AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Del Skrevet 24. januar 2021 Har de siste dagene utviklet et utslett. Utslettet strekker seg fra lysken og helt opp til begynnelsen av hårfestet. Lite på rygg. Værst på mage/bryst. prøvd å søke litt rundt, men blir ikke klok. Det klør litt på kvelden/natt, men går greit. hadde utslett av psoriasis rosea i fjor, men utslettet var mye mer aggressivt og større. Så tror ikke det kan være en ny runde med dette? (Forsking sier at kun 3%får dette tilbake). øvrig info: har ikke byttet vaskemiddel/ såper o.l. (Parfymefri) samboeren min har ikke blitt smittet så det er trolig ingen smittefare. har ikke vært i nærkontakt med andre mennesker så trur ikke jeg kan ha blitt smittet heller, må kanskje ha utviklet dette selv av matinntak, dyr???? Eller ingen sykdommer/ allergier. Føler meg vanlig om dagene, ingen feber o.l. jente 21 Anonymkode: 1b58d...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har de siste dagene utviklet et utslett. Utslettet strekker seg fra lysken og helt opp til begynnelsen av hårfestet. Lite på rygg. Værst på mage/bryst. prøvd å søke litt rundt, men blir ikke klok. Det klør litt på kvelden/natt, men går greit. hadde utslett av psoriasis rosea i fjor, men utslettet var mye mer aggressivt og større. Så tror ikke det kan være en ny runde med dette? (Forsking sier at kun 3%får dette tilbake). øvrig info: har ikke byttet vaskemiddel/ såper o.l. (Parfymefri) samboeren min har ikke blitt smittet så det er trolig ingen smittefare. har ikke vært i nærkontakt med andre mennesker så trur ikke jeg kan ha blitt smittet heller, må kanskje ha utviklet dette selv av matinntak, dyr???? Eller ingen sykdommer/ allergier. Føler meg vanlig om dagene, ingen feber o.l. jente 21 Anonymkode: 1b58d...950 Anonymkode: 1b58d...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ape1234 Skrevet 24. januar 2021 #3 Del Skrevet 24. januar 2021 (endret) . Endret 19. desember 2023 av ape1234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #4 Del Skrevet 24. januar 2021 Skabb? Klør det? Det går en skabbepidemi, men det snakkes ikke så høyt og mye om. Vi fikk det i hus og skjønte ikke hva det kunne være. Det kan ta 3-5 uker fra man blir smittet til det slår ut, så det kan være at det ikke har slått ut hos samboeren din enda. Anonymkode: 81ee6...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #5 Del Skrevet 24. januar 2021 Ser du har oppdatert med at det klør på kveld og natt. Da sier jeg skabb jeg altså... Anonymkode: 81ee6...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #6 Del Skrevet 24. januar 2021 Det kan være skabb. Google bilder og symptomer og sjekk om det stemmer overens. Anonymkode: 91172...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ape1234 Skrevet 24. januar 2021 #7 Del Skrevet 24. januar 2021 Jeg har vært inne på tanken om skabb, men har ikke utslett på hender og albuer som skal være "inngangen" for skabben. Klør minimalt i grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #8 Del Skrevet 24. januar 2021 Hadde dette vært skabb så hadde du klødd deg ihjel med så mye utslett. Det er nok ikke skabb. Har du ordnet deg legetime? Anonymkode: b2cc7...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ape1234 Skrevet 24. januar 2021 #9 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hadde dette vært skabb så hadde du klødd deg ihjel med så mye utslett. Det er nok ikke skabb. Har du ordnet deg legetime? Anonymkode: b2cc7...0df Jeg har bestilt legetime ja, men det er lang ventetid. trur heller det ikke er skabb, har ikke utslett på føtter, armer eller hender som er det typiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Del Skrevet 24. januar 2021 På bildene ser det ut som det kun er på din høyre side, stemmer det? Kan det være helvetesild? Anonymkode: dd580...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #11 Del Skrevet 24. januar 2021 Ser ut som Pityriasis rosea. Anonymkode: 39b9c...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #12 Del Skrevet 24. januar 2021 Bor du i et trehus? Kan det være bitt fra veggdyr? Anonymkode: 806f0...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå