AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #1 Skrevet 24. januar 2021 Hvis man f.eks. har jobbet på en arbeidsplass i 5 år og før dette jobbet i en familiebedrift i en helt annen bransje i 3 år (denne erfaringen er ikke relevant for nåværende jobb). Jobben før dette igjen er snart 8 år siden. Man må ha minst to referanser. Ringer man da sjefen man hadde for 8 år siden og spør etter referanse? Eller blir denne helt utdatert? I tillegg til å spørre sjefen i nåværende jobb om å gi referanser. Anonymkode: df7ed...533
Snabeltann Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Noen løser det ved å oppgi to referanser fra stedet man jobbet sist. Men du kan jo oppgi fra nåværende og den jobben du hadde før den?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Snabeltann skrev (40 minutter siden): Noen løser det ved å oppgi to referanser fra stedet man jobbet sist. Men du kan jo oppgi fra nåværende og den jobben du hadde før den? Jobben jeg hadde før den var i en annen bransje og eksmannen var min sjef. Før der igjen var en arbeidsplass for 8 år siden. Kanskje jeg må ta to referanser fra nåværende jobb da. Anonymkode: df7ed...533
Myrmica Skrevet 24. januar 2021 #4 Skrevet 24. januar 2021 Man må ikke ha sjef som referanse. Sist hadde jeg to kollegaer fra jobben som referanse (ville ikke ha sjefen, da han ikke visste at jeg søkte ny jobb...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå