AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Jeg blir deppa av å lese her inne.. Finnes det noen solskinnshistorier der ut som dere kan dele, som kan gi tro til at et forhold som har vært i krise faktisk kan ende bra? Trenger å høre noe positivt! Og gjerne at det faktisk har vart i mange gode år etter krisen, ikke at det er tre uker siden og man akkurat nå svever på en rosa sky.. Si at det finnes håp og ekte kjærlighet der ut! Anonymkode: 68840...7f8 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Finnes bare ein historie om kontinuerlig hard jobbing fra begge sider. Og 2 personer som er glad og respekterer hverandre, til tross for ulikheter. Anonymkode: 99763...f38 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): at et forhold som har vært i krise faktisk kan ende bra? Det kan det selvfølgelig ikke. De forholdene man leser om her inne burde man oftere heller innse at bør ta slutt. Anonymkode: 6e9e9...ed3 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes bare ein historie om kontinuerlig hard jobbing fra begge sider. Og 2 personer som er glad og respekterer hverandre, til tross for ulikheter. Anonymkode: 99763...f38 Jepp. Anonymkode: 6e9e9...ed3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Skrevet 24. januar 2021 Vi sleit mye med hans sjalusi i starten. Ikke fordi jeg flyr på byen eller går med dyp utringning. Men han var redd for at jeg skulle være utro, eller enda verre, gå fra ham. Selv om jeg på ingen måte ønska det. Samtidig som sjalusien hadde han en annen kvalitet jeg likte godt, han var ærlig. Og jeg var kjærlig. Jeg klarte å trygge ham nok til å åpne opp og sette ord på ting. Og dynamikken mellom oss begynte å fungere veldig bra. Nå er vi dypere forelska og trygge på hverandre. Anonymkode: 56cb4...808 4
Gjest Acer Skrevet 24. januar 2021 #6 Skrevet 24. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg blir deppa av å lese her inne.. Finnes det noen solskinnshistorier der ut som dere kan dele, som kan gi tro til at et forhold som har vært i krise faktisk kan ende bra? Trenger å høre noe positivt! Og gjerne at det faktisk har vart i mange gode år etter krisen, ikke at det er tre uker siden og man akkurat nå svever på en rosa sky.. Si at det finnes håp og ekte kjærlighet der ut! Anonymkode: 68840...7f8 Ja, Solskinshistorier under "Samliv-og kjærlighetsrelasjoner " hører vel til sjeldenheten, og kan reises spørsmål hva som ligg til grunn for det ? - Nå møtte nyleg en eldre mann som forlengst hadde fylt 80, og framleis gift , sprek etter alderen. Han hadde vert gift i over 50 år, og feiret gullbryllaup saman familie og nære venner på eit de lokale hotellene i sommer. Det var Barn, og barnebarn som spanderte gullbryllaupsfeiringa, og sjølvsagt eit rikt minne. Det er idag utvilsamt mange som innleder eit samboerforhold / ekteskap som ikkje tar høyde for at de kan møte på kriser. Tærskelen å takle morgang , og samlivskriser ligg utvilsamt på eit langt lavere nivå idag hos mange en tidligere, og mange "gjir opp" altfor lett. De som har lærd seg å takle motgang opplever ofte å komme styrket utav dem på andre siden på eit eller annet vis. " Motgang gjør ein sterk" og den som støtter i motgang vil alltid bli husket. Eit langt samliv handler om å ha empati, vise tolleranse, tilpassningsevne , og støtte hverandre i kvardagen. Julen 2019 fekk eg gavekort / veekend- opphold til meg, og kona med full pensjon på det dyreste, og beste hotellet i regionen , men har desv. ikkje fått nytta gavekortet på grunn av koronanen. Da eg fylte 60 spanderte barna USA tur til meg å kona,og en fargerik opplevelse. Endret 24. januar 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #7 Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi sleit mye med hans sjalusi i starten. Ikke fordi jeg flyr på byen eller går med dyp utringning. Men han var redd for at jeg skulle være utro, eller enda verre, gå fra ham. Selv om jeg på ingen måte ønska det. Samtidig som sjalusien hadde han en annen kvalitet jeg likte godt, han var ærlig. Og jeg var kjærlig. Jeg klarte å trygge ham nok til å åpne opp og sette ord på ting. Og dynamikken mellom oss begynte å fungere veldig bra. Nå er vi dypere forelska og trygge på hverandre. Anonymkode: 56cb4...808 Hun spurte om ting som hadde vart mange år etter krisen. Anonymkode: 6e9e9...ed3
