-azelaic-acid-suspension-10pct-30ml?redir=1

Og dagkrem på toppen også her. 

Søndag bruker jeg en peeling før kveldsrutinen: The Ordinary | AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - 30ml (deciem.com)

Jeg har også prøvd Buffet et serum mange liker. Fornøyd, men fikk fet hud i T-sonen. Varierer et par ganger i året mellom de forskjellige serumene som passer for voksen hud med problemer. Har kun brukt et produkt som jeg ikke likte, og det var øyeproduktet med Caffeine

Interessant

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kanskje legge til en mild kjemisk peeling? Jeg begynte å bruke denne for noen måneder siden. Bruker den hver kveld og huden har aldri vært så my før, hadde større porer rundt nesen før men nå er de så og si visket vekk. Prisen er ganske grei å! https://kul-pibu.no/products/good-skin-aha-ampoule?variant=32927110496341

Anonymkode: 5d144...b82

Litt skeptisk til at det - i alle fall tilsynelatende - ikke er ingredienslister for produktene. Men kanskje jeg bare leter på feil sted.

Skrevet

En kvinne som har passert 50 har mye mer å tjene på å gjøre et mindre kirurgisk inngrep. Noen mindre snitt i huden med løft og stram kan du fint få gjort på den beste klinikken i Norge til 80-90000 kr. Istedet for å bruke diverse kremer, peeling etc for 5000 kr i året i 20 år..

Anonymkode: 21b02...deb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En kvinne som har passert 50 har mye mer å tjene på å gjøre et mindre kirurgisk inngrep. Noen mindre snitt i huden med løft og stram kan du fint få gjort på den beste klinikken i Norge til 80-90000 kr. Istedet for å bruke diverse kremer, peeling etc for 5000 kr i året i 20 år..

Kirurgiske inngrep forbedrer likevel ikke selve hudkvaliteten.

• Liker 1
Skrevet
Roci skrev (7 minutter siden):

Kirurgiske inngrep forbedrer likevel ikke selve hudkvaliteten.

D har du rett i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...