AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Har søkt jobb, og skal på jobbintervju imorgen. Jeg er sikker på at jeg kommer til å få spørsmålet: «hvilke sider er dine dårlige sider?» Det er en selgerjobb. Er det noen som har forslag til gode svar? Anonymkode: 9521d...2dc
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Ta noen ufarlige dårlige sider ved deg selv, som ikke påvirker jobb. Jeg er f.eks. vimsete - men det påvirker ikke min arbeidsinnsats. Anonymkode: eae56...b6a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta noen ufarlige dårlige sider ved deg selv, som ikke påvirker jobb. Jeg er f.eks. vimsete - men det påvirker ikke min arbeidsinnsats. Anonymkode: eae56...b6a «Vimsete», hvordan mener du det ikke påvirker arbeidsinnsatsen din? 🤔 Anonymkode: 55c1d...b0e 6
knulleGuden666 Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Skulker ofte jobben og dårlig til å snakke for meg 👍
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Ta noe ufarlig men troverdig som du vet du kan jobbe med. For eksempel at du kan ha en tendens til å utsette ting du ikke MÅ få gjort innen en viss frist. Anonymkode: b2c3a...2f4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Hvilke negative sider har du, da? Det viktige her er ikke å ramse opp alt mulig rart, men at du viser selvinnsikt og evne til å reflektere over deg selv. Det er ingen vits i for noen her å komme med forslag til hva du kan si, siden vi ikke vet noe mer om deg enn at du skal på jobbintervju på en salgsjobb i morgen. Dessuten er ett av poengene å kunne si noe om hvordan du jobber for å motvirke det. Anonymkode: 651cb...a20 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 Jeg sa at jeg kunne være litt utålmodig som person, men sjelden i jobbsammenheng. Jeg liker heller ikke stress, og gjør alt for å unngå det. »Men hvordan takler du stress da?, spurte de videre. «Jeg prøver å telle til ti inni meg og holde roen. Det er da jeg må ha oversikt, så da gjør jeg alt for å ikke stresse». (Lederrolle). Dette her er meg da, du må jo se litt på dine egne sider. Jeg er også en teknisk kløne, men det sa jeg ikke. Jeg vet at jobben innebar et nytt datasystem, men jeg er alltid veldig lærervillig og lærer fort, så jeg tenkte det kunne kompensere. Og deg gjorde det Jeg fikk forresten jobben, og leverte rapporter osv i nytt system allerede på dag 2 😊 Enig med hun over her - ikke svar noe som kan ødelegge for dine sjanser til å få jobben, men vær likevel åpen og villig til endring og forbedring. Ro deg litt unna, at «dette jobber jeg med», «dette vil ikke påvirke jobben» osv. Lykke til Anonymkode: 3067c...6ed
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 Bare å være ærlig det. Forsover meg ofte, takler kritikk jævlig dårlig og går alltid tidlig på fredager. De kommer til å le og gå videre. Men så kan de ikke ta deg på det heller når dette faktisk skjer. Du sa jo i fra på forhånd. Den perfekte forbrytelse. Anonymkode: 433d3...8a6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): «Vimsete», hvordan mener du det ikke påvirker arbeidsinnsatsen din? 🤔 Anonymkode: 55c1d...b0e Det har lært meg å bli veldig strukturert slik at jeg ikke glemmer noe. Uansett er ikke vimsete veldig avgjørende i min jobb. Anonymkode: eae56...b6a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 Sist jeg sa at jeg kan være for direkte! Det ble tatt godt imot, merkelig nok. Var veldig sliten på det intervjuet.. Anonymkode: b88fb...364
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Man kan si nesten hva som helst. Slik jeg har forstått det spør de spørsmålet for å kartlegge selvinnsikt og eventuelt om man jobber aktivt med å forbedre seg selv. For eksempel: «Jeg takler stress dårlig. Derfor prøver jeg alltid å ligge i forkant, og tar ikke på meg mer arbeid enn jeg har kontroll over. Jeg er ekstra godt forberedt til presentasjoner fordi jeg vet at jeg kan bli stresset av å snakke i forsamlinger dersom jeg ikke har forberedt meg nok.» Anonymkode: 62fbe...16a 1
Serafin Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har søkt jobb, og skal på jobbintervju imorgen. Jeg er sikker på at jeg kommer til å få spørsmålet: «hvilke sider er dine dårlige sider?» Det er en selgerjobb. Er det noen som har forslag til gode svar? Anonymkode: 9521d...2dc Hele poenget med å spørre deg om positive og negative sider er å se om du har evne til å reflektere over deg selv og se om du har selvinnsikt
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 Jeg er sjenert og er en person som ikke liker oppmerksomhet eller ta mye ansvar. Jeg søker derfor ikke stillinger hvor jeg ikke ville passet. Jeg fikk spørsmål om negative sider, og svarte (mer utfyllende enn listen under): -liker ikke å prate foran folk/ha foredrag -liker ikke å kaste meg ut i ting uten grundig opplæring. Er ikke en som tar store sjanser og satser på at det går bra. Dette syntes de var positivt da, men mange ville tenkt at jeg var litt vel forsiktig. -veldig konfliktsky. Unngår alt av konfrontasjoner, argumentasjoner, diskusjoner. Jeg fikk jobben. Anonymkode: 99c7e...76f 3
Summeer Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 Dette er meg: Jeg har en tendens til å sette på meg skylapper og bli veldig, veldig løsningsorientert. Jeg er derfor avhengig av å jobbe i team med folk som er mer kreative og liker å jobbe mer abstrakt. For jeg blir stressa av å ikke jobbe mot en konkret løsning. Også er jeg introvert, så ikke sett meg til å presentere i auditorier, det liker jeg ikke. Mindre forsamlinger er null stress, men jeg blir stressa av 50+ tilhørere.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er sjenert og er en person som ikke liker oppmerksomhet eller ta mye ansvar. Jeg søker derfor ikke stillinger hvor jeg ikke ville passet. Jeg fikk spørsmål om negative sider, og svarte (mer utfyllende enn listen under): -liker ikke å prate foran folk/ha foredrag -liker ikke å kaste meg ut i ting uten grundig opplæring. Er ikke en som tar store sjanser og satser på at det går bra. Dette syntes de var positivt da, men mange ville tenkt at jeg var litt vel forsiktig. -veldig konfliktsky. Unngår alt av konfrontasjoner, argumentasjoner, diskusjoner. Jeg fikk jobben. Anonymkode: 99c7e...76f Du høres ut som meg. Dette er grunner til at jeg ikke passer i yrket mitt. Men vet ikke hva jeg skal velge. Hva jobber du med? Anonymkode: 5d057...1b3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #16 Skrevet 25. januar 2021 Hva svarte du? Anonymkode: 0994e...7af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå