Gå til innhold

Hvordan opererer barnehagen din på rødt nivå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som flere kommuner innfører rødt nivå, er jeg litt nysgjerrig på hvordan dette gjøres rundt omkring. I vår barnehage (småbarnsavdeling) er det slik: Maks 3 foreldre i gangen, påbud om munnbind. Matpakker til barna. Noe reduserte åpningstider. Avdelingen har to kohorter, men samarbeider, som betyr at barna kan sove på samme rom. Avgrensede uteområder. Pauser er avdelingsvis. God avstand til kollegaer og foreldre. Generelt god hygiene på avdeling. 

Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 1bbd3...18f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det blir nå(stengt pga vi bor i Nordre Follo). 

Men sist: oppmøte ute, ingen foreldre inn,egne kohorter, 4 timers åpningstid, sen eller tidlig avhengig av hvilken kohort. Ingen matservering.

Kan ikke si jeg gleder meg, men nå er altså bhage stengt og det er nesten lettere.

Anonymkode: 0012b...191

Skrevet

Rødt nivå= levering og henting ute på gitte steder.

På småbarnsavdeling delt i 5 kohorter med 2-3 barn i hver kohort. 

2 kohorter og 3 kohorter samarbeider. Halve dagen inne for 2 kohorter, halve dagen ute for 3 kohorter.

Anonymkode: 292e1...b70

Skrevet

Rødt nivå i barnehagen her på småbarn har vært 2 kohorter på avdelingen som benytter hver sin inngang. Ingen foreldre i garderoben, barna blir levert i døra. Matpakker til 2 måltider. Redusert åpningstid, 08-15. 

Anonymkode: 454b9...5ad

Skrevet

Her i Ås ble alt stengt. 

Men i vår så hadde de utebarnehage. De har en bålhytte/lavvo der de drev å snekret, bygde, lekre, klatret i trærne og virkelig koste seg. Men nå er det jo en helt annen årstid så jeg er veldig usikker på hvordan det blir, men foreløpig er det helt stengt. 

Anonymkode: 995ec...fe1

Skrevet

Liten barnehage i Bergen. 

13 born på avdelinga, dei deler seg opp i to grupper, dei gruppene får då kvar si etasje, evnt ei ute og ei inne. 

Matpakke har vi no og, på gult nivå. 

Barn må hentast og leverast på leikeplassen. 

Skrevet

Vi har ikke hørt noe fra bhg enda, så jeg aner ikke hvordan det blir. 

Anonymkode: 28276...790

Skrevet

Vi har hatt rødt nivå i flere uker nå. Åpent fra 8-15.30. Levere og hente i porten. Barna er delt inn i kohorter. All mat har de måttet ha med siden mars.

Anonymkode: 6fa03...c53

Skrevet

Åpnet 7 timer. Kohorter på avgrensede områder. Ingen matservering. Ikke lov med matboks eller drikkeflasker i plast. Personell kan ikke blandes med mindre det er en helg mellom, så hvis personal blir syk, blir den kohorten stengt. 

Anonymkode: d6aaf...30d

Skrevet

Vi har hatt noe tilsvarende, men kun levering ute, og med redusert åpningstid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå som flere kommuner innfører rødt nivå, er jeg litt nysgjerrig på hvordan dette gjøres rundt omkring. I vår barnehage (småbarnsavdeling) er det slik: Maks 3 foreldre i gangen, påbud om munnbind. Matpakker til barna. Noe reduserte åpningstider. Avdelingen har to kohorter, men samarbeider, som betyr at barna kan sove på samme rom. Avgrensede uteområder. Pauser er avdelingsvis. God avstand til kollegaer og foreldre. Generelt god hygiene på avdeling. 

Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 1bbd3...18f

Hvis de sover på samme rom og samarbeider så betyr det jo i praksis at tiltak bare stikker kjepper i hjulene for personalet uten at det blir så veldig mye tryggere. Bare mer arbeid og stress. 

Anonymkode: ea805...97c

Skrevet

I våres gikk min på småbarn, men nå går hun på storbarn så jeg vet ikke hvordan de gjør det der. De skal ha stengt i morgen for å organisere, vaske rom og lage soner/rom for hver kohort. 

I våres var det 3barn+1 voksen per kohort, men de samarbeidet med en annen kohort, så de var 6 barn og 2 voksne. Da var de ute nesten hele dagen, men hadde hvert sitt lille rom inne til slutten av dagen. Nå som det er kaldere ute kan de ikke være ute hele dagen (tror de fleste storbarn var ute hele dagen i vår, bare småbarn som hadde noe innetid). 

Vi skal ha åpningstid 8.30 til 15.30, og det blir nok som sist gang slik at vi må melde fra på forhånd når vi henter, så leverer de barna ved porten til oss. 

Anonymkode: 0b4ca...03d

Skrevet

Kortere åpningstid, (8-15.30) ikke lov å ta med mat hjemmefra, mye utetid, foreldre får ikke lov å gå inn i gangen (det har vi ikke fått lov til helt siden mars) måtte melde oss på for hver uke til styrer. 

Anonymkode: 16519...b64

Skrevet

Eneste forskjellen her var innedeling i mindre kohorter og noe kortere åpningstid 

Anonymkode: cf66d...cf9

• Liker 1
Skrevet

Rødt nivå er helt håpløst nå på vinteren, man kan ikke oppholde seg ute i lengre tid som vi gjorde i vår (barna er ikke vant til det og i sentrumsnære bybarnehager er alle på tur i det som er av parker, så like håpløst å gå ut av barnehagen) Det er ikke mulig å skille barna i grupper på en forsvarlig måte innendørs da man allerede har det trangt inne i mange barnehager. Mange barnehager har åpne løsninger og ekstremt lite plass inne...

Funker sikkert om man har lavvo og barna er vant til å være ute og man har mye plass utenfor barnehagen..men midt i byen...hva er poenget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...