Gå til innhold

26 år og rynker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg tror tittelen sier det meste. Jeg er 26 år og har begynt å få rynker. Ikke slike fine smilerynker, dessverre. Jeg er selvfølgelig inneforstått med at dette er noe som skjer med alle, men jeg må innrømme at det å kun få 26 år uten er noe jeg synes er litt trist. Det er jo så mange damer og menn langt opp i 30-årene som har så fin hud. I tillegg har jeg aldri røykt, snust eller drukket alkohol. Det er vel ikke så mye jeg kan gjøre med dette nå. Allikevel lurer jeg på om noen har gode tips til å ta vare på huden videre? Fuktighetskrem bruker jeg morgen og kveld.

På forhånd takk for svar.

Anonymkode: a29bf...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til en hudpleier, få en analyse av huden og en anbefaling av produkter deretter.

Jeg renser huden morgen og kveld, og smører med serum og fuktighetskrem. Jeg blir tørr i huden med bare fuktighetskrem, men serumet gjør underverker.

Anonymkode: bb68e...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt naturlig. Det betyr vel bare at du ikke er mimikkløs. Det er jo utrolig ekkelt med disse som sprøyter diverse inn i huden og ender opp helt uttrykksløse, det blir som levende dukker i en skrekkfilm. Creepy. Rynker et et naturlig "onde".

Anonymkode: fcfc8...902

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også rynker tidlig selv om jeg har levd sunt. Jeg kunne kanskje ha vært mer forsiktig og holdt meg unna direkte sol, men det har ikke vært mye av det heller. Jeg tror det er store individuelle forskjeller på dette området.

Anonymkode: fb04a...5d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Rynker er ikke pent! Har fått en del i pannen og synes ikke det er attraktivt. Det ser bare gammelt ut😞😞😞 Tror rynker er det som ødelegger mest for kvinner.Ingen er intr i et rynketryne😭😭😭

Anonymkode: a31a9...dba

Dette syntes jeg var litt ekstremt. Det er ikke noe poeng å synke så langt ned. Det er mange flott damer og menn med rynker. Men, jeg hadde håpet å ikke måtte begynne å tenke på dette i midten av tyve-årene, dessverre. Hvor gammel er du?
Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kiki123 skrev (2 minutter siden):

Solkrem hver eneste dag, også når du ikke går ut døra og når det er overskyet. 

Dette! Dagkrem med spf året rundt, og gjerne vanlig solkrem for ansiktet på sommerhalvåret. 

Tror også på å pleie huden innenfra, nok vann, ta tran, spis fet fisk, avokado, nøtter og spis mørkegrønne salater.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 10.39):

Hei,

jeg tror tittelen sier det meste. Jeg er 26 år og har begynt å få rynker. Ikke slike fine smilerynker, dessverre. Jeg er selvfølgelig inneforstått med at dette er noe som skjer med alle, men jeg må innrømme at det å kun få 26 år uten er noe jeg synes er litt trist. Det er jo så mange damer og menn langt opp i 30-årene som har så fin hud. I tillegg har jeg aldri røykt, snust eller drukket alkohol. Det er vel ikke så mye jeg kan gjøre med dette nå. Allikevel lurer jeg på om noen har gode tips til å ta vare på huden videre? Fuktighetskrem bruker jeg morgen og kveld.

På forhånd takk for svar.

Det er genetisk og ikke noe du får gjort noe med, med mindre du vil bruke botox. Du er voksen og jeg vet om mange på din alder som har rynker

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også synlige rynker i øvre halvdel av 20-årene, spesielt i pannen. Kom sikkert av at jeg er litt "gummitryne" og har mye mimikk 😄 Det var ikke dype rynker, men de var synlige.  Nå er jeg i 50-årene, og disse rynkene er egentlig ikke blitt noe dypere, men jeg begynner å få en ganske dyp sinnarynke (enda så blid jeg er... 😉)  Jeg synes ikke det gjør noe om jeg har rynker, de utvikles så sakte så jeg legger jo egentlig ikke merke til at jeg forandres.  -Dessuten tenker jeg aldri "Æsj, så stygt" når jeg ser andre med rynker, så da regner jeg med at det ser helt greit ut på meg også.

Anonymkode: 22c39...b56

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kiki123 skrev (3 timer siden):

Solkrem hver eneste dag, også når du ikke går ut døra og når det er overskyet. 

Dette er det viktigste du kan gjøre for huden din. Påfør hver andre time og ta på ca. en teskje mengde om gangen. Det er solen som står for mye av aldringen, etter det kommer dårlige uvaner som dårlig kosthold, røyk og alkohol. Og så har jo genetikk litt å si. 

Anonymkode: df7e4...a6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink123 skrev (På 25.1.2021 den 16.47):

Dette! Dagkrem med spf året rundt, og gjerne vanlig solkrem for ansiktet på sommerhalvåret. 

Tror også på å pleie huden innenfra, nok vann, ta tran, spis fet fisk, avokado, nøtter og spis mørkegrønne salater.

Hvor mye i spf? 

Anonymkode: e1a28...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pink123 skrev (På 25.1.2021 den 16.47):

Dette er det eneste som gjelder.

Man må bygge opp fin hud innenfra og beskytte huden utenfra. Produkter kommer man bare såså langt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 43 og har ikke mye rynker, men det er på en måte ikke det som gjør at en ser eldre ut. Det er tap av underhudsfett og muskulatur i ansiktet som gjør at ansiktet "siger" nedover. Har sett pasienter på 90 år som nesten er uten rynker, men de ser ikke ut som noen ungdommer for det! 

Anonymkode: ffe01...400

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være at huden din bare er dehydrert? Har merket stor forskjell på huden min etter at jeg byttet fuktighetskrem og rens, og den ser mye bedre ut nå enn for fem år siden :) merket også stor forskjell på hvilken foundation jeg bruker, om den er for tørr eller fet hud. Hvis jeg bruker sminke for fet hud ser jeg automatisk ti år eldre ut! Og hater å påpeke det åpenbare, men husk å drikke nok vann! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 15.09):

Hvor mye i spf? 

Anonymkode: e1a28...622

Minst 30, gjerne helt opp til 50 om sommeren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Ikke gå ut når sola steiker?

Altså....det er litt rynker. Ikke hudkreft. 

Lev livet, bruk SPF. 

Sånn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser flere nevner solkrem, og i den forbindelse kan jeg komme med et lite tips; 

https://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansiktspleie/dagkrem/ginzing-spf40-energy-boosting-tinted-moisturizer-50-ml

Denne. Jeg er snart 29 og sliter ikke med rynker annet enn de typiske "smilerynkene" rundt øynene, men jeg har til gjengjeld acneutsatt hud. Oppdaget denne ved en tilfeldighet, og har valgt å bytte ut den hverdagslige rutinen som innebar primer og ansiktspudder med denne denne istedenfor. Det er litt farge i den, så den dekker litt. Ikke mye, men nok til at jeg føler meg fresh. Kvisene får bare være (de har for så vidt blitt færre), de er røde og fæle uansett. Men opplever at hudtonen min er blitt jevnere nå når jeg har kutta ut ansiktssminke og heller bruker denne til hverdags istedenfor. 

Stor bonus at den inneholder SPF!

Anonymkode: 3354d...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rynker er genetisk, men noe får du jo gjort på egen hånd også. Solfaktor er alfa og omega, mye sol --> tidligere aldring. 
Selv er jeg veldig opptatt av huden og bruker bruker en del penger på gode produkter og hudpleie i ny og ne (jeg er like gammel som deg). Hvor mye dette har å si kontra genetikk, aner jeg ikke. Liker dog å vite at jeg har gjort det jeg kan for å holde huden fin. Som en over her skrev: hvis du har dehydrert hud, kan du få ganske mye mer synlige rynker. Det er mitt tilfelle, og jeg kan se flere år eldre ut før produkter/kremer på en veldig dehydrert dag. (Ps. har fått hudanalyse hos hudpleier som har oppgitt at jeg har dehydrert hud. Det er forskjell på dehydrert og tørr hud, og du kan ha en annen hudtype.) 

Bruker ulike produkter fra Elixir, Exuviance og Biotherm. Tror det lureste du kan gjøre er å gå til en hudpleier å få en hudanalyse så du kan få produkter for din hud. Personlig har jeg brukt altfor mye penger på produkter som ikke har passet meg. Skulle huden din være dehydrert kan jeg likevel komme med et lite tips som jeg helst skulle hatt før vinteren i år, 100% plant derived squalane fra The ordinary. Den koster bare 100 kr og har for meg vært gull siste tiden med mange minusgrader. 

Jo, også drikk masse vann. Selv tar jeg også tran (effekten på huden aner jeg ikke). 

Endret av Holistic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...