Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne er permittert og har gått helt i kjelleren. Jeg har hjulpet henne med å skrive CV, søknader og tipset om jobber. Selv er jeg leder i en liten bedrift og etter at hun har spurt om jeg kan skaffe jobb til henne har jeg sagt at jeg verken har en jobb eller kan ansette henne fordi hun er en venninne. Uansett er det heller ikke jeg som tar beslutningen, men eieren av bedriften. Nå har en venninne av henne kommet til meg og fortalt at vår venninne snakker dritt om meg bak ryggen min og sier jeg kan gi henne jobb men vil ikke. Har nå innsett hun snakker negativt om alle venninnen sine, inkludert meg selv.

Hvordan håndterer jeg dette? Bør jeg konfrontere henne eller bare ta avstand?

Anonymkode: 5afb1...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig dårlig gjort av henne. Jeg hadde nok latt vær å ta kontakt på en god stund, og konfrontert henne på sikt. Hun vet jo selv hvorfor. 

Slike folk ønsker jeg ikke i livet mitt.

Anonymkode: a3913...be1

• Liker 3
Skrevet

Denne vennen bruker deg for og få det som hun vil.

En ekte venn ville aldri gått bak ryggen på folk.

• Liker 2
Skrevet

Du kan ta kontakt med henne og presisere at det ikke stemmer det hun går rundt og sier til andre, at du ikke vil gi henne en jobb.

Deretter ville jeg minimert kontakten. Du har faktisk hjulpet henne en hel del, og dette er liksom takken,....

Anonymkode: c4058...09d

• Liker 3
Skrevet

Hun er gått ned i kjelleren. Jeg tenker at det ikke er så mye å bry seg om. Hun plages, ikke du. Vær som gåsa. Prell det det av deg som ingenting. La det ikke bite på deg. 

Skrevet

Takk for innspill. Det som gjør det vanskelig er at hun blir sur fordi jeg og hennes venninne har snakket sammen og jeg tror hun faktisk ikke kommer til å ta dette til seg og lager mer drama om jeg konfronterer henne. Har vel innsett nå at jeg ikke kan stole på henne og gidder ikke å gjøre noe mer for å hjelpe henne.

Anonymkode: 5afb1...3e6

Skrevet

Hun har mistet jobben og er desperat etter jobb.. hun kan muligens påvirke til å få henne ansatt, men vil ikke da det er ei venninne. Klart hun blir skuffet.. hun føler nok du ikke hjelper henne. Det å bli arbeidsledig er ei livskrise.. ikke kast henne under bussen når hun er i kjellern 

Anonymkode: 1aabe...387

Skrevet

Den venninnen som kom til deg og fortalte dette.....hvorfor var hun andre så komfortabel med å slenge dritt om deg til hun? Hun kunne stoppet det.

Anonymkode: 7320a...c5c

Skrevet (endret)

-slettet :  helt uforståelig innlegg 😅

Endret av Beeblebrox
Uforståelig innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...