Gjest Acer Skrevet 24. januar 2021 #8 Skrevet 24. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun spurte om ting som hadde vart mange år etter krisen. Anonymkode: 6e9e9...ed3 Og hva slags krise var det snakk om, og hvor mange år fram i tid etter krisen ? Endret 24. januar 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Skrevet 24. januar 2021 Skybe skrev (Akkurat nå): Og hvor mange år etter krisen var det snakk om ? Flere år, i alle fall, ikke bare noen uker, eller at det begynner å bli bedre. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og gjerne at det faktisk har vart i mange gode år etter krisen, ikke at det er tre uker siden og man akkurat nå svever på en rosa sky.. Anonymkode: 6e9e9...ed3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Skrevet 24. januar 2021 Foreldrene til ei venninne av meg skilte seg, var fra hverandre noen år, å har nå vært sammen i 7 år. Nå har de et veldig godt forhold. Han lærte å ikke ta henne for gitt. Hun lærte å si i fra om ting, istedenfor å bite det i seg å til slutt eksplodere. Anonymkode: dd8f2...c8b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Skrevet 24. januar 2021 Jeg begynte å lese på kvinneguiden for en ukes tid siden, og jeg har aldri blitt så deprimert før. Fy flate altså. Det er så mye hjelpesløshet, håpløshet, bitterhet, pessimisme og negativitet her. Og alle påvirker hverandre. Dette er siste dagen jeg leser her altså. Måtte bare få sagt det. Den virkelige verden så uendelig mye mer positiv og optimistisk. Alt man vil ha er der ute, må bare være kreativ og handlekraftig, så får man det. Anonymkode: eb799...4e5 1
Gjest Alterego666 Skrevet 25. januar 2021 #12 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Finnes bare ein historie om kontinuerlig hard jobbing fra begge sider. Og 2 personer som er glad og respekterer hverandre, til tross for ulikheter. Anonymkode: 99763...f38 Alle forhold har sin unike historie. Ditt narrativ beskriver ikke alle kjærlighetshistorier.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #13 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg blir deppa av å lese her inne.. Finnes det noen solskinnshistorier der ut som dere kan dele, som kan gi tro til at et forhold som har vært i krise faktisk kan ende bra? Trenger å høre noe positivt! Og gjerne at det faktisk har vart i mange gode år etter krisen, ikke at det er tre uker siden og man akkurat nå svever på en rosa sky.. Si at det finnes håp og ekte kjærlighet der ut! Anonymkode: 68840...7f8 Har hatt flere kriser her. Etter krisene har vi enda vart i 3 år... Anonymkode: 7c046...86e
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #14 Skrevet 25. januar 2021 Hei! Kan fortelle litt av vår historie. Jeg var student da vi møttes, han hadde jobbet noen år. Så ble jeg syk og begynte å streve veldig med studiene, slik at det tok mye lengre tid å fullføre graden min. Det slet veldig på oss, fordi alle fremtidsplanene våre var jo avhengige av at jeg ble ferdig og fikk meg jobb. Så han ble gående og vente på meg i 2-3 år, i uvisshet hvor han ikke følte at han kunne stille noe særlig med krav til meg fordi jeg hadde nok med meg selv og å forsøke å bli frisk og fullføre utdanningen. Tenk om jeg aldri fikk det til? Tenk om jeg ikke ble frisk? Det var tøft for begge to, og forholdet føltes veldig ubalansert. Jeg forsøkte å bidra med det jeg kunne, men det var jo ikke nok. Men jeg ble etterhvert friskere og ble ferdig med utdanningen. Så gikk jeg arbeidsledig en periode, før jeg endelig fikk meg jobb. I tillegg strevde vi lenge med å bli gravide, noe som er en belastning på et hvilket som helst parforhold. Men nå har vi det veldig fint sammen Neste "krise" kommer når vi får vårt første barn om noen måneder, men jeg håper og tror vi skal takle det greit. Gleder meg til å se han i papparollen😍 Har fått øvet oss på å ta opp vanskelige ting og på å være glad i hverandre også når hverdagen er tung. Vet ikke om det er solskinnshistorie nok? Vi er ikke kommet årevis etter krisen, men godt over kneika og vel så det. Føler at vi er et godt team og det er han jeg vil være sammen med. Anonymkode: 40d83...248
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #15 Skrevet 25. januar 2021 Forhold bør ikke være så vanskelig... Har man en "krise" som følge av noens adferd/handling, er ikke respekter og kjærligheten der.. Enkelt og greit. Jeg har et flott ekteskap med kona, og aldri vært noen store utfordringer, fordi vi elsker hverandre. Menn som elsker damene/konene sine, er ikke utro etc.. Vil man, så gjør man. Anonymkode: 4fb6a...27d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå