Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2021 #101 Skrevet 2. februar 2021 Klossmajor skrev (10 timer siden): Du vil neppe få noen ytterligere respons. Det later til at h*n forstår at forsøkene på argumentasjon ikke holder mål og forsøker gjøre retrett uten å miste ansikt. Hva gjelder denne lenken din, er jeg litt usikker på hva du vil fram til. Med alt søkelyset på George Floyd synes jeg det er greit at man forteller hele hans historie. Han bør ikke fremstilles som noen engel. Men for situasjonen som førte til hans dødsfall er ikke hans fortid så veldig relevant. Han utgjorde ingen betydelig trussel for politiet i situasjonen. Måten han ble behandlet på var veldig unødvendig. Han var overmannet. De hadde kontroll på ham. Kneet i nakken skulle ikke ha funnet sted. Det stemmer at kneet på nakken, noe som og har drept andre med andre etnisitet og (dog uten opptøyer), ikke burde vært brukt. 1
Gjest someone_here Skrevet 5. februar 2021 #102 Skrevet 5. februar 2021 Ardwinna skrev (På 31.1.2021 den 23.46): Jeg kan godt gjenta enda en gang; det handler ikke om å hvem som har størst rett på gode roller/jobber eller hvor mange prosent det er av hver hudfarge innenfor jobber. Å ønske å se ulike mennesker i en filmproduksjon er faktisk ikke det samme som å mene at noen skal ha ekstra fordeler fordi de har en spesiell hudfarge (eller kjønn for den saks skyld). Selvsagt skal de med de beste kvalifikasjonene ha jobben, uavhengig av hudfarge, kjønn eller uansett hva det er. Men nå er jo filmbransjen i en litt spesiell situasjon da skuespillere castes etter hva produksjonen vil ha. Det går slett ikke alltid på hvem som er den dyktigste skuespilleren. Men produksjonen bestemmer hvem de vil ansette fordi det er deres prosjekt, og Thompson og andre velger hvem og hvilke prosjekter de vil jobbe med. Jeg ser ikke noe feil i måten hun uttaler seg på, og jeg har forklart hvorfor. Selvsagt er det greit å kommentere at mange filmer er for ensartede i valg av type skuespillere, og at man ønsker det annerledes. Det samme kan man si om filmer med skuespillere som åpenbart er valgt på grunn av utseende og ikke talent/evner. Det handler om variasjon, ikke et krav om at en gruppe skal ha større rettigheter enn andre. For min del er det viktigste at skuespillerne passer til karakterene (personlighet, utseende, stil, kultur osv), og at de faktisk er gode skuespillere. Dette innebærer at der karakterene har en spesiell kulturell bakgrunn, bør man i det minste velge skuespillere som kan portrettere karakterene mest mulig troverdig. Å caste hvite skuespillere inn i roller basert på ikke-hvite personer er faktisk noe som skjer altfor ofte. Det skjer nesten aldri andre veien. https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2016/01/28/100-times-a-white-actor-played-someone-who-wasnt-white/ Nei, produksjonen får ikke bestemme hvem de vil jobbe med. Du kan gjerne se hvilke krav stilles for å bli med på konkurransen om Oscar.
Ardwinna Skrevet 6. februar 2021 #103 Skrevet 6. februar 2021 someone_here skrev (På 5.2.2021 den 10.55): Nei, produksjonen får ikke bestemme hvem de vil jobbe med. Du kan gjerne se hvilke krav stilles for å bli med på konkurransen om Oscar. Kravet om ulike grupper representert i en film gjelder kun i kategorien "Beste film". Det er flust med andre kategorier å konkurrere i om man ønsker mindre mangfold i filmene sine.
Gjest someone_here Skrevet 7. februar 2021 #104 Skrevet 7. februar 2021 Ardwinna skrev (12 timer siden): Kravet om ulike grupper representert i en film gjelder kun i kategorien "Beste film". Det er flust med andre kategorier å konkurrere i om man ønsker mindre mangfold i filmene sine. Okei, fra og med i dag er det kun lag med færre enn 50% idrettsutøvere med afrikansk bakgrunn som får delta i NBA. Lag som har flere enn 50%, kan delta i uprofesjonelle ligaer. Basketballspillere tjener forresten best i forhold til andre kollegaer. Høres det fornuftig ut?
Ardwinna Skrevet 14. februar 2021 #105 Skrevet 14. februar 2021 (endret) someone_here skrev (På 7.2.2021 den 13.01): Okei, fra og med i dag er det kun lag med færre enn 50% idrettsutøvere med afrikansk bakgrunn som får delta i NBA. Lag som har flere enn 50%, kan delta i uprofesjonelle ligaer. Basketballspillere tjener forresten best i forhold til andre kollegaer. Høres det fornuftig ut? Så du mener at alle de andre Oscar-prisene er for de uprofesjonelle? Hvis ikke er det ikke sammenlignbart. Endret 14. februar 2021 av Ardwinna Glemte et ord
Gjest someone_here Skrevet 15. februar 2021 #106 Skrevet 15. februar 2021 Ardwinna skrev (På 14.2.2021 den 18.53): Så du mener at alle de andre Oscar-prisene er for de uprofesjonelle? Hvis ikke er det ikke sammenlignbart. Nei, men det blir noe helt annet enn "beste film".
Gjest In absentia Skrevet 19. februar 2021 #107 Skrevet 19. februar 2021 Jeg synes det er skremmende når løsningen på rasisme og diskriminering liksom er mer rasisme og diskriminering bare rettet mot andre. Hva skjedde med målet om at alle skulle leve sammen som individer uavhengig av ytre faktorer som hudfarge?
Gjest Lampe1 Skrevet 20. februar 2021 #108 Skrevet 20. februar 2021 In absentia skrev (På 19.2.2021 den 18.16): Jeg synes det er skremmende når løsningen på rasisme og diskriminering liksom er mer rasisme og diskriminering bare rettet mot andre. Hva skjedde med målet om at alle skulle leve sammen som individer uavhengig av ytre faktorer som hudfarge? Det er jo en fin tanke. Men i praksis blir det den ene partens rasisme mot den andre partens rasisme. Slik er det over hele verden, gjennom hele historien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå