AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Hva hadde du gjort her? Barnehagene er justert til rødt nivå, noe som fra i fjor betyr at en gruppe oppholder seg på ett rom hele perioden, og benytter seg av et bestemt areal ute hele perioden. Ingen variasjon for gruppene. Barna blir også med på vasking av leker. Jeg er høygravid, så dagene hjemme blir veldig kjedelige for treåringen. Nå som alt også er stengt, er det enda mindre å gjøre. Hun synes det er kjedelig å være hjemme hele tiden, siden jeg ikke herjer like mye som pappaen. Vurderer likevel å ha henne hjemme med en god timeplan med baking, maling og diverse forming, selvom det kanskje blir litt tv titting. Alternativet er å ha henne i barnehagen tre fire timer om dagen, men jeg er usikker. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: fa496...039
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva hadde du gjort her? Barnehagene er justert til rødt nivå, noe som fra i fjor betyr at en gruppe oppholder seg på ett rom hele perioden, og benytter seg av et bestemt areal ute hele perioden. Ingen variasjon for gruppene. Barna blir også med på vasking av leker. Jeg er høygravid, så dagene hjemme blir veldig kjedelige for treåringen. Nå som alt også er stengt, er det enda mindre å gjøre. Hun synes det er kjedelig å være hjemme hele tiden, siden jeg ikke herjer like mye som pappaen. Vurderer likevel å ha henne hjemme med en god timeplan med baking, maling og diverse forming, selvom det kanskje blir litt tv titting. Alternativet er å ha henne i barnehagen tre fire timer om dagen, men jeg er usikker. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: fa496...039 De gjør jo aktiviteter både inne og ute selvom bhg er på rødt nivå. Seriøst, ha litt tålmodighet med bhg og de ansatte i den perioden her. Herregud! Her står folk på for å gi ditt barn et tilbud også er det ikke bra nok for deg! Anonymkode: 69944...fb7 17
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Du kan jo variere litt. Noen dager i bhg, andre dager hjemme. Selv med et rom og bare et sted ute får hun nok lekt mer fra seg og løpt mer fra seg i bhg enn hjemme. Men nå som du er hjemme er det jo veldig fint å kunne gi kortere dag eller fri også da. Det vil du neppe angre på seinere 💓 Anonymkode: 28431...534 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 La henne være i barnehagen❤️ Anonymkode: 3595a...883 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Jeg synes du skal holde barnet hjemme når du har mulighet. Barnet ditt tar ikke skade av å være hjemme med sin egen mor og kjede seg litt, og det blir ett barn mindre å ta vare på og letner hverdagen for barnehageansatte som fra før av er i en stressende situasjon og risikerer egen helse. Anonymkode: 9a9ef...72c 9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 Barnet har godt av å få leke med vennene sine i barnehagen. Jeg hadde sendt henne med god samvittighet. Anonymkode: cbbdb...367 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De gjør jo aktiviteter både inne og ute selvom bhg er på rødt nivå. Seriøst, ha litt tålmodighet med bhg og de ansatte i den perioden her. Herregud! Her står folk på for å gi ditt barn et tilbud også er det ikke bra nok for deg! Anonymkode: 69944...fb7 Omg.. Slapp av litt. Jeg er storfornøyd med barnehagen, og barnet trives. Nå som jeg er hjemme og har mulighet til å ha henne hjemme, lurer jeg faktisk på hva andre ville gjort. Slutt. Anonymkode: fa496...039 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet har godt av å få leke med vennene sine i barnehagen. Jeg hadde sendt henne med god samvittighet. Anonymkode: cbbdb...367 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes du skal holde barnet hjemme når du har mulighet. Barnet ditt tar ikke skade av å være hjemme med sin egen mor og kjede seg litt, og det blir ett barn mindre å ta vare på og letner hverdagen for barnehageansatte som fra før av er i en stressende situasjon og risikerer egen helse. Anonymkode: 9a9ef...72c AnonymBruker skrev (7 minutter siden): La henne være i barnehagen❤️ Anonymkode: 3595a...883 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan jo variere litt. Noen dager i bhg, andre dager hjemme. Selv med et rom og bare et sted ute får hun nok lekt mer fra seg og løpt mer fra seg i bhg enn hjemme. Men nå som du er hjemme er det jo veldig fint å kunne gi kortere dag eller fri også da. Det vil du neppe angre på seinere 💓 Anonymkode: 28431...534 Tusen takk for svar 😊 lurer litt på om hun skal få noen dager der, litt kortere, og noen dager hjemme. Ingen barn har vondt av å kjede seg. Blir nok mest hjemme.. Anonymkode: fa496...039 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tusen takk for svar 😊 lurer litt på om hun skal få noen dager der, litt kortere, og noen dager hjemme. Ingen barn har vondt av å kjede seg. Blir nok mest hjemme.. Anonymkode: fa496...039 Neida ingen barn har vondt av å kjede seg. Men behovet dems for fysisk aktivitet er grundig undervurdert av folk flest. https://utdanningsforskning.no/artikler/kroppslig-lek-fysisk-miljo-og-helse-i-barnehagen/ Fysisk aktivitet er viktige for hjernen også https://www.barnehage.no/forskning-helse-mental-helse/barns-hjerne-utvikler-seg-i-takt-med-fysisk-aktivitet/101101 Anonymkode: 28431...534 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Neida ingen barn har vondt av å kjede seg. Men behovet dems for fysisk aktivitet er grundig undervurdert av folk flest. https://utdanningsforskning.no/artikler/kroppslig-lek-fysisk-miljo-og-helse-i-barnehagen/ Fysisk aktivitet er viktige for hjernen også https://www.barnehage.no/forskning-helse-mental-helse/barns-hjerne-utvikler-seg-i-takt-med-fysisk-aktivitet/101101 Anonymkode: 28431...534 Det er veldig begrenset hvor mye fysisk aktivitet man kna få til i barnehagen i denne tiden, med et lite rom å oppholde seg og et lite frimerke til å leke på ute. Anonymkode: 72fad...35d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Skrevet 24. januar 2021 Bhg uten tvil. Anonymkode: db27e...8d0 1
Elefantenistua Skrevet 24. januar 2021 #13 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Neida ingen barn har vondt av å kjede seg. Men behovet dems for fysisk aktivitet er grundig undervurdert av folk flest. https://utdanningsforskning.no/artikler/kroppslig-lek-fysisk-miljo-og-helse-i-barnehagen/ Fysisk aktivitet er viktige for hjernen også https://www.barnehage.no/forskning-helse-mental-helse/barns-hjerne-utvikler-seg-i-takt-med-fysisk-aktivitet/101101 Anonymkode: 28431...534 Det er bedre plass her hjemme enn på det største rommet en av gruppene skal oppholde seg på hele dagen. Enkelte omtaler det jo som nærmest omsorgssvikt å holde barnet hjemme. Hvis det å være hjemme med mor engang i blant er så hemmende utviklingsmessig bør jo alle foreldre bli fratatt barna sine og heller innført besøkstider i barnehagene.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #14 Skrevet 24. januar 2021 Elefantenistua skrev (Akkurat nå): Det er bedre plass her hjemme enn på det største rommet en av gruppene skal oppholde seg på hele dagen. Enkelte omtaler det jo som nærmest omsorgssvikt å holde barnet hjemme. Hvis det å være hjemme med mor engang i blant er så hemmende utviklingsmessig bør jo alle foreldre bli fratatt barna sine og heller innført besøkstider i barnehagene.. Ja det trykte jeg ikke på anonym knappen, men samme d 😂 Anonymkode: fa496...039
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #15 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Omg.. Slapp av litt. Jeg er storfornøyd med barnehagen, og barnet trives. Nå som jeg er hjemme og har mulighet til å ha henne hjemme, lurer jeg faktisk på hva andre ville gjort. Slutt. Anonymkode: fa496...039 Trenger du så mye hjelp av andre til å ta egne beslutninger? Anonymkode: 69944...fb7 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #16 Skrevet 24. januar 2021 Elefantenistua skrev (16 minutter siden): Det er bedre plass her hjemme enn på det største rommet en av gruppene skal oppholde seg på hele dagen. Enkelte omtaler det jo som nærmest omsorgssvikt å holde barnet hjemme. Hvis det å være hjemme med mor engang i blant er så hemmende utviklingsmessig bør jo alle foreldre bli fratatt barna sine og heller innført besøkstider i barnehagene.. Kjempefint for barna å være hjemme med mamma, bra for dere at dere har mulighet til det. At barnehagen er bra for barn betyr ikke at hjemme er dårlig. Å være fleksibel er kjempefint for barna. Anonymkode: 72fad...35d
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #17 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trenger du så mye hjelp av andre til å ta egne beslutninger? Anonymkode: 69944...fb7 Som de fleste andre her spør jeg om råd. Ingen her tar beslutninger for meg, men jeg vil vite hva andre hadde gjort. Anonymkode: fa496...039
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #19 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes du skal holde barnet hjemme når du har mulighet. Barnet ditt tar ikke skade av å være hjemme med sin egen mor og kjede seg litt, og det blir ett barn mindre å ta vare på og letner hverdagen for barnehageansatte som fra før av er i en stressende situasjon og risikerer egen helse. Anonymkode: 9a9ef...72c Risikerer egen helse? 🤮 Anonymkode: 15e53...45b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #20 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Omg.. Slapp av litt. Jeg er storfornøyd med barnehagen, og barnet trives. Nå som jeg er hjemme og har mulighet til å ha henne hjemme, lurer jeg faktisk på hva andre ville gjort. Slutt. Anonymkode: fa496...039 Hvorfor skal hun ikke i barnehagen som vanlig? Jeg hadde tenkt at brudd på hverdagsrutinene er dumt sånn generelt. Jeg hadde brukt tiden på å lade opp det en kan Anonymkode: 985b8...22c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå