AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Inspirert av tråden om paret som ikke greide å skaffe barnevakt til fødsel i fars helg, så barnemor måtte ta ut egenmelding. Det kom en del kommentarer i den tråden om at barnemor kunne få sparken for dette, men jeg har inntrykk av at det skal mye mer enn misbruk av egenmelding til for å få sparken i Norge? Så slo det meg at, så vidt jeg vet, kjenner jeg ikke til noen som har fått sparken... Derfor lurer jeg på dette, dere som har fått sparken, hva skjedde? Og da tenker jeg ikke på nedbemanning, bedrifter som går konkurs osv, men faktisk sparken. Anonymkode: 46664...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Jeg hadde vært langtidssykemeldt gr alvorlig anorexi... måtte skrive under på at jeg frivillig sa fra meg stillingen min. Ble innlagt like etterpå, er «frisk» nå heldigvis. Men kommer aldri til å ønske meg tilbake til den arb.plassen Anonymkode: be2f9...c2b 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Der jeg jobbet tidligere var det en som gikk fyken fordi vedkommende brukte og solgte narkotika på arbeidsplassen. En annen fikk sparken fordi vedkommende stjal fra bedriften. Anonymkode: 3982a...56d 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Påstand om ikke gjort jobben sin. Anonymkode: 9d7c1...792 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 En på arbeidsplassen min mista jobben fordi han underslo minst 160.000, samt stjal varer Anonymkode: dc5c9...6ba 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Påstand om ikke gjort jobben sin. Anonymkode: 9d7c1...792 Påstand? Følte vedkommende at han/hun gjorde jobben sin? Anonymkode: 46664...8ee
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Har jobbet med en som stjal penger fra jobben. Hatt en sjef som mistet jobben fordi ikke mestret det strategiske i virksomheten. Mistet en kollega som de mente ikke leverte, tross advarsler. Anonymkode: f1972...80e 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Tror at man ofte ikke får vite den virkelige årsaken.... Anonymkode: b6936...fe4 15
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror at man ofte ikke får vite den virkelige årsaken.... Anonymkode: b6936...fe4 Kan man bli sparket i Norge uten årsak da? Hvor lett er det å bare finne på noe? Anonymkode: 46664...8ee
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror at man ofte ikke får vite den virkelige årsaken.... Anonymkode: b6936...fe4 tror du ikke man får vite grunnen til ens egen avskjed? Anonymkode: f1972...80e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan man bli sparket i Norge uten årsak da? Hvor lett er det å bare finne på noe? Anonymkode: 46664...8ee Veldig lett. Kjenner en som fikk sparken fordi hun «ofte kom for sent». Haha. Det var en som alltid var der før alle andre, så denne grunnen var jo ren løgn, vi andre kollegaer vet det. Men prøv å bevise! Anonymkode: b6936...fe4 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Vi har flere som har fått fyken hos oss. En dame fikk sparken fordi hun alltid laget drama. Det høres kanskje usaklig ut, men hun var virkelig slitsom. Hauset opp konflikter som ikke eksisterte, baksnakket, satte ut rykter og lagde generelt mange problemer, spesielt for nyansatte som ikke kjente henne og visste hvordan hun var. Etter gjentatte skriftlige advarsler fikk hun sparken. En fikk sparken etter at politiet møtte opp på arbeidsplassen med narkotikahunder for å sjekke personalrommet. Ei fikk sparken fordi hun stjal penger fra kassene og fra safen. Det er egentlig ikke så vanskelig å sparke folk, det må bare gjøres på riktig måte, for eksempel ved å gi gjentatte skriftlige advarsler som dokumenterer de aktuelle forholdene. Anonymkode: 75aea...bfd 4
Munchlax Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 Min tidligere kollega fikk fyken etter å ha stjålet masse flaxlodd, Fjordland og Cola. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 Jeg unnlot å sende inn tid jeg var tilgjengelig, og takket nei til vakter. Var rett å slett opptatt med å jobbe annet sted, og syns hele opplegget var idiotisk. Hadde ingen kjemi med sjefen. Fikk beskjed om at jeg måtte endre meg eller få sparken. Har og fått advarsel om at jeg må gjøre en bedre jobb, eller få sparken på en annen jobb. Lurer på hvor lenge det er før jeg får sparken derfra. 3 mnd nå med like dårlig jobb som før. 😉 Anonymkode: 18c65...61e 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har flere som har fått fyken hos oss. En dame fikk sparken fordi hun alltid laget drama. Det høres kanskje usaklig ut, men hun var virkelig slitsom. Hauset opp konflikter som ikke eksisterte, baksnakket, satte ut rykter og lagde generelt mange problemer, spesielt for nyansatte som ikke kjente henne og visste hvordan hun var. Etter gjentatte skriftlige advarsler fikk hun sparken. En fikk sparken etter at politiet møtte opp på arbeidsplassen med narkotikahunder for å sjekke personalrommet. Ei fikk sparken fordi hun stjal penger fra kassene og fra safen. Det er egentlig ikke så vanskelig å sparke folk, det må bare gjøres på riktig måte, for eksempel ved å gi gjentatte skriftlige advarsler som dokumenterer de aktuelle forholdene. Anonymkode: 75aea...bfd Det du beskriver er meget gode grunner. Samtidig skjer det ofte at man mister jobb bare fordi sjefen misliker deg personlig eller fordi du ikke vil...unnskyld meg...ligge med han. Anonymkode: b6936...fe4 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Veldig lett. Kjenner en som fikk sparken fordi hun «ofte kom for sent». Haha. Det var en som alltid var der før alle andre, så denne grunnen var jo ren løgn, vi andre kollegaer vet det. Men prøv å bevise! Anonymkode: b6936...fe4 Nei, denne historien er ikke sann 😅 Anonymkode: 6def0...06e 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 Jeg fikk sparken en gang da jeg var 18 og jobbet i klesbutikk. En eldre dame ønsket å kjøpe en bluse, og jeg løp rundt i butikken og fant fram alle slags bluser til henne. Ved hver eneste bluse fant hun noe som burde være annerledes, så jeg løp og fant en annen bluse som da passet til det hun ba om. F.eks. om ermene var for korte løp jeg og fant en med lenger ermer. Til slutt fant hun en hun likte, men hun sa den var for gjennomsiktig. Så da løp jeg og fant en som var mindre gjennomsiktig, men da jeg kom tilbake til prøverommet var kunden forsvunnet! Ja ja, jeg tenkte ikke mer på det, det er mye rare kunder. Dagen etter da jeg kom på jobb fikk jeg beskjed om å levere nøklene mine og gå igjen, jeg hadde fått sparken. Den eldre damen hadde ringt butikken og sagt at den unge ekspeditrisen hadde sagt at hun var for gammel og tykk til å gå i en så gjennomsiktig bluse! 😱 Jeg hadde aldri sagt noe sånt! Jeg var ung og hadde ingen kontrakt, så da var det rett ut. Like greit, hadde ikke noe lyst til å dra tilbake dit. Anonymkode: b9e9f...86f 19 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #18 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du beskriver er meget gode grunner. Samtidig skjer det ofte at man mister jobb bare fordi sjefen misliker deg personlig eller fordi du ikke vil...unnskyld meg...ligge med han. Anonymkode: b6936...fe4 Edit: Noen sjefer misliker deg personlig og ønsker å bli kvitt deg. Hvis du er flink og gjør en god jobb, har han ingen ordentlig grunn, og da kan sjefen begynne å oppføre seg som en skikkelig drittsekk slik at det blir uutholdelig for deg og du sier opp selv... Anonymkode: b6936...fe4 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, denne historien er ikke sann 😅 Anonymkode: 6def0...06e Jo. Anonymkode: b6936...fe4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 Jeg fikk sparken fordi jeg kalte sjefen min en jævla hore. Anonymkode: 1f6cb...56f 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå